2019-07-19, 10:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Om det skulle vara så hindrar det knappast att våld mot de fyra kvinnorna kan härledas till Trump och hans rally med send her home och annat som hans uttalande leder till.
Eller att alla som varit med på "Oranga Man Bad"-tåget enligt samma logik är ansvariga för allt våld mot republikaner.
Citera
2019-07-19, 11:08
Bannlyst
Ganska vilseledande rubrik. Då Trump och hans gelikar har invandrarbakgrund med.
Rätt rubrik ska vara. Trump attackerar kvinnliga minoriteter alternativt färgade politiker.

Den ska vi tillägga att ayana presley inte kommer från Puerto Rico Eller liknande länder.

Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Trump till demokratiska politiker från Somalia, Mexico och Jordanien: "Åk tillbaka till era inkompetenta länder".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lAe143/trump-till-kongressledamoter-ak-tillbaka
Citera
2019-07-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Eller att alla som varit med på "Oranga Man Bad"-tåget enligt samma logik är ansvariga för allt våld mot republikaner.

Vilken logik amerikaner har kring sådana frågor är mycket den resandes ensak. Och Trumps egenskapade monster måste kontrolleras annars kan det gå överstyr. Tråden handlar Trumps uttalande och därmed också de effekter som kan uppstå för hans egen del. Och för hans skull hoppas jag att han kan distrahera bort allt nu, eftersom det är fara för att det hela blir för mycket.
Citera
2019-07-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är mest Antifa som står för det politiska våldet i USA & flera av de aktuella demokraterna har vägrat ta avstånd från det.
Det är det inte alls. I alla fall inte enligt FBI, Nu hittar du ju bara på.
Citera
2019-07-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Som vanligt hittar sekten på hej vilt, allt för att deras helige profet inte ska kunna ifrågasättas:
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-02-14/u-s-economy-wage-stagnation-is-one-disease-with-many-causes

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2018/08/07/for-most-us-workers-real-wages-have-barely-budged-for-decades/

Stilla har däremot inte inflationen stått, vilket innebär att vanliga arbetare har fått sin lön sänkt! Allt medans Donalds kompisar på Wall Street skor sig på miljarder de inte längre behöver skatta för, vilket också minskar statens inkomster.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tax-plan-consequences/

Som synes så tycks verkligheten, till skillnad från MAGA-slogans, vara för komplex för de trogna lärjungarna att hantera? Detta konsekventa duckande och blundande för belagda fakta och verkliga förhållanden gör det minst sagt svårt att argumentera med människor som insisterar på att leva helt i sin egna värld...
Lite trist att du inte har utbildning nog att själv tyda de diagram artikeln innehåller.
Alla visar på att lönerna ökar sedan Trump tillträdde.

Det stora raset skedde långt före Trump, lämna filterbubblan är du snäll.
Citera
2019-07-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som t.om Trump insett att han gick långt över den anständiga gränsen för uppförande när han uppmuntrade hatet hos sina IQ-befriade lärjungar. Visst skadan ärtill viss del redan skedd men för Trump gäller ju att agera utan hämnaingar så han inte förlorar 2020 och riskerar åtal efter åtal för sina ekonomiska affärer. För Trrump är ju pengar allt, allt annat är av sekundär betydelse så nu slåss han med det rasistiska kortet fullt öppet då ju inget republikans parti som vi känner det längre existerar och kan bromsa. Så Trump kör på och hans agiterande liknar allt mer sin landsman som styrde på 30-talet i Tyskland, båda bevisligen lidande av paranoia och psykopatiska defekter.

Trumps förakt för USA:s styrelseform och konstitution är skrämmande, för att inte tala om hans förakt för majoriteten av väljarna.

Så medan dessa fyra kongresskvinnor åtminstone visar patriotism mot USA och verkar ha ett IQ långt över Trumps förskolenivå, det oavsett om man gillar deras politik eller inte, så brölar Trump på, trampar i det politiska klaveret vid varenda framträdande och njuter uppenbarligen av att splittra och försvaga landet.

Så en stark, fast och respekterad president är vad USA nu verkligen behöver innan olyckan Trump lyckas förstöra än mer av samhällskittet

Ifall majoriteten av väljarna verkligen känner att Trump har visat förakt för dem, så får vi väl anta att han inte blir omvald.

Jag gillar inte Trump i vanliga fall, och jag förstår dem som tycker att han har gått för långt den här gången. Men samtidigt retar jag mig väldigt mycket på Ilhan Omar och hennes kaxiga stil. Hon är invandrare från Somalia, som är ett uselt land på alla vis, men hon tycker sig ha rätt att läxa upp USA, iklädd sin muslimska slöja.

De andra tre kvinnorna har jag inget emot, men Ilhan Omar väcker min motvilja.
Citera
2019-07-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ifall majoriteten av väljarna verkligen känner att Trump har visat förakt för dem, så får vi väl anta att han inte blir omvald.

Jag gillar inte Trump i vanliga fall, och jag förstår dem som tycker att han har gått för långt den här gången. Men samtidigt retar jag mig väldigt mycket på Ilhan Omar och hennes kaxiga stil. Hon är invandrare från Somalia, som är ett uselt land på alla vis, men hon tycker sig ha rätt att läxa upp USA, iklädd sin muslimska slöja.

De andra tre kvinnorna har jag inget emot, men Ilhan Omar väcker min motvilja.

Men frågan är om politiker ska läxa upp varandra utifrån var de kommer ifrån och vilka kläder de bär istället för att ha en mogen vuxen debatt om landet politik.
Citera
2019-07-19, 14:25
Medlem
BroderDonuts avatar
Det finns i alla fall några republikaner som inte accepterar att presidentens kampanj mer börjar likna en rad av vit-makt-massmöten, där han attackerar och ljuger om färgade progressiva kongresskvinnor.

I det här blog-inlägget beskriver en republikan, David Weissman, varför han lämnar republikanerna och nu istället stödjer Elizabeth Warren som president 2020. Förhoppningsvis så kommer många republikaner resonera likt David.
https://blogs.timesofisrael.com/former-trump-supporter-stands-with-dem-squad/
Citera
2019-07-19, 14:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Om det skulle vara så hindrar det knappast att våld mot de fyra kvinnorna kan härledas till Trump och hans rally med send her home och annat som hans uttalande leder till.

Har det skett något våld mot de 4 fjollorna i The Squad eller drömmer du mest? Vänstern sysslar med upplopp och bränner bilar. Högern memar.
Citera
2019-07-19, 14:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Men frågan är om politiker ska läxa upp varandra utifrån var de kommer ifrån och vilka kläder de bär istället för att ha en mogen vuxen debatt om landet politik.

Frågan är väl mest om landet bör ha så pass barnsliga och ickepatriotiska politiker som The Four Horsewomen of The Apocalypse? Kanske bör förbjudas.
Citera
2019-07-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Klarar man inte kritik ska man inte bli president eller ledare överhuvudtaget. Såg du Obama reagera såhär på det han blev kallad? Såg du George Bush jr. få utbrott på det här sättet trots att media utmålade honom som en kretin?

Hur menar du med att få utbrott? Han skriver som vanligt. Dessutom twitter är hans kontakt med hans väljare. Han använder direktkontakt dvs socialmedia istället massmedia och massmedia ogillar det för de kan inte tala hur vi ska tänka.
Citera
2019-07-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Frågan är väl mest om landet bör ha så pass barnsliga och ickepatriotiska politiker som The Four Horsewomen of The Apocalypse? Kanske bör förbjudas.
Det är säkert Trumps våta dröm att oppositionen förbjuds. Kanske din också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in