2019-07-10, 23:51
Medlem
Det är nog bäst att ASAP Rocky serveras Balony Sandwish frukost, lunch och middag samt Kool Aid att dricka så att han känner sej hemma. Då lär Matkritikerna i USA också bli tysta då det är det som serveras i dom 5 stjärniga häktena i USA.

Också synd om Rocky som sitter ensam i cellen och har tråkigt, att inte ha 10 medfångar att dela rum med som i USA måste vara en oerhörd psykisk påfrestning för han
Citera
2019-07-10, 23:52
Medlem
swimmingpools avatar
Får man ta emot besök i häkte om man inte har restriktioner?
Citera
2019-07-10, 23:54
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han har inga restriktioner. Dvs. han får hålla kontakt med omvärlden.

Vattnet är smutsigt, han sover på en yogamatta utan filt, och cellgrannen ägnar sig åt att vilt kasta avföring omkring sig. Anonyma källor som nöjessajten TMZ har talat med beskriver den amerikanske rapparen ASAP Rockys villkor i det svenska häktet som ”chockerande inhumana”
Källa, en bland flera: https://www.svt.se/kultur/det-svenska-haktet-kritiseras-i-amerikansk-press-fangar-kastar-avforing-och-han-serveras-oatbar-mat

-Klart att en diva som Rocky inte kan dricka kranvatten och äta vanlig "fångmat", som enligt arga Flashbackstroll är bättre (som fångar får) än vad skolbarn och pensionärer blir tilldelade..

Rocky trodde väl att advokaten skulle få ut honom mot borgen ("som vanligt"), men i Sverige har vi inget borgenssystem... Här får även "kändisar" sitta inne. (Skriver "kändis" eftersom jag aldrig hade hört talas om honom före det här).
Man ska inte tro på allt som står i tidningarna. "Anonyma källor som nöjessajten TMZ har talat med" är väl inte samma sak som ASAP Rocky?
Citera
2019-07-10, 23:55
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Lägst stående av alla är dock du.
Haha!
Citera
2019-07-10, 23:59
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Man ska inte tro på allt som står i tidningarna. "Anonyma källor som nöjessajten TMZ har talat med" är väl inte samma sak som ASAP Rocky?

Man ska inte tro på allt, där har du rätt. Men du inser väl ändå att detta är en "skvallertråd"?
(Skvaller är ibland sant, oftast inte sant).

Men rätt sannolikt att Rocky klagar och gnäller rejält på sin nuvarande belägenhet. Kriminalvårdsverket har till och med svarat offentligt på hans "klagomål":

Kriminalvården dementerar uppgifterna

Kronobergshäktet vill inte gå in på just ASAP Rockys omständigheter, men skriver i ett mail till Kulturnyheterna att de dementerar uppgifterna i artikeln.

– Från svensk Kriminalvård får vi inte kommentera enskilda klienter, men vi kan dementera den bild av Kronobergshäktet som beskrivs i artikeln från TMZ. För att exemplifiera så dricker både personal och intagna samma kommunala kranvatten, säger Fredrik Wallin, chef för Kronobergshäktet.

Källa: Samma länk som i mitt förra inlägg.
Senast redigerad av kraftfoder 2019-07-11 kl. 00:02.
Citera
2019-07-11, 00:05
Medlem
Skrev häromdagen att det var helt ofattbart varför inte afghanen också blev häktad. Då fick man minsann berättat för sig att den svenska lagen tydligen inte fungerar så. Dagen efter får man se GW i nyhetsmorgon som precis som mig tycker att det är helt obegripligt varför afghanen får gå fri.

Det är bra kämpa på alla översittare och hobbydomare! Dra åt helvete med er säger jag bara.
Senast redigerad av Kimma7 2019-07-11 kl. 00:23.
Citera
2019-07-11, 00:05
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Uppenbart tycker Hovrätten häktningen är rimlig, och HD anser inte det vara värt att ta upp. Då får vi helt enkelt vänta 1 vecka till och se.

19 juli väntas åtal väckas.

Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
19 Juli enligt ett tidigare inlägg i tråden. Har dock ingen källa förutom det. Inlägg #2176

Edit: Här har du lite om det. Senaste 19 Juli ska det vara så det kan väl bli tidigare också.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=7259596

Nja åtal ska väckas senast 19. Rättegången är ej bestämt ännu. Dock blir det nog av snabbt gissar jag
Citera
2019-07-11, 00:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

TMZ är dessutom 200% värre än Buzzfeed när de var som sämst, så man bör absolut inte ta dem helt seriöst
Citera
2019-07-11, 00:25
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Nja åtal ska väckas senast 19. Rättegången är ej bestämt ännu. Dock blir det nog av snabbt gissar jag
Det brukar väl ta några månader innan man får en rättegång?
Citera
2019-07-11, 00:26
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Det brukar väl ta några månader innan man får en rättegång?

Vanligtvis ja, men jag tyckte jag läste någonstans att de siktade på innan slutet av Augusti. Antagligen är det ett prioriterat fall pga den enorma mediastormen det medför.
Citera
2019-07-11, 00:26
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Skrev häromdagen att det var helt ofattbart varför inte afghanen också blev häktad. Då fick man minsann berättat för sig att den svenska lagen tydligen inte fungerar så. Dagen efter får man se GW i nyhetsmorgon som precis som mig tycker att det är helt obegripligt varför afghanen får gå fri.

Det är bra kämpa på alla översittare och hobbydomare! Dra åt helvete med er säger jag bara.
Vad gjorde afghanen som är olagligt?
Citera
2019-07-11, 00:27
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Vanligtvis ja, men jag tyckte jag läste någonstans att de siktade på innan slutet av Augusti. Antagligen är det ett prioriterat fall pga den enorma mediastormen det medför.
Tror du rättsväsendet bryr sig om media på det sättet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in