2019-07-19, 09:52
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Var Helena gravid?

Intressant fråga. Jag har funderat en del på det där med "ni kan få mitt vatten", som du själv säger står i någon artikel. Är Helena så törstig att hon beställer vatten några minuter innan hon går hem eller är det så att baren är stängd och några sent kommande erbjuds Helenas vatten för att hon precis skall gå?

Finns det något som tyder på att Helena druckit sprit under kvällen?

Tolkningen av vattenhistorien varierar, kommer de två okända precis innan eller efter stängning:
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
En sak jag funderat på:
Läste en artikel i TSL kommer ej ihåg datum men där en bartender uppmärksammade två okända personer i baren precis innan stängning som nekades vatten varav Helena erbjöd sitt (om jag inte missminner). Hon hade ju även enligt Radiodokumentären där i baren sagt till sitt sällskap ”är det inte någon som ska åt mitt håll” kan det möjligtvis vara någon av dessa två okända som uppmärksammar detta? Vet man vilka dessa två är? Är dem identifierade?

Citat:
”Ni kan få mitt vatten” lär hon ha sagt enligt samma artikel. Orsaken till att bartendern inte ville servera var att kl. passerat 02 på natten.

Detta är ett bevis för att Helena ses gå över torget kl. 02:05 som tidigast. Inte före 02. Om hon inte sinkas av någon/något, når hon troligen dungen runt 02:20. Sen drar tumultet igång. Hundvittnet osv. (har ältats så det räcker).

Visst fasen har polisen kartlagt tidshändelserna utifrån vittnens iakttagelser.

Kanske kan någon kika på artikeln igen.... Kan baren ha serverat bara vatten efter visst klockslag?
Citera
2019-07-19, 09:58
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
KM bodde aldrig på Kyrkogatan vad jag vet. Om han inte var inneboende vill säga. Men oavsett tror jag fortfarande inte på KM som gärningsman.

Bra att du kollar! Jag har som jag skrev inte gjort listan, bara sorterat den i bokstavsordning. Enligt uppgift från Pudelfrillan bodde KM på Kyrkv 4 större delen av 1991, men det är en viss skillnad i ålder mellan honom och BW:s syster, som bodde där parallellt, så sannolikheten är låg att de umgåtts.

Namnlista
Citera
2019-07-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej, jag har ingen vetskap eller hågkomst om någon av bröderna var ute denna kväll.

Man kan undra varför inte TB och MB vill kännas av denna bil. Hur tydligt som helst att den var i deras ägo när mordet begicks.
Citera
2019-07-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Intressant att bli granskad! Jag är dock oberoende och egentänkande och har ytterst sporadisk och kortfattad kontakt med andra användare.

Toyota-historien fick jag till mig kanske runt 2011, så ca 8 år sedan då. Jag var knappast först att höra den heller. De som varit med här länge och har koll (ugglan, xetium m.fl.) borde väl känna till historien sedan ganska länge också? För visst har den väl nämnts i tråden innan i våras?

Vad menar du isåfall med Toyota historien. Rekondare och motortrend som ägare är för mig nya uppgifter. Sedan att tex Bickan hade upp Toyota med 198x som uppgift - men just blod o ägarförhållandet är nytt för mig.
Citera
2019-07-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Vad menar du isåfall med Toyota historien. Rekondare och motortrend som ägare är för mig nya uppgifter. Sedan att tex Bickan hade upp Toyota med 198x som uppgift - men just blod o ägarförhållandet är nytt för mig.
Toyota-historien, så som kvasta-sara presenterar den - minus reg.nummer som jag inte kände till.

Här har vi t.ex mig själv skrivandes om det den 18/2-19:
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Är det första gången det nämns i tråden menar ni? Mitt minne säger annat, men jag kan ha fel.
Senast redigerad av Judaland 2019-07-19 kl. 11:44.
Citera
2019-07-19, 11:52
Medlem
Citat:
Jaha, vad grundar du det på?

