2019-07-10, 17:26
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vill hålla i gång tråden eller inte, tja, jag är ju med i tråden, så visst kan jag tycka att den ska leva vidare. Men har inget mål med att hålla den igång heller. Sedan har jag inget mål med att försvara eller skydda Jewels eller Issy, till exempel tyckte jag ju det var rätt att anmäla till skatteverket, så att de eventuellt åker på en sköntaxering.

Men jag ser inte något som är så hemskt som Jewels skulle ha gjort, som gör att hon ensam bär ansvaret i detta fall. Jag har varit inblandade i några infekterade familjetvister, och min erfarenhet säger att det är extremt sällan den enes fel att konflikten uppstår. Visst finns det fall, men ser inget som pekar på att detta fall skulle vara ett sådant. Jag kommer alltså fortsätta tro att det är alla tre, eller i varje fall föräldrarnas fel att det har gått åt helvete. Kommer det gå att motbevisa mig, ja, jag har ju sagt att jag gått från att det är farsans fel, till att det är allas fel. Får jag bevis på att farsan gjort allt rätt, så ändrar jag mig, men åter, ser inga bevis på det nu. Förutom det farsan skriver i tråden här, men låt oss vara ärliga, på YT låter det ju tvärt om. OM A säger A och B säger B, brukar det vara C.

Vi har ju myndighetspapper?
J är ju uppenbarligen sjuk, så pass sjuk att det gått utöver dottern, hennes familj, och dottern är nyblivna 15 år. Hon vet inget annat förutom sin moders ord om pappan. Hur kan du säga att något är hennes fel? Dottern skall lämnas utanför, hon är bara ett offer i den här såpan.

Och jag kan dessutom tänka mig att mamman mår gott av uppmärksamheten vi ger henne här. Så det är onödigt ont, om man säger så.
Varken du eller jag är jurist, advokat eller domare.

Men jag begriper inte hur du kan bortse från fakta och bevisning från myndigheter/förhör som bevisar motsatser.
Citera
2019-07-10, 17:30
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det är verkligen vidrigt. Även vidrigt att inte ringa och berätta att han blivit pappa. Men ansöka om childsupport gick bra. Fatta att få reda på att du blivit pappa på ett möte med ambassaden??? En äcklig människa är hon!

Ja, det är så sjukt.
Pappan har ju själv i sina papper berättat hur detta påverkade honom, och att det tog extremt hårt när han fick hem papper men inte fått höra något från J angående dottern. Vilken människa skulle inte få en chock av det?

Och att sen återigen försöka ge J en chans, men att sedan åter bli förd bakom ljuset.

Fyfan, J är farlig.
Citera
2019-07-10, 18:16
Medlem
Sedan påstår jewles att dom på bup har sagt att Issy ska ha mer oftare live och äta mer godis om det gör henne gladare vilket jag tror är en ren jävla bluff.

Det hjälper ju inte ett dugg mot den sociala biten och att hon ska klara skolan om hon sitter vid datorn oftare och har live plugga dom timmarna i stället.
Sen angående det här med godis tror jag inte heller på då bup är väldigt om hälsan och om man äter mycket godis blir man mer deprimerad och kan få risken att få diabetes dessutom dyra tandläkar tider om man inte bortar tänderna.

Tror issy att deras tittare kommer betala för nya tänder som jewles fått?

Fortsätter issy äta så mycket godis som hon gör nu i tio år till så skulle jag inte bli förvånad om hon kom med på biggest loser.
Citera
2019-07-10, 18:33
Medlem
kirugumis avatar
Varför nämner J inget om sin ätstörning?
Den kan mycket väl vara orsaken till att hon inte kan jobba och till hennes dåliga tänder.
Eller hon kanske har pratat om det och jag missat?
Citera
2019-07-10, 18:43
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Varför nämner J inget om sin ätstörning?
Den kan mycket väl vara orsaken till att hon inte kan jobba och till hennes dåliga tänder.
Eller hon kanske har pratat om det och jag missat?

Nej, hon har inte pratat om det. Dock så har hon sagt att hon ej äter framför kameran, till exempel är när det öppnar paket från matsmart eller fått förfrågan om de ska göra mukbangs. Kolla på videoklippet när Issy får prova hennes bröllopsklänning, där säger hon "du kanske är för tjock".

Men dåliga tänder kan mycket väl bero på anorexi/bulimi pga kräkningar.
Eller medicinering.
Citera
2019-07-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Nej, hon har inte pratat om det. Dock så har hon sagt att hon ej äter framför kameran, till exempel är när det öppnar paket från matsmart eller fått förfrågan om de ska göra mukbangs. Kolla på videoklippet när Issy får prova hennes bröllopsklänning, där säger hon "du kanske är för tjock".

Men dåliga tänder kan mycket väl bero på anorexi/bulimi pga kräkningar.
Eller medicinering.

Dåliga tänder kan bara beror på godis eller läsk och annat onödigt skit och att man faktis inte borstar sina tänder
Citera
2019-07-10, 19:06
Medlem
Sen skyller dom på rask att deras namn blev något negativt efter hans video men deras namn på Youtube var redan negativt före rask videon
Men det går bra att skylla på andra varför det går dåligt men inte att det är ens egen content det kostar att vara youtube. Det är därför många youtubers har ett riktigt jobb vid sidan om annars skulle deras content ock så bli tråkiga

Kollar man på deras videos som dom har lagt upp i år så är det typ bara samma videos. Samma ämne etc
Citera
2019-07-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Dåliga tänder kan bara beror på godis eller läsk och annat onödigt skit och att man faktis inte borstar sina tänder

Dåliga tänder kan man ha ÄVEN om man inte äter massa godis och läsk...just saying
Citera
2019-07-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Vi har ju myndighetspapper?
J är ju uppenbarligen sjuk, så pass sjuk att det gått utöver dottern, hennes familj, och dottern är nyblivna 15 år. Hon vet inget annat förutom sin moders ord om pappan. Hur kan du säga att något är hennes fel? Dottern skall lämnas utanför, hon är bara ett offer i den här såpan.

