Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Som företagare har man koll på saker och ting. Det är en del av själva företagandet!
Har man 4-5 anställda och omsätter nära 10 miljoner per år så anlitar man revisor och jurist och annan hjälp så att man har sitt på det torra. Det är att ha koll.
Dessutom kan man fokusera på det som bygger värde i företaget istället. Det innebär inte att man har mindre koll för att någon som har utbildning tar hand om ekonomi och redovisning, det innebär att allt blir rätt från början. Rätt person på rätt plats.
Man har budget, prognoser, uppföljning av utfall, kvartalsrapporter, styrelsemöten, veckomöten osv, så man har
både koll
och professionella personer som utför arbetet.
Men det är klart att alla tramsare här ska försöka hitta på saker att klaga på, avundsjukan verkar vara total i tråden.