Att han var lite för full den kvällen....Och sågs limma på H. OM han nu är pilot (om det nu finns en pilot på bron) så finns det inte så mycket mer om honom. En vittnesuppgift som alla stirrat sig blint på. Är det så att "brovittnet" planterat detta? Då är det illa. Om det dessutomär inringt anonymt? Kan någon bekräfta eller dementera det?
Citera
2019-07-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
” Men oavsett tror jag fortfarande inte på KM som gärningsman.”

Lägger märke till dina inlägg..
Bor/bodde du i Mariestad och var du ute den här aktuella kvällen som diskuteras i tråden?🙂

Nej jag bodde inte i Mariestad då. Inte nu Heller för den delen. Var inte ute i mariestad då för jag var 16 1992. Känner dock en del folk där........Inte KM. Kan du bekräta att han är pilot?
Citera
2019-07-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
” Men oavsett tror jag fortfarande inte på KM som gärningsman.”

Lägger märke till dina inlägg..
Bor/bodde du i Mariestad och var du ute den här aktuella kvällen som diskuteras i tråden?🙂

Nej jag bodde inte i Mariestad då. Inte nu heller för den delen. Var inte ute i Mariestad då för jag var 16 år 1992. Känner en del folk där........Dock inte KM. Kan du bekräfta att han är pilot?
Citera
2019-07-19, 13:34
Medlem
Citat:
Toyota-historien, så som kvasta-sara presenterar den - minus reg.nummer som jag inte kände till.

Är det första gången det nämns i tråden menar ni? Mitt minne säger annat, men jag kan ha fel.

Helt rätt - fel av mig - verkar som denna toyota historien alltid "dör" ut - bara ev vetskap om blodet i baksätet gör ju denna bil högintressant.
Citera
2019-07-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nej jag bodde inte i Mariestad då. Inte nu heller för den delen. Var inte ute i Mariestad då för jag var 16 år 1992. Känner en del folk där........Dock inte KM. Kan du bekräfta att han är pilot?

Nej.
Folket du känner där, vad säger och tror dem, Någon av dem som känner KM? Kan tänka mig att detta diskuteras, framförallt om man som du också är intresserad av fallet?!
Citera
2019-07-19, 15:34
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:

Det finns ju en avgörande skillnad mellan er. Du hävdar att bilen lämnats in av en finsktalande medan Kvasta-Sara inte nämner det alls utan verkar gå efter någon av bröderna Br*nnhage.

Så när hörde du om en blodig Toyota som återlämnats på MotorTrend?

För egen del placerar jag för tillfället denna historia i samma fack som Kvasta-Saras Anna:

Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
OMG! Det mest informative i tråden her er en sosialantropologi studium av olika karakterer som dukker upp. Først "Anna" som tjugepluss år efter husker i detalj hva hon såg skjedde m HA, kunne detaljforklara HA men inte bilen eller mannen OCH kommer inte i håg killen hon satt på graset med och såg detta. Och båda två valgte å holde kjeften til polisen.. Vilka uppgifter o detaljar som kommer upp tjugepluss år efter. Nå lanseres nya uppgifter om to slaskiga dansker, var det inte norrbaggar kvaste-sara ? U-troligt. Faktisk.
Citera
2019-07-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Det finns ju en avgörande skillnad mellan er. Du hävdar att bilen lämnats in av en finsktalande medan Kvasta-Sara inte nämner det alls utan verkar gå efter någon av bröderna Br*nnhage.

Så när hörde du om en blodig Toyota som återlämnats på MotorTrend?

För egen del placerar jag för tillfället denna historia i samma fack som Kvasta-Saras Anna:

Som jag skrev igår; runt 2011, senast -12, hörde jag historien.
Jag hävdar heller ingenting, bara återberättar det jag fått till mig av vad jag anser vara trovärdiga personer (sen vad de personerna har för källor, eller deras trovärdighet, kan jag inte svara för).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in