2019-07-18, 09:56
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bellsan har ju med två boendestödjare i Frankrike, så det är väl en av de som också agerar chaufför?
Upplägget är ju känt sedan tidigare: hennes kock och städerska var i själva verket en enda person som också var någon sorts alltiallo.
Bellsan förvränger alltid sanningen förutom när hon ljuger.

Hennes boendestödjare i Frankrike sköter om transporten av barnen mellan henne och Odd, de ska ju veckopendla.
Chauffören som fanns med på bild på instastory var en man.
Citera
2019-07-18, 10:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Hennes boendestödjare i Frankrike sköter om transporten av barnen mellan henne och Odd, de ska ju veckopendla.
Chauffören som fanns med på bild på instastory var en man.

Om boendestödjarna avlönas av företaget skall transporterna av barnen förmånsbeskattas, för att inte tala om flygbiljetterna, jag tror inte att Bella förstår vad som komma skall om Skatteverket slår klorna i henne och granskar allt.

För Skatteverket är Bella högvilt, hon är en förebild för korkade unga människor, det är viktigt att dessa korkade människor lär sig vad som händer när man inte betalar skatt.
Citera
2019-07-18, 11:25
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Om boendestödjarna avlönas av företaget skall transporterna av barnen förmånsbeskattas, för att inte tala om flygbiljetterna, jag tror inte att Bella förstår vad som komma skall om Skatteverket slår klorna i henne och granskar allt.

För Skatteverket är Bella högvilt, hon är en förebild för korkade unga människor, det är viktigt att dessa korkade människor lär sig vad som händer när man inte betalar skatt.

Du det tror inte jag heller!
Dessutom vem/vilka betalade Charlotta Mikanders flygbiljett mm, Isabella haft besök av henne ett par dagar vilket framgår av blogginlägg.
Hon som inte skulle ha något/några besök under vistelsen där nere.

Dessutom har expressen en artikel idag https://www.expressen.se/noje/lowengrip-forandrar-beteendet-efter-valet-att-lamna-sverige/
Journalisterna på expressen verkar hålla koll på vad som händer.
Citera
2019-07-18, 11:27
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:

Skulle inte förvåna mig om någon/några på Skatteverket håller koll på Isabella och hennes agerande på de sociala medierna.
Citera
2019-07-18, 11:58
Medlem
Citat:

Om vi nu antar att Isabella inte begriper Fet här med förmånsbeskattning så har hon ju ändå en revisor som såklart har koll. Vad får er att tro att revisorn inte skulle se till att det går rätt till?
Citera
2019-07-18, 12:09
Medlem
jack.danielss avatar
Visst är blondinbella ett riktigt våp och stolpskott! Men sida upp o ner om hennes (bristfälliga) ekonomi ger inte så mycket näring till tråden!

Ge tjejen lite lebensraum, låt lien slå när det går åt helvete, men fram till dess så framstår trådens skribenter enbart som misslyckade olyckskorpar. Sett utifrån så lever hon livet deluxe. Låt henne göra det!
Citera
2019-07-18, 13:29
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Om vi nu antar att Isabella inte begriper Fet här med förmånsbeskattning så har hon ju ändå en revisor som såklart har koll. Vad får er att tro att revisorn inte skulle se till att det går rätt till?

Revisorns uppgift är inte att ge ägaren råd om förmånsbeskattning, revisorns uppgift är att revidera. När och om revisorn upptäcker att bolaget inte har lämnat kontrolluppgift för förmåner och inte betalat arbetsgivaravgifter för dessa, då är det lite för sent, det resulterar i en oren revisionsberättelse.

Med tanke på ditt användarnamn tror jag att du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av trottwell 2019-07-18 kl. 13:45.
Citera
2019-07-18, 14:24
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Revisorns uppgift är inte att ge ägaren råd om förmånsbeskattning, revisorns uppgift är att revidera. När och om revisorn upptäcker att bolaget inte har lämnat kontrolluppgift för förmåner och inte betalat arbetsgivaravgifter för dessa, då är det lite för sent, det resulterar i en oren revisionsberättelse.

Med tanke på ditt användarnamn tror jag att du förstår vad jag menar.

Dessutom så har ett av Isabellas bolag ärenden registrerade hos Kronofogden, vilket framgår av följande länk https://www.merinfo.se/foretag/Löwengrip-Beauty-AB-5569021982/2k3ngv2-mk21
Citera
2019-07-18, 17:30
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Dessutom så har ett av Isabellas bolag ärenden registrerade hos Kronofogden, vilket framgår av följande länk https://www.merinfo.se/foretag/Löwengrip-Beauty-AB-5569021982/2k3ngv2-mk21

Hur länge ligger en sådan anmärkning kvar? Försvinner den när ärendet reglerats/avslutats?
Citera
2019-07-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Hur länge ligger en sådan anmärkning kvar? Försvinner den när ärendet reglerats/avslutats?

Är det en ansökan syns den innevarande plus två år.
Blev det en anmärkning (utslag) ligger den kvar fem år.
Citera
2019-07-18, 19:29
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

Har inte den blekaste aning om vilken typ av ärende det handlar om.
Privatperson: 3 år
Juridisk person: 5 år
Citera
2019-07-18, 19:56
Medlem
Charta.12s avatar
Isabellas senaste inlägg på bloggen "Locket på"
https://www.isabellalowengrip.se/2019/07/18/locket-pa/

Får en konstig magkänsla om att det är något som inte stämmer.
1. Simon Sjögren slutar.
2. Flyttar kontoret efter bara en vecka, från gallerian till ett kontorshotell.
3. Kaos i samband med att Marisol börjar.

Hur kommer det sig att Expressen började följa Isabella så intensivt från början?
Dessutom var det väl Isabella själv som bjöd hem journalister från Expressen för att göra ett hemma hos reportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in