2019-07-13, 19:37
Medlem
Den hör ES då? Finns det någon info kring honom?
Citera
2019-07-13, 21:21
Medlem
Barlejons avatar
En av dessa personer har varit framme med stickvapen även vid tidigare tillfälle vad jag vet, om det inte är så att personen har en yngre bror. Jag vill inte uttala mig om vem innan jag kollat upp fakta.
Har man lite koll på Borlänges undre värld så vet man att många av dessa ”små gangsters” är andra och tredje generationens kriminella.
Citera
2019-07-13, 22:04
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Vad händer nu rättsligt. Dom som är häktade osv. Osv.
Någon som kan gången i det här?
Citera
2019-07-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang

Skulle tippa på omhäktning om 2 veckor och sedan väntas åtal om ett par månader....
Citera
2019-07-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donX
Den hör ES då? Finns det någon info kring honom?

Dömd sedan tidigare , men för vad, när, straff?
Nån som har domar att lägga upp eller kan beskriva kortfattat vad det rört sig om?
Citera
2019-07-13, 22:27
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
1) Arbetet med FU fortsätter.
2) Åkl begäran om häktning omprövas rättsligt var 14:e dag då beslut tas om misstankegrader har förändrats så att grunderna för häktning ev. förändras.

Att åtal i mordmål väcks inom 6 månader är extremt ovanligt. Nu pågår sommarsemestrar hos svenska tingsrätter. Åtal i mordmål sker ofta efter c:a 9-18 månader.
Svenskt häktningsrekord är 3 år och 9 månader.
Citera
2019-07-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Skulle inte förvåna om hon myttat ihop något om att J.P gjort henne illa, om han dissat henne.... Typisk benzo brudar med borderline störning... Bruden kan inte ta en diss som förstör dennes kontrollbehov..synonymt med dessa tjejer är att de smickrar och när de väl har en i sina klor så visar de sin rätta sida....Finns många av dessa och snubbarna är dumma och blåögda som tror på de...

För att folk ska förstå hur någon med Borderline kan fungera så läs följande insändare:
https://www.familjeliv.se/forum/thread/76013443-borderline-person-forstorde-mitt-liv-hjalp

Som jag sa tidigare; att få in en sådan här människa i ens liv kan bryta ner en utan att man förstått vad som hänt. Borderlinepersonligheten projicerar sina egna defekter mot sitt offer. Mycket är gemensamt med psykopaten (som dock aldrig är självdestruktiv 1:a person och till skillnad från personen med Borderline vanligtvis är man). Strategin är att charma/manipulera omgivningen och isolera/bryta ned offret i smulor.
Citera
2019-07-14, 01:59
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
För att folk ska förstå hur någon med Borderline kan fungera så läs följande insändare:
https://www.familjeliv.se/forum/thread/76013443-borderline-person-forstorde-mitt-liv-hjalp

Som jag sa tidigare; att få in en sådan här människa i ens liv kan bryta ner en utan att man förstått vad som hänt. Borderlinepersonligheten projicerar sina egna defekter mot sitt offer. Mycket är gemensamt med psykopaten (som dock aldrig är självdestruktiv 1:a person och till skillnad från personen med Borderline vanligtvis är man). Strategin är att charma/manipulera omgivningen och isolera/bryta ned offret i smulor.
OT, men jag levde med en bordeline-tjej i några år.. För kanske 15 år sedan. Spåren sitter i än och har man inte varit utsatt är det svårt att förstå hur svårt det är. Och då är jag ändå ganska stark och självständig. Är man väl inne i klorna på en sådan är det enormt svårt att dra sig ut... Jag fick bryta ALLT och gå under jorden helt och hållet. Trots det tog det ungefär 8 år, innan hon var helt borta ur mitt liv. Men när det var som mest intensivt hade hon kunnat få mig till precis vad fan som helst. När män och kvinnor gemensamt genomför liknande brott tror jag det nog faktiskt oftast ligger något liknande till grunden.
Citera
2019-07-14, 03:08
Medlem
Vill inte vara den som pekar med fingret men har hört alldeles för mycket gott om MK för att tro att han är direkt skyldig till detta. Av allt att döma så är det JN som är grunden till detta.
Citera
2019-07-14, 07:24
Medlem
Bor du Blge och har med diverse människor att göra så vet du vad som hänt, och anledningen och även vilka som inblandade. Sitta på FB och sjunga och dra idiotiska slutsatser är bara tramsigt. När vederbörande ÄR dömda och INTE bara misstänkta så kan jag berätta allt ni vill veta, om ni inte orkar läsa FUP. Tills dess, lägg av med era idiot-teorier. Forumonanister!
Citera
2019-07-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hr1989
Bor du Blge och har med diverse människor att göra så vet du vad som hänt, och anledningen och även vilka som inblandade. Sitta på FB och sjunga och dra idiotiska slutsatser är bara tramsigt. När vederbörande ÄR dömda och INTE bara misstänkta så kan jag berätta allt ni vill veta, om ni inte orkar läsa FUP. Tills dess, lägg av med era idiot-teorier. Forumonanister!

Vad tror du flashback och aktuell forumdel är till för??? Om du nu vet så mycket kan du delge information så slipper folk spekulera......
Citera
2019-07-14, 09:16
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hr1989
1) Bor du Blge och har med diverse människor att göra så vet du vad som hänt, och anledningen och även vilka som inblandade.
2) Sitta på FB och sjunga och dra idiotiska slutsatser är bara tramsigt.
3) När vederbörande ÄR dömda och INTE bara misstänkta så kan jag berätta allt ni vill veta, om ni inte orkar läsa FUP.
4) Tills dess, lägg av med era idiot-teorier. Forumonanister!
1) En av anledningarna till att brott diskuteras och analyseras i trådar på Flashback är att man vill ha svar på frågor om När, Var, Hur och Varför!

2) Lite lustigt att du själv tidigare postade att det måste vara svartskallar, med tanke på det välkända WT-rykte som vilar över vissa städer och områden i Dalarna!

3) Du får gärna dela med dig utav dina kunskaper NU. När MGM är dömda, om ett par år, så är denna tråd sannolikt enbart av ett historiskt intresse!
En tråds syfte kan inte vara tystnad tills dess att ev. åtal har väckts, FUP:et därmed blivit offentligt samt att en i laga kraft trädande dom har inträtt.

4) Jag tycker att vissa teorier i olika trådar ibland kan vara långsökta, men essensen av yttrande- och åsiktsfrihet är individens rätt att uttala sig. Vitsen med ett diskussionsforum är att föra dialoger framåt, och det uppnår man näppeligen om man anser andra vara "Forumonanister"!

Ingen är diktatoriskt tvingad att läsa eller skriva i trådarna. All medverkan sker på frivillig basis. Inlägg som för dialogen framåt uppskattas sannolikt av en förkrossande majoritet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in