2019-07-13, 13:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
]Jag har hellre en semidiktatur som är för folket, än en skendemokrati som är emot det. [/b]
Givetvis hade jag helst av allt haft en riktig demokrati som varit för folket.

Ja vi är alla olika,
problemet är att du, och Putin, inte ens har det mest grundläggande förstånd om vad en demokrati är för nåt.

Det finns berättigad stark kritik mot våra ledare idag, vi har dåliga politiker,
men att vilja byta ut dem mot en diktator, då måste man vara bra felskruvad.
Citera
2019-07-13, 21:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Human Right Watch, seriöst nog för dig?

Diktaturer idag ser kanske inte ut som på Stalins tid, kanske du ska uppdatera dig till tiden efter WW2?

En vänsterorganisation. Nej, det är inte en seriös aktör. Det är inte Amnesty heller.
Citera
2019-07-15, 15:00
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
De är inte västerländska, men de vill ändå gå med i nato och blir påhejjade av USA att söka.
Det är väl upp till dem om de vill göra det, och inte Rysslands sak att bestämma?
Citera
2019-07-15, 15:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det är väl upp till dem om de vill göra det, och inte Rysslands sak att bestämma?
Det gör de ju inte heller. Ett natomedlemskap är en sak mellan nato och ukraina.
Citera
2019-07-15, 15:47
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Du har tydligen inte så mycket kunskaper i historia. Nato och ryssland hade en deal efter att warsawa pakten föll. Dealen var att nato fick inte ragga upp något land som angränsade till ryssland. Att usa nu hejjar på betyder att de bryter mot dealen.
Citera
2019-07-15, 18:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Du har tydligen inte så mycket kunskaper i historia. Nato och ryssland hade en deal efter att warsawa pakten föll. Dealen var att nato fick inte ragga upp något land som angränsade till ryssland. Att usa nu hejjar på betyder att de bryter mot dealen.

Den dealen fanns bara muntligt, inte på papper mig veterligen. Knappast ett riktigt avtal.
Och när det gäller brutna avtal, ska kanske Putinas Ryssland hålla tyst, ingen civiliserad stat litar på dem.
Citera
2019-07-16, 00:05
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Den dealen fanns bara muntligt, inte på papper mig veterligen. Knappast ett riktigt avtal.
Och när det gäller brutna avtal, ska kanske Putinas Ryssland hålla tyst, ingen civiliserad stat litar på dem.

Skitsnack, Putin är den enda av världsledarna som har vett i skallen och är konsekvent. Du verkar ju helt hjärntvättad av MSM
Citera
2019-07-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ja vi är alla olika,
problemet är att du, och Putin, inte ens har det mest grundläggande förstånd om vad en demokrati är för nåt.

Det finns berättigad stark kritik mot våra ledare idag, vi har dåliga politiker,
men att vilja byta ut dem mot en diktator, då måste man vara bra felskruvad.

Jo, jag vet vad en demokrati är, eftersom jag föddes innan 80-talet. Och jag vill inget hellre än att ha tillbaka den.
Citera
2019-07-16, 10:47
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Skitsnack, Putin är den enda av världsledarna som har vett i skallen och är konsekvent. Du verkar ju helt hjärntvättad av MSM

Jaså, har du nåt bevis för att det fanns på papper?
Det fanns bara muntligt.
Citera
2019-07-16, 12:38
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Jag har fullt tillräckliga kunskaper i historia. Den där överenskommelsen har aldrig existerat såsom du påstår, den är en myt.

Och även om den skulle stämma, hur går det ihop med den nationella suveräniteten och rätten till självbestämmande att två länder bestämmer sinsemellan vad ett tredje land får eller inte får göra?
Citera
2019-07-16, 13:14
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Jag har fullt tillräckliga kunskaper i historia. Den där överenskommelsen har aldrig existerat såsom du påstår, den är en myt.

Och även om den skulle stämma, hur går det ihop med den nationella suveräniteten och rätten till självbestämmande att två länder bestämmer sinsemellan vad ett tredje land får eller inte får göra?

Din nationella suveränitet bestäms av andra. Därför blev t ex Sverige tvingat att avstå sitt kärnvapenprogram.
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_nuclear_weapons_program

NATO utökade österut tvärt emot enligt tidigare överenskommelser. Man hade kunnat behålla en buffertzon, men icke! Ett beslut, kanske impulsivt, men kommer ha konsekvenser för årtionden framöver. Du kan inte förvänta dig sympati från motparten som blivit lurad.
Citera
2019-07-16, 15:49
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Din nationella suveränitet bestäms av andra. Därför blev t ex Sverige tvingat att avstå sitt kärnvapenprogram.
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_nuclear_weapons_program

NATO utökade österut tvärt emot enligt tidigare överenskommelser. Man hade kunnat behålla en buffertzon, men icke! Ett beslut, kanske impulsivt, men kommer ha konsekvenser för årtionden framöver. Du kan inte förvänta dig sympati från motparten som blivit lurad.
Så de baltiska ländernas egna önskemål måste alltså stå tillbaka för Rysslands krav? Business as usual alltså...

Att Baltikum och Polen konsekvent blivit överkörda, anfallna och ockuperade av Ryssland otaliga gånger, spelar helt enkelt ingen roll. Deras önskemål om säkerhet och skydd har ingen giltighet eftersom Ryssland tycker annorlunda.
Senast redigerad av PlutoJ 2019-07-16 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in