2019-07-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag vet att den som FLYR från krig knappast har tid att fundera över vilket land han ska fly till. Du kanske tror att man tar sig hela vägen till Sverige av en slump? Det är planerat långt i förväg för att uppnå mesta möjliga personliga fördelar.

Du borde nog läsa på lite om utvalda kvotflyktingar istället för att prata om sådant du inte förstår. År 2018 tog vi emot strax över 5000 kvotflyktingar. Under samma period tog vi emot si så där 23 000 personer som inte var kvotflyktingar.

Du måste lära dig att flyktingar i alla tider försöker komma till länder de tror är säkra, medan de helst vill återvända till sitt land så fort det blir fred och lugnt. Så modullägenhet är jättebra i väntan på framtiden.
Citera
2019-07-09, 22:11
Medlem
Att svenskt bostadsbyggande och lägenheter till unga varit ett stort problem i 30 år så är det inte nya flyktingars fel. Okunnighet utnyttjar gärna rasister och uppviglare mot Sverige och det svenska lugnet som är uppskattat av alla.
Citera
2019-07-09, 22:27
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Att svenskt bostadsbyggande och lägenheter till unga varit ett stort problem i 30 år så är det inte nya flyktingars fel. Okunnighet utnyttjar gärna rasister och uppviglare mot Sverige och det svenska lugnet som är uppskattat av alla.

Jag förstår mycket väl ilskan som detta skapar. Det är som en mor som sätter sina nya adoptivbarn före sina egna biologiska barn. Det främjar inte precis syskonkärleken. Om man inte har resurser att ta hand om sina egna barn så ska man inte adoptera flera. Men det är fel att rikta hatet mot adoptivbarnen.
Citera
2019-07-09, 22:27
Medlem
Han verkar vara en trevlig prick med småbarn dessutom. Bättre det än ”gangsterblattar” födda i Sverige.

Lärt sig svenska på 6 mån också, imponerande!
Citera
2019-07-09, 22:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt

30 år?

På 90-talet fanns det så många tomma lägenheter att bostadsbolagen var tvungna att rabattera hyran kraftigt för att få tag i hyresgäster. Detta även i Stockholm...
Citera
2019-07-09, 22:36
Medlem
Jag har stått i snart fem år hos skitbolaget i den här kommunen. Det går inte ens att nå dem på telefon. Bor på vandrarhem sedan 1.5 år tillbaka, det kostar en förmögenhet för ingenting. Fan vad jag ångrar att jag åkte tillbaka till Sverige. Världens sämsta jävla land.
Citera
2019-07-09, 22:36
Medlem
Jahbrahs avatar
Hej, jag har betalat för att stå i bostadskö i 13 år, jobbar till sjöss, missade en räkning = tillbaka till 0. Grattis Hussein eller vad fan han nu hette, kul att höra att du är bubblande glad.
Citera
2019-07-09, 22:40
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Hej, jag har betalat för att stå i bostadskö i 13 år, jobbar till sjöss, missade en räkning = tillbaka till 0. Grattis Hussein eller vad fan han nu hette, kul att höra att du är bubblande glad.

Det är nog bara en myt att bosättare /invandrare får gå före i kön. Det skulle ju underminera tilltron till samhället och skapa splittring. Det måste vara en rasistisk myt! Kolla med Ullenhag vetja!
Citera
2019-07-09, 22:55
Medlem
22juni41s avatar
Hur långt tid tar det innan det blir första polisutryckning till områden i Anneberg tror ni?
Citera
2019-07-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Han verkar vara en trevlig prick med småbarn dessutom. Bättre det än ”gangsterblattar” födda i Sverige.

Lärt sig svenska på 6 mån också, imponerande!

Problemet är inte han. Han är säkert en trevlig prick, och verkar dessutom till skillnad från många andra försökt lära sig svenska boendesituationen till trots. Problemet är att kommunen bygger nya lägenheter som de reserverar just för de som kommer hit trots att vi har en enorm bostadsbrist. Dessutom är det ju som att tigga efter segregation och förbannade invånare.

Om man överhuvudtaget ska reservera lägenheter för vissa invandrare, så hade det ju varit bättre att man låter svenskar flytta dit, och för de som flyttar från allmännyttan så reserverar man dessa lägenheter för andra som kommit hit förutsatt att det är områden som består av majoriteten svenskar.
Senast redigerad av yokisuci 2019-07-09 kl. 23:08.
Citera
2019-07-09, 23:29
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Älskar bara att läsa...hans granne kommer från Sudan men det är lungt eftersom alla människor är lika..HAHAAHHAA

Om det vore så. Då behövde han väl inte bo här? Om alla är lika så borde ju även alla länder vara lika. Men vänta bara, det blir ett annat liv i skällan när grannen ovanför börjar odla potatis i vardagsrumsgolvet. Så är dom. Dom är ju lika allihopa dom där utlänningarna.

https://www.youtube.com/watch?v=7C9mvkvPu-4
Senast redigerad av PingPongZong 2019-07-09 kl. 23:36.
Citera
2019-07-09, 23:34
Medlem
Vad är problemet?
Ni har ju röstat för precis detta hemma i Sverige.

4/5 svenskar röstade för denna skit återigen 2018.
160 000 papperslösa, terror på Drottninggatan, gruppvåldtäkter...ändå blir det förnyat förtroende för dessa svin.

Mer av samma vara tack!

I Kungsbacka röstade nästan 60%
på Annie Lööf, Löfven eller Tuffe-Uffe.

Tycker inte det minsta synd om dem eller svenska folket längre.

De visade hur de vill ha det i September 2018 och får nu leva i den verkligheten.

Själv blir jag extremt provocerad över denna intervju.
Vilket jävla svin. Inte undra på att han är nöjd!

Svenskar skall bo hemma tills de är 35, eller bli bolånetorskar efter att ha lånat ett par 100 000 av mamsen och pappsen till handpenning.

Fy fan vilket jävla land, vilket jävla folk.
Praise Greta!🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in