2019-07-10, 10:47
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
För att de flesta västerländska nationerna är underkuvade USA och tjänar NATOs aggressiva intressen. Tror inte Ryssland själva vill ha dåliga relationer med alla sina grannar i väst men har det ändå då de i smyg försöker provocera Ryssland.

Hahahah Dagens kommunistsvar. Det har inte att göra med att Sovjet totalt annekterade dessa nationer mot deras vilja och sög ut både kropp och själ via tvångsekonomiska program och etnisk deportering samt rysk undervisning och avskaffande av självrätt. Nästan alla länder i Östeuropa har gått ner på sina bara knän att få gå med i NATO för de har insett vikten av att bevara den fria världen, något du din bortskämda självgoda jävel borde bli påmind om. Flytta till Nordkorea.
Själv har jag finskt påbrå som går tillbaka till kriget så jag vet gott och väl hur mycket min egen familj fick offra för att tillhöra "den underkuvade aggressiva västerländska intressen" i motsatts till den snälla björnen i öst.

Sedan är TS frågeställning delvis problematisk. Vitryssland är en av Rysslands trognaste allierade, likaså Armenien och man är på relativt goda fötter med Azerbajdzjan
Citera
2019-07-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
De är inte västerländska, men de vill ändå gå med i nato och blir påhejjade av USA att söka. Har du helt missat vad som hänt med ukrainska ledare på sista tiden? Usa har ju både lett kuppförsök mot de ryssvänliga och försökt sätta dit sina egna västerländsk-styrda marionetter, och dessutom lyckats! Så mycket demokrati sprider dom.
Och glöm inte bort alla vapen de vill installera I Ukraina som pekar mot Moskva, samt alla drönare som har sitt nät I Israel och USA vill plantera i Ukraina. USA matar och mutar alla diktaturer och Israel hurrar. Övrigt pack I öst är tragiska, fattiga supare och passar bra till USA's värdegrund där knarket ökar.

Världen är tokig, spännande som på Netflix!

Tacka vet jag klimatidioterna från Sverige, dom kan man lita på. NOT! Min nya idol är "grodan" som anpassar sig tills den dör I det kokande vattnet.
Va snällt, gulligt och hänsynsfullt!
Citera
2019-07-10, 12:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nu bråkas det mellan Georgien och Ryssland igen, frågan är varför Ryssland under Putin har så himla svårt att skaffa nåra vänner västerut?
Knappast nån av alla de atater man har åt väst vill ens ha med Ryssland att göra om de inte är nödd och tvungna till det.
Vems fel är det?

https://www.bbc.com/news/world-europe-48907688

När en regim ständigt hamnar i konflikt och bråk med sina grannar , är det fel på alla grannar eller putins regim, är den retoriska frågan.

Georgiens president har talat klarspråk och kallat det för vad det är, en provokation iscensatt av "radical forces" för att destabilisera landet.

https://civil.ge/archives/312801
https://www.president.gov.ge/geo/pressamsakhuri/siakhleebi/salome-zurabishvili-patriotizmi-qveynis-diskredita.aspx
https://www.voanews.com/europe/russias-president-opposes-duma-call-georgia-sanctions
President Zurabishvili Calls for De-escalation
Citat:
Speaking at a news briefing on July 9, President Zurabishvili noted that “we should not allow certain forces to discredit Georgia abroad and to trigger destabilization inside the country through provocations.”

She called on those forces, who “cause harm to Georgian citizens with their irresponsible actions or statements under the banner of patriotism” to achieve their goals through peaceful elections.

The Georgian President also reached out to the Russian leadership, calling on it not to get involved in escalation.

“It will be paradoxical if a neighboring country responds to provocations staged by, as it refers to, “radical forces,” thus promoting their destructive goals. Let me emphasize that our peace policy is the only way to maintain stability in the country and in the region,” Zurabishvili said.

Det är så statskuppen började i Ukraina.

Putin håller med Georgiens president:
Citat:
Russian President Vladimir Putin says he won't support a unanimously backed parliamentary resolution to sanction neighboring Georgia, maintaining that improved ties with the former Soviet republic outweigh any response to verbal taunts by what he termed "some scumbags."
Citat:
"For the sake of restoring full ties, I would not do anything to complicate our relations," Putin told reporters gathered at the Global Summit on Production and Industrialization in Yekaterinburg, Russia's fourth-largest city.

"As for various types of sanctions on Georgia, I would mainly not do it out of respect for the Georgian people."
Citera
2019-07-10, 15:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nu bråkas det mellan Georgien och Ryssland igen, frågan är varför Ryssland under Putin har så himla svårt att skaffa nåra vänner västerut?
Knappast nån av alla de atater man har åt väst vill ens ha med Ryssland att göra om de inte är nödd och tvungna till det.
Vems fel är det?

