2019-07-16, 18:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Saudiarabien är ju en av Donalds allra viktigaste och närmast allierade?
https://www.cnbc.com/video/2018/10/17/trump-saudi-arabia-is-an-important-ally-in-the-middle-east.html

Saudi har väldigt mycket med tråden att göra? Killary gillade att sälja vapen dit. Är det också intressant?
Citera
2019-07-16, 18:48
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
En av anledningarna till att Trump vann är extremt uppenbart att han säger det han säger utan att Linda in det i en massa fina ord. Jag gillar att han säger som det är.

Du borde lyssna på Scott Adams, han säger att det förmodligen inte går tillbaka till good presidents utan nu är vi i skandal-eran.
Länk till Scott Adams youtube för dom som inte känner till honom.

Har gjort en analys av detta också

https://m.youtube.com/channel/UCfpnY5NnBl-8L7SvICuYkYQ
Citera
2019-07-16, 18:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Trump räddade CNN. Fakta.
Medan fantasierna om "The Russian Collusion" förmodligen innebar början till slutet för CNN. Tittarsiffrorna rasar & förtroendet för lögnarna är förbrukat. Fakta.

Att CNN nu låter sig trollas av Trump lär bara snabba på nedgången.
Citera
2019-07-16, 19:05
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
I islam ingår politik som ej är kompatibel med demokrati. Vet du vad du pratar om?

Och nej, jag åker inte till shithole countries. Kommer aldrig semestra i muslimska länder någonsin.

Ser väl inte så farligt ut? Snygga tjejer osv.
https://ekskluziva.ba/nocni-zivot/31
Citera
2019-07-16, 19:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Ser väl inte så farligt ut? Snygga tjejer osv.
https://ekskluziva.ba/nocni-zivot/31
Det ser ofarligt ut där. Dags att åka hem till Bosnien alltså. Ungefär som Trump uttryckte det.

Det var bara någon dag sedan bosniska DN-"journalisten" Negra Efendic Twittrade ut sitt hat mot sk. "hatfakta".

Hon dillar om om att hon "gång på gång" blir utsatt för "rasism". Här ser hon ju ett jättebra alternativ, ett fredligt & festande Bosnien. What's not to like? Jag utgår ifrån att Trumps ord även är applicerbara på henne.

(FB) Negra Efendic - illustrerar hon förklaringen till vår usla migrationsbevakning?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-07-16 kl. 19:30.
Citera
2019-07-16, 19:20
Medlem
mothafokas avatar
The Donald
Bryr mig inte om någonting som har med honom att göra annat än att han går emot det humanitära vansinne som vänstervridna människor kämpar för, och som ifall de vinner kommer att få hela världen att bli till ett kaos med utsatta områden och no-go-zoner.
Om the Donald skulle få för sig att invadera denna humanitära katastrof som är mitt hemland skulle jag bli glad
Citera
2019-07-16, 19:24
Medlem
Wayaheads avatar
Rätt av Trump, släng vänsterfittorna ut ur USA, tacka Trump för att han sänker vänstermedia, CNN har numera samma tittarsiffror som vilket barnprogram som helst!

Får Trump sitta en period till så kommer man bygga en staty över honom!

Där kan man snacka om gjord av rätta virket!
Senast redigerad av Wayahead 2019-07-16 kl. 19:27.
Citera
2019-07-16, 19:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Tråkigt för dig. Indonesien, Turkiet, Kirgizistan och Iran är helt underbara att resa i, absolut mina favoriter. Nästan allt är shithole i jämförelse, framförallt Europa och de turistsönderknullade Sydostasien.
Men jag antar att du aldrig har backpackat i hela ditt liv, mest bara Pataya/Phuket med övriga 95% svenskar där allt ska bokas all-inclusive 4 månader innan och bo på hotell. Patetiskt

Det finns många exempel på demokrati med en muslimsk majoritet, bland annat en jag nämnde innan, sedan kan vi ta Tunisien som ett annat exempel som kommer hålla val i år.

Och ja jag vet vad jag pratar om. Du har inte en förbannad aning som vad du pratar om och påstår att länder som Irak är diktaturer pga islam. De är diktaturer för att det är något kulturellt som bottnar sig längre än religionen, även om religionen är ett problem.

Precis. Fittorna i vänstern här hemma har totalt övergett kvinnornas kamp och demokratin i de muslimska länderna. I Iran så är det många kvinnor som tar av sig slöjan i protest och hoppas på att få någon form av uppbackning, men istället ska regeringen Löfven legitimera skiten med att själva visa sin "toleranta sida" med beslöjade svenska ministrar på besök.
"Tolerans" håller helt enkelt på att ta död på de mest fundamentalistiska principerna vi en gång hade, helt sjukt vad folk är redo att offra för att visa vilka goda och progressiva människor de är.

Vad svamlar du om, egentligen? Tunisien, Iran, Turkiet, Kirgizistan och Indonesien - kanske missade jag något skitland i min stora förvirring!? Dessa är bland de stora länderna och områdena som består utav övervägande Sunnimuslimer - hur i helvete kan man nämna dessa länder, dess befolkning, statsskick, styrelsesätt, religiositet etc. i samma andetag såsom demokrati "underbara länder att resa i" och än mindre leva i, om man inte är troende muslim?

Lägger man till dina (och någon annans) egendragna idéer om att det finns sekulära (liberala och ateistiska var väl det någon annan som menade men du höll med) muslimer, så blir dina inlägg än mer ofattbara! Att vara muslim innebär, särskilt i dessa länder som du räknat upp såsom närmast varandes utopier, att du ledsagas utav religiösa texter - då försvinner demokratin direkt...

Muslim - (infoga valfritt sunnimuslimskt land) - demokrati = Inkompatibelt
Citera
2019-07-16, 19:32
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
30% är fortfarande väldigt många miljoner, och tidigare har det varit närmare 40%. De är alltså inte någon "säker" väljarkår som man bara kan ta för givet, även om majoriteten lär för alltid vara demokrater.
Jo man kan ta för givet att svarta och hispanics kommer rösta på Demokraterna och för plundring av vita. 88% och 70% är så pass starka tendenser. De är extremt etnocentriska.
Citera
2019-07-16, 19:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Modigt av Trump att säga åt att dessa liberala häxor att packa ihop och dra sig hemmåt. Dom är ju anti-semiter nå så in i helvete.

Vadå? Har Israel verkligen förstört deras länder?
Citera
2019-07-16, 19:40
Bannlyst
Trump: If you want to leave America, you can leave America:

https://youtu.be/DX7ZXbEM3FE
Citera
2019-07-16, 19:41
Bannlyst
Dom är inte flyktingar.
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Syrian_refugee_camps_in_Jordan

Hade du fler frågor rörande flyktingar i Jordanien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in