Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Det er en opportunistisk og intelligent manipulator som står bak. Det ser ut som han skaper mye innviklet og konstruert teori som ikke har noe med virkeligheten å gjøre, og som ikke lar seg gjennomføre i praksis.
Det skulle ikke forundre meg om han forsøker å legge skylden for at AEH er blitt drept, på politiet. Han henvendte seg til politiet i god tro, bla bla bla, og se hva som skjedde, bla bla bla.
Litt fri spekulasjon fra min side. Da politiet ikke fant spor etter kidnappere, påsto TH at det skyldes at politiet ikke var flinke nok, ikke lette nok, ikke brukte tilstrekkelige ressurser. Som motsvar til dette kom det avisoppslag om politiets "enorme ressursbruk", bla bla bla.
Også dette med at familien "fulgte politiets råd om ikke å betale", ser jeg som forsøk på å legge ansvar over på politiet.
Politiet må enten finne levningene etter AEH, eller finne datautstyret, sannsynligvis en smarttelefon, som er blitt brukt til å kommunisere på vegne av de "ekte" kidnapperne. Da vil de ha en vanntett sak å ta til retten.
Men de har sannsynligvis nok allerede. Tror trusselbrevet er veldig avslørende, og at det sannsynligvis inneholder nok beviser til å få han dømt.
Du går langt i din profilering av GM. Monsen var inne på noe av det samme, der det ble beskrevet forhold i barndom og oppvekstår som kan ha hatt innvirkning på TH og formet et behov for full kontroll på sine omgivelser, og da spesielt sin kone.
Dette blir spekulasjoner, men det er interessant. Hvis politiet har noe som skaper samme inntrykket hos dem, fra avhør, anmeldte forhold eller lignende så kan det være med på å skape en "magefølelse", men det er intet mer enn det. En person kan være manipulerende, slem, gjerrig, kontrollerende og usympatisk, men uten bevis, så kan de ikke siktes for mord. Eller de kan vel siktes, men da vil han få rettigheter, innsyn i saken osv. Og det har de til nå vurdert som for tidlig.