Citat:
Ursprungligen postat av
Snubchurp
De flesta som är negativa mot robotgräsklipparna har varken ägt eller testat en. Hur fasen vet man då att de är simpla och dåliga?
Jag som äger en kan garantera att de varken slungar föremål eller har varit en fara för någon. Givetvis måste man lära barnen att de ska vara försiktiga. Det går dessutom bygga bort den här risken med att klipparen åker över fötter eller liknande.
Resterande lista med fördelar går att göra lång med det hör inte tråden till.
Om du syftar på mig så är jag inte negativ, äger en. Men man skall ju inte vara så naiv att man inte kan se de mindre bra sidorna. Äger dock ingen åkgräsklippare, men jag körde en sådan några somrar när jag sommarjobba. Tror alla robotgräsklippare har funktioner för att förhindra att fötter klipps, men det är ju inte alltid det funkar som tänkt så man ska ju inte lita på dessa till 100%. Man kan även bygga bort möjligheten att saker slungas ut från konventionella klippare.
Hur som är det tragiskt det som hänt och maximal otur att det ville sig så illa att ett barn kom ivägen precis när han körde över föremålet som slungades iväg och dessutom tog så illa att barnet dog. Fyfan vad personen som körde måste grubbla över detta och tänka på alla detaljer som föranledde olyckan och vad han borde ha gjort för att detta aldrig skulle hänt. Typ, tänk om jag inte stannat och druckit vatten, då hade jag blivit klar med klippningen innan barnet kom ut på gräsmattan osv..