Intressant fråga. Jag har funderat en del på det där med "ni kan få mitt vatten", som du själv säger står i någon artikel. Är Helena så törstig att hon beställer vatten några minuter innan hon går hem eller är det så att baren är stängd och några sent kommande erbjuds Helenas vatten för att hon precis skall gå?
Finns det något som tyder på att Helena druckit sprit under kvällen?
Tolkningen av vattenhistorien varierar, kommer de två okända precis innan eller efter stängning:
Citat:
En sak jag funderat på:
Läste en artikel i TSL kommer ej ihåg datum men där en bartender uppmärksammade två okända personer i baren precis innan stängning som nekades vatten varav Helena erbjöd sitt (om jag inte missminner). Hon hade ju även enligt Radiodokumentären där i baren sagt till sitt sällskap ”är det inte någon som ska åt mitt håll” kan det möjligtvis vara någon av dessa två okända som uppmärksammar detta? Vet man vilka dessa två är? Är dem identifierade?
Läste en artikel i TSL kommer ej ihåg datum men där en bartender uppmärksammade två okända personer i baren precis innan stängning som nekades vatten varav Helena erbjöd sitt (om jag inte missminner). Hon hade ju även enligt Radiodokumentären där i baren sagt till sitt sällskap ”är det inte någon som ska åt mitt håll” kan det möjligtvis vara någon av dessa två okända som uppmärksammar detta? Vet man vilka dessa två är? Är dem identifierade?
Citat:
”Ni kan få mitt vatten” lär hon ha sagt enligt samma artikel. Orsaken till att bartendern inte ville servera var att kl. passerat 02 på natten.
Detta är ett bevis för att Helena ses gå över torget kl. 02:05 som tidigast. Inte före 02. Om hon inte sinkas av någon/något, når hon troligen dungen runt 02:20. Sen drar tumultet igång. Hundvittnet osv. (har ältats så det räcker).
Visst fasen har polisen kartlagt tidshändelserna utifrån vittnens iakttagelser.
Detta är ett bevis för att Helena ses gå över torget kl. 02:05 som tidigast. Inte före 02. Om hon inte sinkas av någon/något, når hon troligen dungen runt 02:20. Sen drar tumultet igång. Hundvittnet osv. (har ältats så det räcker).
Visst fasen har polisen kartlagt tidshändelserna utifrån vittnens iakttagelser.
Kanske kan någon kika på artikeln igen.... Kan baren ha serverat bara vatten efter visst klockslag?
Jag är dock oberoende och egentänkande och har ytterst sporadisk och kortfattad kontakt med andra användare.