2019-07-08, 14:28
Medlem
Det är alltså vad man tycker säger o känner som skapar segregation och inte handlingen i sig själv ?
Frågan blir då vem som skapar vad ?

Men så trevligt att lära som små liven att ju mer man jävlas ju mer fritidsaktiviteter och annat kul bjuds man på .
Citera
2019-07-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasLillaFlicka
Nej inget är invandrarnas fel allt är svenskens fel jag håller helt med dig................

Skrev jag så eller har du bara allmänna svårigheter med att ta in vad som skrivs?

Läs och begrunda. Ta in. Fundera.

Jag skulle kunna skriva att det är invandrarnas fel. Det är det ju! Med vänlig hälsning, ”Raketforskare”.
Men det har ju hälften här redan gjort. Vad får vi ut av det?

Men du får tänka ett steg längre. Fundera på sakfrågan och vart den befinner sig nu. Åsna.
Citera
2019-07-08, 14:44
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Jag tror att händelsen i Grums bara är toppen på isberget av liknande händelser. Jag tror det sker över hela Sverige. Jag känner folk i Utby i GBG som klagat över hur ungdomar från exempelvis Bergsjön håller på och stör, alltså i vanliga villaområden. Inte lika grovt som i Grums givetvis, men ändå.

Vanliga medier skriver inget om detta utan undviker frågan, man känner säkert till problemen.

Jag har också hört om det fenomenet i just Utby. Det hänger ihop med att medelklassen inte längre kommer undan mångkulturen, liksom inte heller småstadsbor.

Detta är ett fenomen som accelererat de senaste åren, därav de tafatta reaktionerna på lokala bybor för det är ett helt nytt fenomen.

Skulle det dock rinna över för någon svenne och denne tar lagen i egna händer skall du se att det tar hus i helvete från "statens" sida.
Citera
2019-07-08, 14:54
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Högtrycksspruta ungjävlarna. Lite vattenskoj får de tåla så här i sommartider

Du menar (kul)spruta?
Citera
2019-07-08, 15:02
Medlem
Är det somalier det handlar om i detta fallet så handlar det även om låg IQ. Dom ligger ju i snitt på 60-65 i IQ och då är dom att betrakta som förståndshandikappade.
Citera
2019-07-08, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Det har redan avhandlats att de som har råd med ROT-avdrag inte vill ha invandrare som gör jobbet.

Jag håller dock med om att man inte skall ge bidrag utan motprestation. Däför tycker jag att staten skall anställa dessa arbetslösa invandrare för storskaliga projekt, som att t.ex. röja skog och sten där man vill dra nya vägar. Någonting som håller dem sysselsatta och kommer samhället till gagn är viktigt.
Fast för att röja skog och bryta sten krävs idag att man kan hantera högteknologisk utrustning och maskiner. Att sätta människor med mycket låg utbildningsnivå på sånt jobb är farligt. Det är 100 år sen analfabeter kunde sättas i jobb med spade och hacka på vägbyggen.
Citera
2019-07-08, 15:10
Medlem
Detta "Vi krigar mot svenskarna"-fenomen är ju inget nytt utan något som förekommit i åratal men av ideologiska skäl ignorerats av de styrande politikerna och de "granskande" journalisterna. Det som händer nu är bara att demografin börjar bli så pass förändrad över hela Sverige så att det inte längre går att köpa sig fri från problematiken så pass enkelt som det tidigare gick. Men den stora frågan är egentligen var fan SD och Jimmie Åkesson håller hus och varför de helt vägrar att ta upp denna djupt sorgliga samhällsutveckling där svenska barn och ungdomar lämnas åt sitt öde som "generation villebråd" för etniskt motiverat hat, våld och brottslighet.

Jag skrev nyligen två inlägg om ämnet i andra trådar:
Vi talar om något så basalt som att stå upp för barn och ungdomar som utsätts för etniskt motiverat hat, våld och brottslighet. SD driver t.ex. öppet den dumdristiga ytterkantsfrågan om att inskränka aborträtten i världens mest socialliberala land, men kan alltså inte driva den allmänmänskliga frågan om att barn och ungdomar inte ska utsättas för våld och hat oavsett deras ursprung?