Och jag kan dessutom tänka mig att mamman mår gott av uppmärksamheten vi ger henne här. Så det är onödigt ont, om man säger så.
Varken du eller jag är jurist, advokat eller domare.

Men jag begriper inte hur du kan bortse från fakta och bevisning från myndigheter/förhör som bevisar motsatser.

Vad är det för myndighetspapper vi har?? Det jag kan komma på, som även pappan styrkt, är att svenska staten har, antingen i tvist med föräldrarna eller tillsammans med föräldrarna bestämt att mamman är den vårdnadshavaren som är mest lämplig.

När det gäller hennes sjukdom, och hennes lämplighet som förälder, får vi även tänka på att socialen vid flertalet tillfällen tagit ställning till om Jewels är en lämplig förälder eller inte, och ännu ser vi inget omhändertagande. Visst, de flesta föräldrarna hamnar aldrig i det läget att soc gör en sådan utredning, medans det verkar vara en återkommande utredning i detta fall, så hur bra argument det är, är öppet för debatt.

Har aldrig hävdat att mamman skulle vara frisk, det skulle vara korkat av mig, då hon har diagnoser, och har bedömts sakna arbetsförmåga. Issy vet en massa mer andra saker än hennes mammas ord, hon har träffat och kommunicerat med pappan, vid ett antal tillfällen, inte en liten informationskälla. Men visst, Issy kan eventuellt vara "oskyldig", det har jag ju inte heller uteslutit, eftersom jag också tidigare har skrivit det. När det gäller den punkten, så får vi i brist på bevis hålla båda möjligheterna som öppna. Sedan kan jag också känna att det är en mindre fråga, för även om hon nu skulle vara skyldig, så har hennes föräldrar en mycket större ansvar, vilket ändå gör att "felet" hamnar på deras axlar.
Citera
2019-07-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Dåliga tänder kan man ha ÄVEN om man inte äter massa godis och läsk...just saying

Vilket också är orsaken till att staten enligt lag skapat stöd för tandvården för personer inom LSS. Och enligt en gammal bekant, så görs det i princip inte ens någon utredning på behovet, utan man ger personer med LSS-insatser stödet ganska direkt vid en ansökan.
Sedan är det också ett ganska känt faktum, att personer med en autismdiagnos ofta kan ha svårt att sköta sin personliga hygien, som tandborstning räknas in i.
Citera
2019-07-10, 20:35
Medlem
Citat:
Sedan påstår jewles att dom på bup har sagt att Issy ska ha mer oftare live och äta mer godis om det gör henne gladare vilket jag tror är en ren jävla bluff.

Det hjälper ju inte ett dugg mot den sociala biten och att hon ska klara skolan om hon sitter vid datorn oftare och har live plugga dom timmarna i stället.
Sen angående det här med godis tror jag inte heller på då bup är väldigt om hälsan och om man äter mycket godis blir man mer deprimerad och kan få risken att få diabetes dessutom dyra tandläkar tider om man inte bortar tänderna.

Tror issy att deras tittare kommer betala för nya tänder som jewles fått?

Fortsätter issy äta så mycket godis som hon gör nu i tio år till så skulle jag inte bli förvånad om hon kom med på biggest loser.

Jag tror inte det är bluff. Jag tror till och med att om en anställd inom BUP träffar en patient (normalvikt) med självskadebeteende, ångest och djupa depressioner, då skulle avråda från att äta godis eller vara live med människor som Issy till och med räknar som sina vänner för att den anställde tänker på patientens vikt, som i det här fallet är ett ickeproblem, skulle den anställde få sparken. Skulle i varje fall vara rejält jävla klantigt av personalen. Skulle vikten varit ett problem, hade det eventuellt kunna vara en annan fråga, men så är inte fallet.

När det sedan gäller skolan, är ju inte problemet att Issy inte pluggar nog, det spelar ingen roll om Issy sitter live, eller om hon sitter och stirrar rakt in i en vägg, alternativet kommer ändå aldrig vara att plugga. Utan skolan kommer lösa sig, om Issy får de rätta verktygen till att hantera skolan, något de börjat arbeta med, och därför har ju också Issy börjat arbeta med skolan. Kommer någon att börja hindra Issy från att göra saker hon tycker är roligt, är frågan om alternativet inte kommer vara ett självmordsförsök, och det är jävligt svårt att sköta skolan när man är död.
Citera
2019-07-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ser inte något hemsk i vad hon har gjort hon har sagt att det var missfall det är det vidrigaste man kan göra. Om man kan ljuga om en sådan sak vad annat kan man ljuga om då att bli våldtagen eller misshandlad?

Jag har ju presenterat en tidigare teori, som sa att graviditeten inte var bekymmersfri, hur kan du veta om en person som har lätt för att missuppfatta läkarkontakter inte missförstått läget som att Issy inte överlevt. Hon föddes för tidigt, hon fick ligga i en kuvös de första veckorna, hon var extremt lågaktiv och detta då samtidigt som Jewles gått igenom en skilsmässa, en besvärlig graviditet, och till på köpet vad jag kan anta sköter vårdkontakterna själv. Säger inte att min teori stämmer, men säger samtidigt inte heller att den är omöjlig.

Om den stämmer, var det då fel av Jewels att inte meddela att dottern överlevt? Ja, även om det kan gå att hitta en massa bortförklaringar, som till exempel en besvärlig relation med pappan. Men att påstå att det är en lögn, det saknas det för mycket information för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in