2019-07-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Jag tänkte på kvinnliga sådana. Kanske vanligare i Afrika.

Bara Afrika, araber har inte det :/
Citera
2019-07-19, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SU111
Ja men precis det är olika

För att svara på frågan så kan du väl använda någon valfri dejtingsida/Tinder som alla andra gör för att hitta en svensk kille?

Du kan ju skriva i profilen att din familj är assimilerad, så är det ur världen.

Hur kom det sig att du inte träffade någon under tiden du studerade? Då brukar det ju vara mycket fester och allmänt socialt umgänge.
Citera
2019-07-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Visst är det så, jag håller med dig helt och fullt. Men svenskarna fattar inte det, om de inte får lite hjälp på traven. Som sagt: de är skraja och begriper inte så mycket. Kort sagt: you've got some folkbildning to do.

Åh Lord, just därför har jag problem med att ta initiativet då med icke svenskar behöver jag inte det
Citera
2019-07-19, 21:06
Medlem
Citat:
Tror ni såhär frf när det är 2019?
tror? det är ju så, en muslimsk tjej skulle inte ens FÅ träffa en svensk kille, än mindre gifta sig, påstår du nåt annat är du ett troll PUNKT!
Citera
2019-07-19, 21:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Åh Lord, just därför har jag problem med att ta initiativet då med icke svenskar behöver jag inte det

Gillar du inte att ta initiativet? (Och i så fall: varför inte?) Det har väl sina poänger att ha … ja, kontroll över situationen?
Citera
2019-07-19, 21:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 602
tror? det är ju så, en muslimsk tjej skulle inte ens FÅ träffa en svensk kille, än mindre gifta sig, påstår du nåt annat är du ett troll PUNKT!

Eh-hmm… jag tror inte du har så bra koll på det här. Hur många muslimska tjejer har du i din bekantskapskrets?
Citera
2019-07-19, 21:10
Medlem
Citat:
Jag är en arab tjej som är intresserad av blonda snygga svenska killar, jag har varit i förhållande med killar med olika bakgrund och de funkar i princip på samma sätt. De kan man lätt få då de är inte blyga och brukar alltid ta initiativet men med svenska killar är det annorlunda, jag har svårt att läsa av de. Man vet inte ens om de är intresserade av en eller inte.
Är svenska killar ens intresserade av arab tjejer och kan tänka sig ha något seriös med??

Jag vill gärna träffa en svensk kille och lära känna osv men hur? jag fester aldrig samt jag tycker inte att krogen är för något seriöst då alla är ute efter ONS, tinder är rätt så tråkig och samma där det finns inga seriösa män. Vart ska man hitta då? skolan hjälper inte då det är nästan bara tjejer i min klass. Jag har inga problem med att ta initiativet men ni känns för försiktiga och obekväma med människor ni inte känner.
Tycker ni att det är skumt om en tjej försöker prata med er på bussen eller på gymmet eller kanske skriver till er på Facebook?
Det är liksom svårt att komma i kontakt med någon IRL utan att man anses vara konstig eller har psykiska problem, jag gillar inte nätdejting då det känns falskt och krystat därför vill helst träffa någon där ute. Så vad har ni för förslag för att träffa en seriös svensk kille, vart finns ni ?

Jävla massa klagomål och förutfattade meningar, vad gör du själv? Tinder är tråkigt för att du är tråkig.
Citera
2019-07-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
För att svara på frågan så kan du väl använda någon valfri dejtingsida/Tinder som alla andra gör för att hitta en svensk kille?

Du kan ju skriva i profilen att din familj är assimilerad, så är det ur världen.

Hur kom det sig att du inte träffade någon under tiden du studerade? Då brukar det ju vara mycket fester och allmänt socialt umgänge.

Känns att det de flesta på tinder är ute efter ONS, iofs har inte hängt där länge men det är min uppfattning än så länge
Vi kan säga att intresset för svenska killar kom upp på senaste tiden och då var det försent då jag läser sista året nu
Citera
2019-07-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 602

hehe så söt, nej jag är ingen troll, nej det du påstår är bullshit
Citera
2019-07-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Gillar du inte att ta initiativet? (Och i så fall: varför inte?) Det har väl sina poänger att ha … ja, kontroll över situationen?

Har tyvärr dålig erfarenhet med det samt som sagt jag har svårt att läsa av svenska killar, men antar att det är det enda sättet ifall jag vill träffa en svensk
Citera
2019-07-19, 21:33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Har tyvärr dålig erfarenhet med det samt som sagt jag har svårt att läsa av svenska killar, men antar att det är det enda sättet ifall jag vill träffa en svensk

Så är det nog. Men jag tror inte att svenska killar i allmänhet är så svåra att läsa av. Du har nog bara råkat ut för ett knepigt olycksfall. (Ja, jag såg den där andra tråden du startade … Han är knappast ett typiskt exempel.)
Citera
2019-07-19, 21:49
Medlem
Citat:
ONS är inte min grej tyvärr

Då blir det svårt ärligt talat. Även om det inte är din grej så bör du försöka ändå. Du är med din etnicitet i underläge. Han måste falla väldigt hårt och väldigt fort för att du skall ha en chans. Det uppnår du förmodligen bara med sex, mycket sex och genom att satsa hårt och inte leka fin och vilja bli jagad. Det är du som jagar, inte han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in