2019-07-17, 16:54
Medlem
0x539s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Att han är svensk och född 2001.
Jag bor i Göteborg, har syskon i denna ålder som i sin tur har hört det av andra ungdomar.
Det kan inte stämma, Flashback säger att det är en blatte precis som i 100% av alla liknande brottsfall och då är det nog så, det känns i magen att det stämmer.
Citera
2019-07-17, 16:56
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Haha! Aftonbladet är så jävla vilse som vanligt. 21-22 åringar behöver inga fritidsgårdar.
Detta hände vid 2 tiden på natten, så ska vi ha nattöppna fritidsgårdar för att tygla asen tror de ! idiotiskt uttalande av Aftonbladet .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag vistades aldrig på någon fritidsgård, varken när jag var i GMs ålder eller tidigare. Jag har klarat mig fint och går inte och rånmördar folk för det.

Jag blir spyfärdig på detta relativiserande. Det är en sjukdom.
Nej, det är många som inte gått på fritidsgård som inte blivit rånmördare. Du är inte ensam.Fick du stryk under din uppväxt också?
Citera
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Aftonbladet släppte nyss en artikel. Bristen på fritidsgårdar är tydligen anledningen till att man hugger folk med kniv...

Så otroligt provocerande. Dessa människor som gjort detta är 20-22 år ska inte hänga i en jävla fritidsgård? Hur i helvete är folk funtade? Blir så jävla förbannad! Man pissar på offret och hans anhöriga rakt i ansiktet. Nästa gång är det du, jag, din bror, din syster, din far, mor, din vän, vår kollega som om ligger där på marken rånmördad eller våldtäktsmördad. Hur jävla mycket pengar ska man behöva sätta in mot det importerade våldet och kultursplittringen? För mig handlar det inte om resurser utan att folk dör! Inte någon meningslös fritidsgård som bara sprider våldet ytterligare.
Citera
2019-07-17, 16:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
För varje av dessa meningslösa och random dråp, ju närmre ett inbördeskrig kommer vi - hoppas jag i alla fall, för då får vi den enda chansen att återerövra vårt förlorade land. Att det är två blattar + en vit tonårsfitta såsom MGM och en etnisk svensk BO, var det första jag tänkte - är väl knappast verifierat ännu men kommer väl snart. Förstår inte vad dumsvensken väntar på - vi blir överkörda och för var dag tappar vi i slagstyrka!

Dessa random överfall med dödlig utgång är så tragiska och drabbar oftast etniska svenskar och det är dags att ge tillbaks - ta tillbaks vårt land! Jag uppmanar ALLA att gå med i en skytteklubb och införskaffa lagliga vapen att ha hemma - den dagen det smäller vill ni inte behöva försvara er med en förskärare och baseballträ...

Hur många knivhugg fick den arme BO? Fick han fler än ett tyder detta på att GM absolut ej brydde sig om utgången och då skall ett högre straffvärde beaktas. Hoppas den lilla horan ej kommer undan bara för att hon är tjej och underårig. Hoppas även på att kompisen sett nog så att han kan peka ut rätt GM, så att de ej skyller på varandra och går fria!

Fy faan, för detta land - politiker skall hängas för denna meningslösa blodspillan!
Citera
2019-07-17, 16:57
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Aftonbladet släppte nyss en artikel. Bristen på fritidsgårdar är tydligen anledningen till att man hugger folk med kniv...
Det är så tröttsamt att höra att jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. Man är ta mig fan omgiven av papegojrobotar som hela tiden ska rabbla samma ramsa oavsett vad som händer. "Ungdomar på glid", "inga fritidsgårdar", "sysslolösa ungdomar som inte vet vart de ska ta vägen", "skattesänkningar". Här var det en 21- och 22-åring som knivade ett oskyldigt offer mitt i natten.

Tror Lena Kronér att en nattöppen fritidsgård för 22-åringar skulle ha stoppat det här vansinnesdådet? Man blir fan matt.
Citera
2019-07-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Haha.. "Robin" som vill vara anonym säger att det finns en koppling till arbetsförmedlingen och verkar ha god insikt. Av någon anledning verkar nerdragningar i Angered vara boven i dramat..

Så, aftonhoran har börjat sitt försvar o lägger skulden för detta tragiska mord på arbetsförmedling, nerlagd fritidsgård m.m....

Det är det säkraste kortet för att GM är INTE ariska utan som sagts tidigare, somaliskt skräp med en spermahink till WT som lockas av svartingar..

Case closed...

Sen, rånats på en GULDKEDJA...vilka bär guldkedjor..? Inte "Kalle & Ada"
Citera
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:

Jag skulle hellre vilja lägga skulden på alls jävla föräldrar som uppfostrar dessa ungar!

