2019-07-14, 11:17
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Inget nytt där vad jag kan se oavsett ordning på klippen.

Sonata-mob var ursprungskällan via Asap som släppte ut "hörlurs-afghanen" på tuben den 2/7:
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8

Den 9/7 släpper celebrity spill videon där 1:a scenen på 40 sek saknas på ovanstående "original-video"
https://www.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI

Det är ju liksom lite intressant....
Citera
2019-07-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
https://www.theguardian.com/music/2016/jul/21/asap-rocky-views-black-lives-matter-bill-cosby

Det finns så mycket, men han är inte omtyckt av andra svarta i USA.

Då får du nog hitta nåt tydligare, ser bara en kille som är som alla andra, urbota trött på MSM och deras värdelösa Drev.
Citera
2019-07-14, 11:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Grymt roligt att höra den homosexuella åklagaren säga "den så kallade artisten". Det han håller på med kan inte kallas musik eller artisteri överhuvudtaget.

Är det någon som har tipsat de utländska sajterna om åklagarens citat?

Vad åklagarens läggning har med det hela är i mina ögon ett mysterium, kan det vara så att ni som tjatar om att han är homosexuell även vill ligga med honom?

Oavsett vad så gör han sitt jobb och den sexuella läggningen är inte i vägen för det
Citera
2019-07-14, 11:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Nu gjorde ju just livvakten inte ett skit när det gällde misshandeln och är därför också släppt.

Och baserat på filmklippen så får pundarafghanen precis vad han förtjänar.
Men visst är det misshandel, men knappast grov. Dock återstår det att se vad som
hände precis innan ASAP bestämde sig för att ge afghanen en flygtur (som han förtjänade
till 100%)

Det som åtalet kommer att handla om är vad som händer efter att klippet med flygturen slutar. Den delen av videon har vi inte sett. Det hela klipps precis där det ser ut som om misshandeln eskalerar istället för att tvärsluta.
Citera
2019-07-14, 11:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är en viss skillnad. Här finns det bra bevisning, både i form av videofilmer och människor som sett det. Sen kan man gissa att det även kan finnas textkonversationer av intresse. Dessutom är brottet allmänt känt så man kan inte riktigt bara blunda för det. Att Rakim är kändis är därför endast till hans nackdel.

Men att andra liknande misshandlar läggs ner är ju ingen orsak att lägga ner fall med god bevisning.

Jag håller inte helt med dig. Vet inte hur många gånger jag läst att polis/åklagare begärt ut övervakningsfilmer ca ett halvår/år försent då filmerna varit borta/överspelade. Samma gäller vittnesförhör där de söker efter vittnen något eller några år senare för ex våldtäkt, grov misshandel eller annat.

Skillnaden är mer tidsaspekten på ärendet. Dvs en grov misshandel av en icke känd person kanske ligger på hög i ett år och då ska man börja samla in bevis och vittnesuppgifter när det redan är försent. Det kan absolut ska snabbare om polisen finns på plats direkt och tar uppgifter med vittnen vid misshandeln.
Citera
2019-07-14, 11:26
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Vem är den här fittan och horungen till åklagare som Leif GW Persson sågar så glädjande brutalt just nu i TV4?
Citera
2019-07-14, 11:26
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Varför ingen misstanke om narkotika? De är ju uppenbart höga. Afghanerna.

Detta påstående upprepas hela tiden, att de skulle vara narkotikapåverkade som satan. Jag tänkte inte ens den tanken när jag först såg filmerna. De är lugna, en står och dricker något ur en kopp samtidigt som de snackar med asap och gänget.

Blattigt övermodiga och framfusiga ja, men "uppenbart höga"? De verkar snarare spiknyktra om du frågar mig. Jämför med en tjackpundare eller dyngrak svennebanan.

Nu vet jag att man kan vara hög på benzo/sprit/kokain och ändå verka nykter, men detta är inte så uppenbart i videon som folk vill få det till.
Citera
2019-07-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Varför väljer Rocky inte en bättre advokat? Typ Johan Eriksson det var Johan Eriksson som fick Kaj Linna frikänd och ordnade ett saftigt skadestånd till honom

Kanske för att ASAP Rocky inte kan en enda svensk advokat och inte har en aning om vem Johan Eriksson är. Föresten var det Thomas Magnusson som fick Kaj Linna frikänd och 18 miljoner kronor rikare!
Citera
2019-07-14, 11:29
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Kanske för att ASAP Rocky inte kan en enda svensk advokat och inte har en aning om vem Johan Eriksson är. Föresten var det Thomas Magnusson som fick Kaj Linna frikänd och 18 miljoner kronor rikare!

Enligt GW var Johan Eriksson inblandad i frikännandet av Linna också
Citera
2019-07-14, 11:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Vem är den här fittan och horungen till åklagare som Leif GW Persson sågar så glädjande brutalt just nu i TV4?

En total sågning av GW. Skönt han talade ur skägget när det gäller åklagaren. Får han framstå som en clown och pajas.

" En Liberace med diamantörhängen "

Passar inte ihop med yrkesrollen precis.
Senast redigerad av Mullret 2019-07-14 kl. 12:11.
Citera
2019-07-14, 11:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det som åtalet kommer att handla om är vad som händer efter att klippet med flygturen slutar. Den delen av videon har vi inte sett. Det hela klipps precis där det ser ut som om misshandeln eskalerar istället för att tvärsluta.

Ingen vet ju dessutom vad som hände innan misshandeln. Man tas ju från en lugn rocky som har handen på snubbens axel och bedyrar att de ej vill slåss och hamna i fängelse, till att de gängpryglar dem. Vittnesmål / film måste ju finnas.
Citera
2019-07-14, 11:36
Bannlyst
Detta kommer nog leda till åtal och dom när de ändå har haft honom i förvar i över en vecka nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in