2019-06-19, 20:48
Medlem
Vill åka till Island men är storsnusare ?
Finns det tips från er?
Citera
2019-06-19, 20:53
Medlem
När jag åkte till Island körde jag 4 dosor i incheckat bagage, 4 i handbagage, 2 i jackan och en i bakfickan.

De kollade inte alls.

Ett standardtips är dock att en stock får plats väldigt väl i ett rör med pringles.
Citera
2019-06-20, 07:45
Moderator
Sun Rulers avatar
Provar att skicka tråden vidare från resor till tobaksforumet, får se om moderatorerna där vill ha den. /Moderator
Citera
2019-06-20, 08:37
Medlem
Ryttmaestarens avatar
första gången jag åkte till island blev jag tagen i tullen med snus, dom beslagtog det och jag fick böter, fick behålla en dosa dock.

andra gången jag var på Island så hade jag nikotinplåster
Citera
2019-06-20, 09:47
Medlem
Knucklehugss avatar
Det är tyvärr totalförbjudet med svenskt snus på Island, tar dom dig i tullen så blir det dryga böter. MEN, däremot kan du köpa isländsk nässnus/lukttobak (skorið neftóbak) och tillsätt en liten mängd vatten så lär du få fram en ganska illasmakande variant av vårat egna lössnus.
Citera
2019-06-25, 23:02
Medlem
Svälja en kondom med snus i kanske?
Citera
2019-06-26, 16:08
Medlem
Jag skulle säga att det är ganska liten risk att du blir tagen i tullen.

Innan turist-boomen kollade de ofta resväska och handbagage i tullen, men senaste år har jag inte varit med om det. Misstänker att det stora antalet inresande har något att göra med ändrade arbetsmetoder.

Isländskt "snus" är verkligen ingen höjdare. Så ta med snus om du verkligen behöver det, men var medveten om att du får betala böter om du har riktig otur.
Citera
2019-07-11, 21:13
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Det är tyvärr totalförbjudet med svenskt snus på Island, tar dom dig i tullen så blir det dryga böter. MEN, däremot kan du köpa isländsk nässnus/lukttobak (skorið neftóbak) och tillsätt en liten mängd vatten så lär du få fram en ganska illasmakande variant av vårat egna lössnus.

Hur mycket är ”dryga böter”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in