2019-07-17, 20:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hernancrespp
Inte nog med att Lena kronér även ser ett direkt samband mellan nedlagda fritidsgårdar och ökning av brott..

Vad är detta för en jävla sossesponsrad artikel ens?

Fet lögn. Inga fritidsgårdar som lagts ned. Förslaget röstades ned 2 juli 2019.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=7255735
Citera
2019-07-17, 20:01
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Verkar vara någon desperat handling som gick snett .
Citera
2019-07-17, 20:06
Medlem
thewarriors avatar
"ja ser din pojkkropp framför mig ..din blonda kalufs som är blodig..ser hur livet rinner ur dig...du är ett barn."

Från en sjuksköterska som jobbade på akuten Sahlgrenska vid larmet.
Citera
2019-07-17, 20:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hernancrespp
Inte nog med att Lena kronér även ser ett direkt samband mellan nedlagda fritidsgårdar och ökning av brott..

Fritidsgårdar har ingen koppling till antalet våldsbrott.
Som ung var fritidsgården det ställe där man oftast hamnade i slagsmål.
De bidrog fan inte till minskat våld.
Tvärtom.

Förre Moderatledaren Fredrik Reinfeldt menade att invandringen gör Sverige mer spännande.
Jag vet inte om orden var riktade till den mördade pojkens anhöriga, men uttalandet visar på en grov mental störning.
Citera
2019-07-17, 20:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry

det finns ingen desperation här, det handlar om människor med erövrarmentalitet, låg våldströskel, låg impulskontroll och synnerligen låg intelligens
Citera
2019-07-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry

Det kan man väl lugnt säga.

Eller "gått snett", sticker du en kniv i en annan människa är risken stor att du tar livet av honom, eller henne. Det där med guldkedjan gör mig förvirrad, vilka svenska ungdomar springer runt med såna 2019? BO är förmodligen en knarkförsäljare som har sålt skit till ett par afghaner som drog kniv.
Inte många svenskar där så dags på dygnet.

Den döda är antagligen en färgad kille, jag tänker sudanes, de brukar ha krimskrams runt halsen.

Legalisera skiten, åtminstone gräs och hasch, då slipper vi de här grupperingarna.
Senast redigerad av Clocksnail 2019-07-17 kl. 20:28.
Citera
2019-07-17, 20:26
Medlem
schuberts avatar
Säger en hel del att denna nyhet inte ens går att hitta på SVT:s förstasida längre.

En 18 årig kille rånmördad på öppen gata i Sverige. Sverige, inte typ somalia eller någon brasiliansk favela. Men det har tydligen inte något nyhetsvärde i dagens lite mer spännande Sverige där vi faktiskt får vänja oss vid sånna här exotiska inslag.
Citera
2019-07-17, 20:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Så, fortfarande inga rykten som cirkulerar angående vilka MGM kan tänkas att vara? Förvisso tidigt ännu och namnen kommer väl fram senare i alla fall, men man kan tycka att någon skulle notera om tre personer samtidigt "försvinner" från gatan, så att säga.
Citera
2019-07-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du menar att rånare i förväg kollar upp vilka som slår tillbaka?

Ja. De är som rovdjur. De väljer ut det byte som ser svagast ut. Jag har för mig att det finns instruktioner för hur man ska gå/röra sig /rikta blicken för att undgå att bli utvald av rånare. En tränad rånare känner igen ett offer.
Citera
2019-07-17, 20:44
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Ja. De är som rovdjur. De väljer ut det byte som ser svagast ut. Jag har för mig att det finns instruktioner för hur man ska gå/röra sig /rikta blicken för att undgå att bli utvald av rånare. En tränad rånare känner igen ett offer.
Naturligtvis väljer man ut ett offer som utsöndrar mindre självsäkerhet.
Jag byter aldrig sida av gångvägen eller vägen om jag möter okända gäng. Men kan du inte försvara dig så är det bättre att välja en annan väg.
Det finns självsäkra killar i gängen också så du bör kunna leva upp till en fast blick, om du förstår vad jag menar.
Jag brukar alltid säga 'Bär inte kniv om du inte är beredd att använda den'.
Citera
2019-07-17, 20:48
Medlem
rånmördad för mobil?
wt-varning
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2019-07-17, 20:49
Moderator
Mängder av OT raderat.

Topic är det aktuella brottet, inget annat.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in