[...]

Att SD så uppenbart sviker svenska barn och ungdomar och utan ett ord låter hatet, våldet och traumatiseringen fortgå är ärligt talat vidrigt ur ett moraliskt perspektiv. Samtidigt så är det rent idiotiskt ur ett väljarperspektiv. Finns det något som skulle vara mer humaniserande och normaliserande för SD än att stå upp för barn och ungdomar som far illa? Och hur mycket goodwill och respekt skulle man inte vinna bland svenska kvinnor, som ju är en väljargrupp man grovt misslyckats att attrahera.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Nu senast rapporterat i Grums, men liknande "Vi krigar mot svenskarna"-dåd förekommer varje dag i alla delar av landet. Redan i grundskolorna är uttryck som "fucking svenne" och "svennehora" vedertaget vokabulär för att uttrycka föraktet mot det svenska, som ses som svagt och töntigt. Att svenska barn och ungdomar har lämnats åt sitt öde och tvingas ta den största smällen för ett systematiskt förakt mot svenskarna som helhet är djupt sorgligt och helt oförsvarbart. Det sorgligaste av allt är dock att även SD och Jimmie har lämnat dessa barn och ungdomar åt sitt öde som en lägsta kast i en brutal vårldshierarki, då man aldrig bemödat sig att säga ett enda ord om denna svenska variant av Rotherham som får fortgå dag efter dag landet runt.

(FB) Jimmie Åkessons (SD) tal i Almedalen 2019
Man kan egentligen fråga sig: Vad fan får jag för SD-rösten?
Citera
2019-07-08, 15:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Kan se det framför mig när Josefsson springer runt och knackar dörr och frågar kamelskötarna varför de inte tar hand om sina ungar.

Som gjort för UG det här. Kanske en smula känsligt, men är det någon som vågar ta upp det är det Janne.

Männen i Grums verkar ju sakna kuk helt och hållet.

Vi får hoppas att det inte krävs att barnen leker stening i sandlådan först bara....
Citera
2019-07-08, 15:30
Medlem
adaxs avatar
Fram med namn kära ortsbor.
Här skall anmälas. Pm:a om ni vill vara anonyma.
Citera
2019-07-08, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jo, men vitsen är ju att det ska göras på ett gammaldags sätt... plocka skräp och ogräs är ett alternativ. Vara lekplatsvakt verkar ju kunna bli ett nytt sommarjobb... Sysselsättning för bidrag. Punkt.
Fast det blir lekis när man som vuxen inte kan göra ordentlig nytta i samhället, på samma villkor som andra vuxna. Det är som att en 5-åring hjälper mamma att duka. Inte så sexigt att vara den där 5-åringen när man är 35. Hittepå-jobb funkar inte.
Citera
2019-07-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Lägg ner detta med att skuldförklara folk. Ingen har röstar för detta ditt jävla fittnylle!
Trött på IQ-befriade tomtar som du.

Ajaj personangrepp, gör ont i hjärtat. Varför skulle jag inte skuldförklara? Utvecklingen har varit densamma sedan 70/80-talet och fortsätter man rösta på partier som inte tar tag i problemen, då får man skulden

Du vet i vuxenvärlden har dina handlingar konsekvenser
Citera
2019-07-08, 15:56
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vi får hoppas att det inte krävs att barnen leker stening i sandlådan först bara....

Låter som att det redan yr sten, järnskrot och allt de får tag på. Vilken härlig lekplats det verkar vara, trygga mödrar som sitter och småpratar och njuter av livet. Bara en tidsfråga innan någon unge blir knivad.

50% (S), hoppas ni myser nu. Så jävla typiskt att gå ut i pressen och gnälla så fort något går fel.
Den där Kajsa ser precis ut som de brukar göra. Googla sossehagga och en bild på henne dyker upp.
https://www.expressen.se/gt/barngang-satter-skrack-boende-haller-sig-inne/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in