Citat:
Ursprungligen postat av
sappy
Är ju dock ganska stor chans att det finns olika hudfärger inblandade :P Det jag menade var mer att vissa försöker dra igång rasistdiskussioner och skriver/skämtar om att dådet skulle röra sig om rasister vs. blattar. Blir bara drygt att läsa samma skit om och om igen i varenda liknande tråd.
Jag chansar på droguppgörelse som flippat ur. Benzo + kola inblandat. Kan röra sig om endast svenskar, bo verkar ju vara vit. Men kan också såklart röra sig om somalier, kurder eller annat.
Många väldigt unga hänger runt mc donalds. Det gör inte personer som är 30+, knappt någon 20+ ens. Skulle chansa på att bo varit där med bil och mött upp någon.
Oj, ursäkta.
Hade missat att någon då hade sagt att det kanske var rasister emot utlänningar. Det har man väldigt svårt att tro, ja.
Mjo, satsar mer på tjack och benso.
Sedan om det är en somalier och vita, araber och somalier, svenskar och hästar - det lämnar man osagt än så länge, hehe.
-
Och som någon skrev en bit ovan.
Jag tror INGEN trodde att personalen på McDonalds var inblandade i detta? Ja, de städar och fixar innan de far därifrån.
Men traskar man förbi är det i alla fall folktomt vid 02.30, uppskattningsvis, på personal med (denna uppskattning är enbart gjord på den tiden man vågade gå hem ensam från krogen)
Vad är det som motsäger att något gäng som har något otalt stöter ihop på McDonalds/runtom där det faktiskt hänger kriminellt folk ALL öppen tid och för att de sedan valt att mötas upp igen när det blivit lugnt i området?
För är inte direkt så mycket folk och yrar just där det hände nattetid. Speciellt ej en natt emot måndag.
Men skitsamma, McDonalds kan man väl släppa, det var inte så noga OM de skulle träffats där, snarare vad som hände sedan och VARFÖR, förstås.
Det var enbart en teori då det fanns en anledning till varför folk skulle kunna vistats i området på nattimmarna.
För känns ändå något oplanerat och att de stött ihop i krokarna? Annars väljer man väl ingenstans där Securitas ändå cirkulerar en del.