Främst geopolitik. Asien saknar geografiska barriärer som skyddar länder från invasioner så det har alltid varit fördelaktigt att blobba upp sig och äta upp sina grannar istället för att bli uppäten. En av de första geopolitiska doktrinerna som framfördes beskrev kontrollen av Ryssland och Sibirien som den obestridbare herren över planeten just p.g.a mängden av naturtillgångar där och svårigheterna för alla andra länder att göra något åt saken ens om de samarbetade.
Citera
2019-07-10, 18:17
Medlem
Draken55s avatar
Lätt för en antidemokrat som flashy att kalla folks protester för uppvigling och scumbags.
Vi andra med demokratiskt synsätt har en sundare inställning.

Frågan var annars varför Putins Ryssland har så sanslöst svårt att ha goda relationer med sina grannar,
varför är alla så avoga mot stackars Ryssland? kan det vara så att kreml gör nåt fel och helt enkelt är helt av banan och ur tiden?
Senast redigerad av Draken55 2019-07-10 kl. 19:09.
Citera
2019-07-10, 19:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Lätt för en antidemokrat som flashy att kalla folks protester för uppvigling och scumbags.
Vi andra med demokratiskt synsätt har en sundare inställning.

Frågan var annars varför Putins Ryssland har så sanslöst svårt att ha goda relationer med sina grannar,
varför är alla så avoga mot stackars Ryssland? kan det vara så att kreml gör nåt fel och helt enkelt är helt av banan och ur tiden?

Du tror att jag är Georgiens President?
Nej. Det är jag inte. Jag bara citerade Georgiens PRESIDENTEN.

Citat:
Speaking at a news briefing on July 9, President Zurabishvili noted that “we should not allow certain forces to discredit Georgia abroad and to trigger destabilization inside the country through provocations.”

She called on those forces, who “cause harm to Georgian citizens with their irresponsible actions or statements under the banner of patriotism” to achieve their goals through peaceful elections.

The Georgian President also reached out to the Russian leadership, calling on it not to get involved in escalation.

“It will be paradoxical if a neighboring country responds to provocations staged by, as it refers to, “radical forces,” thus promoting their destructive goals. Let me emphasize that our peace policy is the only way to maintain stability in the country and in the region,” Zurabishvili said.
Citera
2019-07-10, 20:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du tror att jag är Georgiens President?
Nej. Det är jag inte. Jag bara citerade Georgiens PRESIDENTEN.

Alltså, det här är ett debattforum, om du anser att du kan gömma dig bakom sidlånga citat så måste man fråga dig vad du gör på ett debattforum??? Om jag vill läsa en tidning gör jag det själv, nut.

Georgiens president heter det, inte Georgiens presidenten... (fniss)
Citera
2019-07-10, 20:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Alltså, det här är ett debattforum, om du anser att du kan gömma dig bakom sidlånga citat så måste man fråga dig vad du gör på ett debattforum??? Om jag vill läsa en tidning gör jag det själv, nut.

Georgiens president heter det, inte Georgiens presidenten... (fniss)

Det här är ett debattforum där de flesta debattör har tillräckligt hög IQ att inte tro att jag är Georgiens president som sa
Citat:

Thoughts, Draken?
Citera
2019-07-11, 13:09
Medlem
Draken55s avatar
IQ har väl den som kan debatter, inte recitera tidningar och nyhetsbyråer endast, du är en nolla flash
Citera
2019-07-11, 13:43
Medlem
FlashyBears avatar
Du vägrar ju debattera. Du vågar inte ens recensera vad Georgiens president (inte jag ) sa.

Citat:

Citera
2019-07-11, 18:40
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Georgiens president har talat klarspråk och kallat det för vad det är, en provokation iscensatt av "radical forces" för att destabilisera landet.

https://civil.ge/archives/312801
https://www.president.gov.ge/geo/pressamsakhuri/siakhleebi/salome-zurabishvili-patriotizmi-qveynis-diskredita.aspx
https://www.voanews.com/europe/russias-president-opposes-duma-call-georgia-sanctions
President Zurabishvili Calls for De-escalation

Det är så statskuppen började i Ukraina.

Putin håller med Georgiens president:

Presidenten avsåg naturligtvis Ryssland och den fara som landet utsätts för av rysk propaganda och aggressiv rysk utrikespolitik. Där finns en rädsla för att situationen i landet kan utnyttjas av Ryssland som en förevändning för ytterligare rysk aggression.
Citera
2019-07-12, 01:21
Medlem
Varför anser fler ryssar att den ryska regimen tjänar folkets íntressen bättre än vad andra europeiska folk anser om sina regimer?
Kan det kanske finnas en klyfta mellan regimerna och folket i de andra länderna?
https://samnytt.se/svenska-folket-ger-regeringen-bottenbetyg-i-internationell-matning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in