Citat:
Vill hålla i gång tråden eller inte, tja, jag är ju med i tråden, så visst kan jag tycka att den ska leva vidare. Men har inget mål med att hålla den igång heller. Sedan har jag inget mål med att försvara eller skydda Jewels eller Issy, till exempel tyckte jag ju det var rätt att anmäla till skatteverket, så att de eventuellt åker på en sköntaxering.
Men jag ser inte något som är så hemskt som Jewels skulle ha gjort, som gör att hon ensam bär ansvaret i detta fall. Jag har varit inblandade i några infekterade familjetvister, och min erfarenhet säger att det är extremt sällan den enes fel att konflikten uppstår. Visst finns det fall, men ser inget som pekar på att detta fall skulle vara ett sådant. Jag kommer alltså fortsätta tro att det är alla tre, eller i varje fall föräldrarnas fel att det har gått åt helvete. Kommer det gå att motbevisa mig, ja, jag har ju sagt att jag gått från att det är farsans fel, till att det är allas fel. Får jag bevis på att farsan gjort allt rätt, så ändrar jag mig, men åter, ser inga bevis på det nu. Förutom det farsan skriver i tråden här, men låt oss vara ärliga, på YT låter det ju tvärt om. OM A säger A och B säger B, brukar det vara C.
Men jag ser inte något som är så hemskt som Jewels skulle ha gjort, som gör att hon ensam bär ansvaret i detta fall. Jag har varit inblandade i några infekterade familjetvister, och min erfarenhet säger att det är extremt sällan den enes fel att konflikten uppstår. Visst finns det fall, men ser inget som pekar på att detta fall skulle vara ett sådant. Jag kommer alltså fortsätta tro att det är alla tre, eller i varje fall föräldrarnas fel att det har gått åt helvete. Kommer det gå att motbevisa mig, ja, jag har ju sagt att jag gått från att det är farsans fel, till att det är allas fel. Får jag bevis på att farsan gjort allt rätt, så ändrar jag mig, men åter, ser inga bevis på det nu. Förutom det farsan skriver i tråden här, men låt oss vara ärliga, på YT låter det ju tvärt om. OM A säger A och B säger B, brukar det vara C.
Vi har ju myndighetspapper?
J är ju uppenbarligen sjuk, så pass sjuk att det gått utöver dottern, hennes familj, och dottern är nyblivna 15 år. Hon vet inget annat förutom sin moders ord om pappan. Hur kan du säga att något är hennes fel? Dottern skall lämnas utanför, hon är bara ett offer i den här såpan.
Och jag kan dessutom tänka mig att mamman mår gott av uppmärksamheten vi ger henne här. Så det är onödigt ont, om man säger så.
Varken du eller jag är jurist, advokat eller domare.
Men jag begriper inte hur du kan bortse från fakta och bevisning från myndigheter/förhör som bevisar motsatser.