2019-07-13, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Minns inte riktigt, men har för mig att det var i mars -18.

Har inte haft möjlighet att ringa idag, men hade inte heller tänkt det eftersom jag blev rådd av killen på Roteln att höra av mig i början på nästa vecka.
(Du lägger väl ut info i tråden om du får svar innan mig? )

Beställer dagboksbladet på måndag mitt på dagen cirka, lägger ut info då.

Skulle det ha hänt något större så kommer det i blaskan idag.
Citera
2019-07-13, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag funderar på hur du skulle ha gjort om det var din dotter, vän eller ditt ex och du visste att hon hade anmält honom x 2?

Nu kanske du tänker att det var den egentlige gm som hintade?
Kanske du inte tror på att anmälningarna var befogade alls, och att hon hittat på allt?
Kanske du tänker att det egentligen är LW som har trakasserat SD?

Kan det inte vara så att polisen med en enkel slagning får upp anmälningarna direkt?
Och att de frågar de som först är på plats och som har märkt att allt inte stämmer om de vet om det har funnits något i hennes liv som gör att de kan misstänka vad som har hänt?
Du tror inte att det kan finnas något bakom anmälningarna och hon kan ha berättat om det för UW och barnen?

Oavsett vad jag själv hade gjort så är det väl ganska ovanligt att någon
blir anhållen, förmodligen överkörd med kroppsbesiktning plus DNA-prov, å detta
då innan det är styrkt att ett brott ens har begåtts.
Som sagt hon kunde ha fått ett psykbryt och dragit iväg, hon hade inte
varit borta så många timmar när SD anhölls.
Å i det läget viste dom inte att hon förmodligen lämnat bostaden vid Kl 23.20-23.25 cirka.

Det va enda gången det glada pokergänget i Örebro va på tårna, annars
har det varit jävligt segt.
Man lyckades ju inte ens att koppla ihop skriklarmet med hennes försvinnande, helt otroligt.

Ännu värre är det att man inte kopplade innan dalaan själv ringde upp dom, på
Fredagen vill jag minnas, å då påminde dom om larmsamtalet, helt otroligt, igen.
Citera
2019-07-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt källor jag pratat med ska MH vara hörd för länge sedan. Hon var på annan ort den aktuella tiden. En av dessa källor menade också att HD inte var misstänkt på något sätt.
När i tid "enligt källor" var MH hörd? För länge sedan...?

Om det varit UW som var mördad förstår jag om MH blivit förhörd tidigt men vad kommer det sig att polisen förhörde MH i ett tidigt skede?

På vilka grunder blev MH förhörd tidigt? Kan det vara så att hon hade varit otrevlig/hotat LW på något vis och det var i nära tid till mordet?

EGT skriver att hen vet att det finns personer i LW:s närhet som ännu inte blivit förhörda (behöver hen dock inte veta iof)... men MH har tydligen blivit förhörd! Mysko tycker jag...
Citera
2019-07-13, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Oavsett vad jag själv hade gjort så är det väl ganska ovanligt att någon
blir anhållen, förmodligen överkörd med kroppsbesiktning plus DNA-prov, å detta
då innan det är styrkt att ett brott ens har begåtts.
Som sagt hon kunde ha fått ett psykbryt och dragit iväg, hon hade inte
varit borta så många timmar när SD anhölls.
Å i det läget viste dom inte att hon förmodligen lämnat bostaden vid Kl 23.20-23.25 cirka.

Det va enda gången det glada pokergänget i Örebro va på tårna, annars
har det varit jävligt segt.
Man lyckades ju inte ens att koppla ihop skriklarmet med hennes försvinnande, helt otroligt.

Ännu värre är det att man inte kopplade innan dalaan själv ringde upp dom, på
Fredagen vill jag minnas, å då påminde dom om larmsamtalet, helt otroligt, igen.

Något säger mig att man ganska omgående fått vetskap om en digital kontakt MGM - BO och att det var det som drog misstankarna åt ett bestämt håll. Samtidig slagning på MGM och hans historik (vad vet vi förresten om hans tidigare liv?).
BO hade tre mobiler.
Citera
2019-07-13, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Något säger mig att man ganska omgående fått vetskap om en digital kontakt MGM - BO och att det var det som drog misstankarna åt ett bestämt håll. Samtidig slagning på MGM och hans historik (vad vet vi förresten om hans tidigare liv?).
BO hade tre mobiler.

Ja, jo, kanske så, men åter igen, ingen viste vad som hade hänt LW vid
den tidpunkten.
Citera
2019-07-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Om det varit UW som var mördad förstår jag om MH blivit förhörd tidigt men vad kommer det sig att polisen förhörde MH i ett tidigt skede?

På vilka grunder blev MH förhörd tidigt? Kan det vara så att hon hade varit otrevlig/hotat LW på något vis och det var i nära tid till mordet?

EGT skriver att hen vet att det finns personer i LW:s närhet som ännu inte blivit förhörda (behöver hen dock inte veta iof)... men MH har tydligen blivit förhörd! Mysko tycker jag...

Ett tips från någon kanske, någon som tog chansen å jävlas lite med henne, kanske.
Citera
2019-07-13, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Genom at studerat/följt tråden från dag ett. Samt genom en s.k GMP (Gärningsmannaprofil) Har självklart inte all info för en sådan, men jag är 100 % övertygad om att detta mord har utförts av en "Man". Kraftig eller muskulös om du så önskar, där det brunnit i proppskåpet som CarlJanne så fyndigt uttryckte sig. Kan tillägga ytterligare detaljer men jag ligger lågt då tråden förpestas av personer vars enda ambition verkar vara att käfta in absurdum.

Du är en av väldigt få som spekulerar om en kraftig man. Hade han varit det så hade det knappast varit långdraget. Problem i proppskåpet: helt klart men en GMP görs ju när man inte redan har en GM. I det här fallet har ju polisen aldrig darrat på manschetterna?
Citera
2019-07-13, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

(det fetade)
Varför skulle det vara "mysko"?
UW är säkerhetsklassad. Vet ej om det vägts in.
MEN!
Han är säkert väl medveten om MH:s antipati mot LW, tror du inte det?
Vi kan nog utgå från att UW pekat ut MH som värd att höras, på likartat vis som UW säkert pekade ut SD direkt på morgonen den 15 maj.
Mina 5 cent.
Citera
2019-07-13, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ett tips från någon kanske, någon som tog chansen å jävlas lite med henne, kanske.
Eller är det inte så man gör, kollar upp ex och andra nära som skulle kunna ha ett horn i sidan?
Citera
2019-07-13, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Eller är det inte så man gör, kollar upp ex och andra nära som skulle kunna ha ett horn i sidan?

Så du tror inte att någon har tipsat om henne då, är det så du menar?
Citera
2019-07-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Varför skulle det vara "mysko"?
UW är säkerhetsklassad. Vet ej om det vägts in.
MEN!
Han är säkert väl medveten om MH:s antipati mot LW, tror du inte det?
Vi kan nog utgå från att UW pekat ut MH som värd att höras, på likartat vis som UW säkert pekade ut SD direkt på morgonen den 15 maj.
Mina 5 cent.

Japp, jag sätter mina surt förvärvade på det jag också.
Citera
2019-07-13, 07:53
Medlem
Finns det någon med insyn som kan bekräfta eller dementera Säpos
närvaro när bypolis anlände till LWs bostad dag 1 på morgonen.

Det stör mig att P Springare säger att han utgick ifrån att man började söka vid
brevlådan för att därefter utöka söket.

Han säger att det låg under en "annan organisation", kan ju knappast vara
hundavdelningen han avser tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in