2019-07-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Telefonen som ble funnet i vannet nedenfor huset:
I vår meldte politiet at de hadde funnet en telefon i vannet, men at den ikke hadde noe med saken å gjøre. Kan dette ha vært et triks? Få gjerningsmannen til å slappe av? Så kunne politiet fortsette å lete spor?

Hvorfor skulle de nevne den telefonen i det hele tatt?
Hva tenker dere?

Jeg mener også å huske dette funnet, men finner ikke tilbake til artikkelen. Synes det er spesielt at de gikk ut og sa at de hadde gjort funn, for så å ikke kommentere ytterligere.
Citera
2019-07-13, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han kanske har skaffat sig en ny mobil som av en händelse. Undrar om polisen tog den direkt.

Ja, Dem kanskje har tatt den.
Han kan jo ha tatt med seg annes mobil til sin jobb i futurumbygget.
Det er vel bare 800 meter i luftlinje mellom sloraveien 4 og futurmbygget Rasta Nordliveien 21, og skulle dermed kunne benytte samme basestasjon. På den måten kan dem ikke se om det ble ringt fra Sloravaien 4 eller ei. Og så vet man jo ikke om hun bruker smarttelefon, eller? De vanlige gamle telefonene har vel ingen mulighet til å installere noen app som ringer opp automatisk til det og det klokkeslettet. Vet man i det hele tatt at det finnes noen slik app?
Citera
2019-07-13, 13:37
Medlem
Mener telefonen ble funnet da de søkte under isen.

Søk under isen startet 23. januar og pågikk i 3 dager.

NRK 23. januar 2019, Forsvinningssaken: Har søkt under isen hele dagen

Men hvorfor politiet senere opplyser at de fant en mobiltelefon som de sier ikke vedkommer saken, nei, det vet jeg ikke. Kan hende de vil se om MGM blir nervøs, fordi politiet antar at MGM har hatt mobiltelefon(er) han har kvittet seg med?
Citera
2019-07-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mener telefonen ble funnet da de søkte under isen.

Søk under isen startet 23. januar og pågikk i 3 dager.

NRK 23. januar 2019, Forsvinningssaken: Har søkt under isen hele dagen

Men hvorfor politiet senere opplyser at de fant en mobiltelefon som de sier ikke vedkommer saken, nei, det vet jeg ikke. Kan hende de vil se om MGM blir nervøs, fordi politiet antar at MGM har hatt mobiltelefon(er) han har kvittet seg med?

De uthever to funn: bilskilt og mobiltelefon.
Det tror jeg er med vilje.
Mulig det de fant ikke kan knyttes til saken, men de indikerer kanskje hva de leter etter?
Citera
2019-07-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Edit: husker ikke om det var under letingen i vinter eller i vår, at det ble funnet en telefon. Noen andre som husker?

Edit: her er nyheten i Romerikes blad - 18. mars, 2019:
https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/kidnappingssaken/gjennomforte-lydtester-i-hagen-huset-det-er-noen-konkrete-ting-vi-lurer-pa/s/5-43-1017731

Siterer ordrett hva RB skrev om funn under dykking:
Citat:
Blant annet ble det gjennomført et flere dager langt søk i Langvannet i slutten av januar. Dykkere fra Oslo brann- og redningsvesen fant bilskilt og en mobiltelefon under søket, uten at dette knyttes til den antatte bortføringen av 69-åringen.
Citera
2019-07-13, 17:04
Medlem
Onholds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Kommer akkurat fra grillfest nå med noen som tilfeldigvis har vokst opp som nære venner med naboene til TH og AEH. De kunne fortelle at den gjengse oppfatningen i nærmiljøet er at TH står bak og at det handler om penger.

Ikke akkurat breaking news dette, men deler det allikevel i tilfelle noen finner det av intr. Det er jo litt påfallende at de fleste rundt denne familien mistenker TH.

Det har varit min första misstanke hela tiden. Antingen har AH velat ut ur äktenskapet och det har inte funnits äktenskapsförord. TH har då varit rädd för att förlora halva sin förmögenhet.

Min misstanke nummer två är att det har funnits en älskarinna till TH och att han därför velat gjort sig kvitt sin fru för att starta om med den nya.

Men... det är som sagt bara misstankar, your guess is as good as mine... :P
Citera
2019-07-13, 19:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Kan någon förklara varför man gick igenom hus och tomt med 3Dkamera?
Citera
2019-07-13, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan någon förklara varför man gick igenom hus och tomt med 3Dkamera?

Det er for å lage en digital modell av tomten og huset sånn at man kan ha det på data. Når man har det kan man konstruere forskjellige mulige senarier.
Her er link til der man skriver litt om saken med 3d kamera.
https://www.nrk.no/ostlandssendingen/her-bruker-kripos-3d-skanner-pa-familien-hagens-eiendom-1.14408914
Citera
2019-07-13, 20:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Det er for å lage en digital modell av tomten og huset sånn at man kan ha det på data. Når man har det kan man konstruere forskjellige mulige senarier.
Her er link til der man skriver litt om saken med 3d kamera.
https://www.nrk.no/ostlandssendingen/her-bruker-kripos-3d-skanner-pa-familien-hagens-eiendom-1.14408914
Tack för artikeln. Det är ju typiskt att polisen bara kollade fartkameror efter niotiden då de trodde AE försvann. De blev helt bortkollrade om det nu är TH/familjen som är skyldig/a.
Man får hoppas att sådant har sparats.
Citera
2019-07-13, 20:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Siterer ordrett hva RB skrev om funn under dykking:
Fast då hade polisen ju siktet inställt på kidnappning och kanske inte var så intresserade av en gammal mobil som eventuellt tillhört TH.
Citera
2019-07-13, 21:23
Medlem
Jeg lurer på om TH bruker innkjøringen fra vest for Futurum. Jeg har trodd hele tiden at hornerudveien var stengt med bom, men på alle satelittkart står denne bommen åpen. Da blir bilen hans heller ikke fanget opp av overvåkingskameraene. Og hvis det var kamera på den kanten, hadde de vel hatt mer film av telefonmannen?
Citera
2019-07-13, 21:25
Medlem
Villmorells avatar
Vet vi om TH så henne den morgenen den 31 oktober? Om de hadde samme soverom?
Om de sov på hvert sitt soverom og hun hadde gått ut natten før? Hvis hun var blitt mistenksom på noe, noe som gjorde henne redd for å bli med til Kvitfjell?
Var hun truet eller underkuet? Hvorfor kunne hun ikke møte venninnen sin på Metro for å låne en bok?

Hvorfor sa venninnen at hun trodde hun var drept med det samme?
Kan noen ha fryktet at noe skulle tilstøte henne?
Kan hun ha fått en telefon av noen fordi hun var redd
Kan noen ha plukket henne opp et stykke unna hjemmet?
Så noen henne gå tur med hunden den morgenen?

Er det helt umulig at hun kunne forsvunnet av egen fri vilje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in