2019-07-12, 11:44
Medlem
Sen har dom inte fortfarande förklara hur dom fick ihop till hyran efter dom fick 2000kr i en live då det saknas 3500kr eller vad det var.

Sen sa jewles igår att dom hade Netflix fri månad.
Man kan bara ha Netflix fri månad en gång om man inte bytet mail adress.
Sen var det någon som undra om skulle behålla Netflix då påstår hon att det kostar bara 100kr och att folk inte ska bryr sej om dom har det

Men då är det så här då delar man inte med sin ekonomiska kris på nätet eller säger att man ska bli vräkta etc.
Och i tidigare i veckan så påståd issy att deras ekonomi var dålig då kan dom absolut inte ha råd med Netflix. Om dom inte kommer överens om ett sammarbete med dom.

Spara dom där 100kr till hyran nästan gång det inte är någon som swishar.
Citera
2019-07-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Sen har dom inte fortfarande förklara hur dom fick ihop till hyran efter dom fick 2000kr i en live då det saknas 3500kr eller vad det var.

Sen var det någon som undra om skulle behålla Netflix då påstår hon att det kostar bara 100kr och att folk inte ska bryr sej om dom har det

Men då är det så här då delar man inte med sin ekonomiska kris på nätet eller säger att man ska bli vräkta etc.
Och i tidigare i veckan så påståd issy att deras ekonomi var dålig då kan dom absolut inte ha råd med Netflix. Om dom inte kommer överens om ett sammarbete med dom.

Ja, sånna där småsaker som netflix, godis, köpe av skateboard osv gör att trovärdigheten att de har ekonomiska bekymmer försvinner.

Tydligen hade de inte problem med hyran eftersom de bor kvar.
Citera
2019-07-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frassex
Källa ä mig själv, och flera andra i Sorsele. Vet inte hyr jag ska bevisa

Ja men jag tänker just summan. Om du satt i kassan eller något. 2000-3000 dagligen är ju ändå väldigt mycket mat/godis.
Att de ljuger för att få in pengar på tiggeriet tvivlar jag inte på.
Citera
2019-07-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja men jag tänker just summan. Om du satt i kassan eller något. 2000-3000 dagligen är ju ändå väldigt mycket mat/godis.
Att de ljuger för att få in pengar på tiggeriet tvivlar jag inte på.

Har en nära familjemedlem som satt i en av de två livsmedelsbutikerna. Sa också samma.
Morfarn som bor med dem styrde runt en stor shoppingvagn till affären typ 3x om dagen. Såg man nån i deras familj i kassan handlade dom oftast för ca 500+ varenda gång och flera ggr per dag
Citera
2019-07-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja, sånna där småsaker som netflix, godis, köpe av skateboard osv gör att trovärdigheten att de har ekonomiska bekymmer försvinner.

Tydligen hade de inte problem med hyran eftersom de bor kvar.

Det ända som gör det mindre tror värdigt för mej är att dom inte berätta hur dom fick ihop resten av pengarna fick dom plötsligt botillägget
Jag tror inte att folk kan ha swisha 3500 efter liven. Om dom inte kännade ihop det på dagen innan då dom hade live i 4 dagar.

Det får mej att tror att dom inte hade problem och bara köper läsk vilket aldrig verkar ta slut.
Citera
2019-07-12, 12:04
Medlem
Köper man 10 burkar der brukar kosta 56kr.
Citera
2019-07-12, 12:08
Medlem
56 kr dom kan åka till sthlm för en sista minut biljett.
Lägger dom pengar på godis och läsk för 100kr per dagar eller varran istället för lägga det som sagt på en sista minut biljett.

Lägger dom läsk och godis på 150kr i veckan det blir 600kr på en månad.

Lägger dom 150kr på godis och läsk fyra dagar i veckan då blir det 600kr lägger dom pengar på det varje vecka i en månad då blir det 2400kr på godis
Citera
2019-07-12, 12:23
Medlem
Ett månad sj kort kostar 2100kr som dom kan lägga pengarna på istället för godis då kan dom åka till sthlm eller till Uppsala varje helg eller varje dag.
Då skulle dom kunna vlogga och det vore roligare att följa dom men då väljer dom lägga det på godis eller läsk istället.

Vad hade du själv valt 150 kr varan dag på godis och läsk i veckan blir det 600kr

Eller lägga dessa 600kr varje vecka i månaden 2400kr på SJ månad som kan göra att ni får in mer pengar på Youtube kanalen för content blir intressantare
Citera
2019-07-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath

Jag har haft fri månad typ 3 ggr och aldrig bytt mail. Dock har jag emellanåt betalat för det vilket kanske spelar roll, jag vet inte.
Citera
2019-07-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Jag har haft fri månad typ 3 ggr och aldrig bytt mail. Dock har jag emellanåt betalat för det vilket kanske spelar roll, jag vet inte.

Jag betalar 139 kr varje månad och aldrig fått en gratis månad efter första gången
Citera
2019-07-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frassex
gick de på affären och handlade för 2000+ varje dag. Mestadels läsk och godis.
Hahahha sitter och garvar mig harmynt. Du menar på allvar att de handlade mat för MINST 60.000 kr per månad? Antingen är du ett barn eller så har du noll uppfattning om ekonomi. Förmodligen både ock.

Din källa på "dig själv och andra i Sorsele" är inte särskilt trovärdig. Hosta upp era namn om det ska kunna ses som en trordig källa.
Citera
2019-07-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Hahahha sitter och garvar mig harmynt. Du menar på allvar att de handlade mat för MINST 60.000 kr per månad? Antingen är du ett barn eller så har du noll uppfattning om ekonomi. Förmodligen både ock.

Din källa på "dig själv och andra i Sorsele" är inte särskilt trovärdig. Hosta upp era namn om det ska kunna ses som en trordig källa.

Då låter min teori lite mer rimlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in