Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
Tråkigt för dig. Indonesien, Turkiet, Kirgizistan och Iran är helt underbara att resa i, absolut mina favoriter. Nästan allt är shithole i jämförelse, framförallt Europa och de turistsönderknullade Sydostasien.
Men jag antar att du aldrig har backpackat i hela ditt liv, mest bara Pataya/Phuket med övriga 95% svenskar där allt ska bokas all-inclusive 4 månader innan och bo på hotell. Patetiskt
Det finns många exempel på demokrati med en muslimsk majoritet, bland annat en jag nämnde innan, sedan kan vi ta Tunisien som ett annat exempel som kommer hålla val i år.
Och ja jag vet vad jag pratar om. Du har inte en förbannad aning som vad du pratar om och påstår att länder som Irak är diktaturer pga islam. De är diktaturer för att det är något kulturellt som bottnar sig längre än religionen, även om religionen är ett problem.
Precis. Fittorna i vänstern här hemma har totalt övergett kvinnornas kamp och demokratin i de muslimska länderna. I Iran så är det många kvinnor som tar av sig slöjan i protest och hoppas på att få någon form av uppbackning, men istället ska regeringen Löfven legitimera skiten med att själva visa sin "toleranta sida" med beslöjade svenska ministrar på besök.
"Tolerans" håller helt enkelt på att ta död på de mest fundamentalistiska principerna vi en gång hade, helt sjukt vad folk är redo att offra för att visa vilka goda och progressiva människor de är.
Vad svamlar du om, egentligen? Tunisien, Iran, Turkiet, Kirgizistan och Indonesien - kanske missade jag något skitland i min stora förvirring!? Dessa är bland de stora länderna och områdena som består utav övervägande Sunnimuslimer - hur i helvete kan man nämna dessa länder, dess befolkning, statsskick, styrelsesätt, religiositet etc. i samma andetag såsom demokrati "underbara länder att resa i" och än mindre leva i, om man inte är troende muslim?
Lägger man till dina (och någon annans) egendragna idéer om att det finns sekulära (liberala och ateistiska var väl det någon annan som menade men du höll med) muslimer, så blir dina inlägg än mer ofattbara! Att vara muslim innebär, särskilt i dessa länder som du räknat upp såsom närmast varandes utopier, att du ledsagas utav religiösa texter - då försvinner demokratin direkt...
Muslim - (infoga valfritt sunnimuslimskt land) - demokrati = Inkompatibelt