2019-07-08, 18:41
  #3445
Medlem
Jag kollar på Familjen Lundell på DPlay och förstår inte riktigt hur de kan gilla Alexandra. Jag menar, hon använder badet utan att använda rengöringsgrej efteråt och verkar mest bara ligga och sova. Jag hade nog krävt att hon åtminstone skulle hjälpa till lite hemma.

Dagens avsnitt var kul då man såg när Jocke övningskörde. Lite småtråkigt dock att det alltid är problem med deras hus och saker. Det borde kännas lite jobbigt sedan att se eländet på TV.
Citera
2019-07-08, 19:32
  #3446
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Lambon har ca 45000 i förmånsvärde / månad

Undrar om han rapporterar detta till Skatteverket?
Vad fan tror du? Tror du dom driver sitt bolag på skoj? Redovisning är A och O och dom har personer som sköter det åt dom.
Citera
2019-07-13, 09:27
  #3447
Medlem
Lyssnat på sommarpratet?
Citera
2019-07-13, 09:47
  #3448
Medlem
cromos avatar
Lyssnade på en stor del av sommarprogrammet.

Det Jocke inte fattar är att Jockiboi är mer sympatisk än Joakim Lundell. Jockiboi må vara äcklig, aldrig ta ansvar och inte bry sig om något - men han står ändå för det. Joakim Lundell tjatar om att han är en bra människa och låtsas sköta sig, men är samma gamla ljugande manipulativa narcissist som tar på sig offerkoftan så fort det ges möjlighet.

Det som störde mig mest i sommarpratet var att han så dåliga kunskaper om sina "tunga diagnoser" samtidigt som han uppmanar andra att lära sig allt om sina "diagnoser". Han vet inte vad som hör till autismen, vad som hör till ADD:n och vad han kan skylla på uppväxten. Det var samma sak med hans bok "Du är inte ensam" där det enda som helt stämde var det kapitlet han snott från Wikipedia.
Citera
2019-07-13, 09:52
  #3449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Lyssnat på sommarpratet?

Ja jag lyssnade igår och tyckte det var ett fint sommarprat.. Nog kom det en tår när han pratade om sin dotter..
Citera
2019-07-13, 09:54
  #3450
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Lyssnade på en stor del av sommarprogrammet.

Det Jocke inte fattar är att Jockiboi är mer sympatisk än Joakim Lundell. Jockiboi må vara äcklig, aldrig ta ansvar och inte bry sig om något - men han står ändå för det. Joakim Lundell tjatar om att han är en bra människa och låtsas sköta sig, men är samma gamla ljugande manipulativa narcissist som tar på sig offerkoftan så fort det ges möjlighet.

Det som störde mig mest i sommarpratet var att han så dåliga kunskaper om sina "tunga diagnoser" samtidigt som han uppmanar andra att lära sig allt om sina "diagnoser". Han vet inte vad som hör till autismen, vad som hör till ADD:n och vad han kan skylla på uppväxten. Det var samma sak med hans bok "Du är inte ensam" där det enda som helt stämde var det kapitlet han snott från Wikipedia.

Har han några riktiga diagnoser, eller har han ställt diagnoserna själv för att få mera uppmärksamhet?
Finns det några säkra källor?
Citera
2019-07-13, 09:59
  #3451
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har han några riktiga diagnoser, eller har han ställt diagnoserna själv för att få mera uppmärksamhet?
Finns det några säkra källor?

Det tror jag inte finns. Inte sett att han gått på någon utredning. Med tanke på att han visar upp sitt liv 24/7 så borde det finnas någon video om det.
?
Missat det isådanafall.
Citera
2019-07-13, 10:48
  #3452
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har han några riktiga diagnoser, eller har han ställt diagnoserna själv för att få mera uppmärksamhet?
Finns det några säkra källor?

Han har beskrivit att han fick boendestödjare efter diagnoserna och det är tydligt att han har autism och AD(H)D också. Dock dolde han länge att han hade autism och pratade bara om ADD även om han fick båda diagnoserna samtidigt.

Den här videon finns ju där Jockiboi klankar ner på Hann Widerstedt för att hon har Aspergers (autism):
https://www.youtube.com/watch?v=MT9_yfo8u2U
Citera
2019-07-14, 06:18
  #3453
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Vad fan tror du? Tror du dom driver sitt bolag på skoj? Redovisning är A och O och dom har personer som sköter det åt dom.

Ja för inte fan skulle dom klara av något själva där man behöver använda hjärnan😂
Citera
2019-07-14, 15:50
  #3454
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja för inte fan skulle dom klara av något själva där man behöver använda hjärnan😂
Uppenbarligen så klarar dom sig ganska bra och är smarta nog att låta yrkesmän som kan det, sköta ekonomi och redovisning. Gör man inte det så sitter man där med en skattesmäll och har sen inget företag att driva. Hoppas du inte är företagare med det tänket..
Citera
2019-07-14, 16:21
  #3455
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Uppenbarligen så klarar dom sig ganska bra och är smarta nog att låta yrkesmän som kan det, sköta ekonomi och redovisning. Gör man inte det så sitter man där med en skattesmäll och har sen inget företag att driva. Hoppas du inte är företagare med det tänket..

Som företagare har man koll på saker och ting. Det är en del av själva företagandet!
Citera
2019-07-15, 09:37
  #3456
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Som företagare har man koll på saker och ting. Det är en del av själva företagandet!
Har man 4-5 anställda och omsätter nära 10 miljoner per år så anlitar man revisor och jurist och annan hjälp så att man har sitt på det torra. Det är att ha koll.

Dessutom kan man fokusera på det som bygger värde i företaget istället. Det innebär inte att man har mindre koll för att någon som har utbildning tar hand om ekonomi och redovisning, det innebär att allt blir rätt från början. Rätt person på rätt plats.

Man har budget, prognoser, uppföljning av utfall, kvartalsrapporter, styrelsemöten, veckomöten osv, så man har både koll och professionella personer som utför arbetet.

Men det är klart att alla tramsare här ska försöka hitta på saker att klaga på, avundsjukan verkar vara total i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in