2019-07-17, 20:46
Medlem
olasvenssons avatar
Det finns många skräporter i landet. Kållered är en av dem.

Som yngling gick jag runt och sålde munkar i Kållered. Inte människor-munkar utan godis-munkar.

På 80-talet var det ganska säkert i Kållered. Förutom att en och annan gammal kärring som öppnade dörren kunde vara bitsk.

Munkkartongerna bestod av två lager. Ibland kunde jag ät en och annan munk i det understa lagret utan att köparen som köpte kartongen visste om det.

Jag blev aldrig hotad eller rädd i Kållered på den tiden. Men jag visste instinktiv att Kållered var en ort att gå under före många andra.

Citat:
En man i en villa i Kållered, Mölndal blev rånad tidigt på onsdagsmorgonen, enligt polisen. Mannen hörde hur det knackade på dörren och när han öppnade tvingade sig två personer in i huset. Han fördes till sovrummet och blev fastbunden med buntband medan tjuvarna gick igenom huset.

Hur säkert är Kållered idag?

https://petterssonsblogg.se/2019/07/17/man-bands-med-buntband-och-ranades-i-sitt-hem/
Senast redigerad av olasvensson 2019-07-17 kl. 20:52.
Citera
2019-07-17, 20:55
Medlem
TheJackets avatar
Kållered är en håla fylld med blattar, knarkare och EPA mongos.
Citera
2019-07-17, 21:21
Medlem
godhetsapostelns avatar
Lindome hade väl rykte om att vara väldigt speciellt/bonnigt...kållered var väl mer ett gupp på vägen mellan mölndal och lindome
Citera
2019-07-17, 21:51
Medlem
ska dit imon för o gå på ikea spännande hihi
Citera
2019-07-17, 22:29
Medlem
Kållered är okej.
Citera
2019-07-17, 23:44
Medlem
Glorfindels avatar
Jag bor i Kållered och har gjort så i drygt 10 år. Jag har inga problem att ge mig ut oavsett när det är. Känner mig lika säker oavsett tid, mycket säkrare än vad jag skulle ha gjort inne i Mölndal eller än värre, inne i Göteborg.

Det förekommer kriminalitet i Kållered, visst gör det det, men det gör det i alla samhällen / områden i Sverige. JAg skulle inte vilja hävda att Kållered är värre än någon annanstans, snarare bättre.
Citera
2019-07-17, 23:50
Medlem
kraftfoders avatar
Förutom att det finns ett par anstalter i Kållered där delinkventerna kanske råkar vara på rymmen i grannskapet, så är Kållered varken säkrare eller osäkrare plats än någon annanstans. Vägtrafiken är dock rätt bedrövlig, så den behöver man se upp för. Men annars inget speciellt osäkert i Kållered.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in