Varför får aldrig dom jävla föräldrarna ta lite jävla skit efter sina avkommor??

Det står morsor på Sergels torg och gapar om att deras barn dör och samhället inget gör!

Vad faan har som själva gjort för att få så väluppfostrade barn?

Outa gärningsmännens föräldrar, så kanske det blir lite jävla ordning!!

Jag lägger alla gängmord på föräldrarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Så otroligt provocerande. Dessa människor som gjort detta är 20-22 år ska inte hänga i en jävla fritidsgård? Hur i helvete är folk funtade? Blir så jävla förbannad! Man pissar på offret och hans anhöriga rakt i ansiktet. Nästa gång är det du, jag, din bror, din syster, din far, mor, din vän, vår kollega som om ligger där på marken rånmördad eller våldtäktsmördad. Hur jävla mycket pengar ska man behöva sätta in mot det importerade våldet och kultursplittringen? För mig handlar det inte om resurser utan att folk dör! Inte någon meningslös fritidsgård som bara sprider våldet ytterligare.

Håller med! Helt sinnessjukt att dom ens nämner fritidsgårdar som orsak till detta!! Vuxna människor hänger inte på fritidsgårdar! Människor i ålder där fritidsgårdar är aktuellt går inte och rånmördar folk pga brist på fritidsgårdar!! På min tid fanns det inte många fritidsgårdar, de som fanns besökte jag aldrig. Inte fan har jag mördat någon för det! Sjukt!
Citera
2019-07-17, 17:05
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Jag skulle hellre vilja lägga skulden på alls jävla föräldrar som uppfostrar dessa ungar!

Varför får aldrig dom jävla föräldrarna ta lite jävla skit efter sina avkommor??

Det står morsor på Sergels torg och gapar om att deras barn dör och samhället inget gör!

Vad faan har som själva gjort för att få så väluppfostrade barn?

Outa gärningsmännens föräldrar, så kanske det blir lite jävla ordning!!

Jag lägger alla gängmord på föräldrarna.
Samhällets och segregationens fel säger många ju... min kvinna är ifrån förorten och vet att de flesta föräldrar där är upptagna med annat än att engagera sig i sina barn
Citera
2019-07-17, 17:06
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Dom är skamlösa offret har inte varit död i 24 timmar och man publicerat en artikel där man hittar bortförklaringar där det skulle finnas ngt som helst samband mellan arbetsförmedling och fritidsgård verksamheter och rånmord.

När jag var tonåring på 90 talet stängde man den ena och drog ned öppettiderna på den andra fritidsgården i området i min stad.
Närmare 20 000 invånare hade en fritidsgård i dom vidsträckta stadsdelarna det handlade om. Många ungdomar i berörda stadsdelar på den tiden var barn till fabriksarbetare och bodde i höghus områden. Många hade det rätt tufft med missbruk och problem hemma. Flera gick ur tiden redan i tidiga 20 års ålder pga droger. Men hör och häpna inte en enda bil sätts i brand under dessa år inga överfall eller gruppvåldtäkter. Ingen stenkastning mot polis eller utryckningspersonal. Inga nedbrända dagis eller andra offentliga byggnader. Inga rånmord. Ingen problem med rekrytering till terror organisationer och inte heller blev ungdomar plockade på kläder och pengar på väg hem från skolan.

Media, politiker och etablissemanget har helt tappat greppet man ser värden genom ett filter där alternativa sanningar målas upp.
Vart är vi om 20 år kanske förklarar man bort massmord i aftonbladet med att antalet Mc Donalds o området var låg och gärningsmän var hungrig .

Edit btw på min tid slutade folk på fritidsgården vid 15-16 års åldern folk som hängde där upp till 18-19 ansågs allmänt som lite udda. Numera ska fritidsgårdarna tydligen hussera folk upp till 35...

Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det är så tröttsamt att höra att jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. Man är ta mig fan omgiven av papegojrobotar som hela tiden ska rabbla samma ramsa oavsett vad som händer. "Ungdomar på glid", "inga fritidsgårdar", "sysslolösa ungdomar som inte vet vart de ska ta vägen", "skattesänkningar". Här var det en 21- och 22-åring som knivade ett oskyldigt offer mitt i natten.

Tror Lena Kronér att en nattöppen fritidsgård för 22-åringar skulle ha stoppat det här vansinnesdådet? Man blir fan matt.

batikfittan och aftonbladet har ju åtminstone genom detta bekräftat att GM är bladingar. något positivt med denna vedervärdiga apologetiska artikel.
Citera
2019-07-17, 17:10
Avslutad
Är identiteten på BO och MGMs fastställda ännu? Har inte orkat skumma igenom hela tråden men av Aftonbladets spinnande om fritidsgårdar och arbetsförmedlingen att dömma så ger en viss radar utslag för mig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in