2019-07-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge

Fan, det är ett brett åldersspann +-30 år

Ja kanske, jag tänker mig 28-32, men det är bara hur jag tänker de!
Citera
2019-07-08, 10:16
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSnow
Nej, det behöver inte med en specifik hudfärg att göra.

Är ju dock ganska stor chans att det finns olika hudfärger inblandade :P Det jag menade var mer att vissa försöker dra igång rasistdiskussioner och skriver/skämtar om att dådet skulle röra sig om rasister vs. blattar. Blir bara drygt att läsa samma skit om och om igen i varenda liknande tråd.

Jag chansar på droguppgörelse som flippat ur. Benzo + kola inblandat. Kan röra sig om endast svenskar, bo verkar ju vara vit. Men kan också såklart röra sig om somalier, kurder eller annat.

Många väldigt unga hänger runt mc donalds. Det gör inte personer som är 30+, knappt någon 20+ ens. Skulle chansa på att bo varit där med bil och mött upp någon.
Citera
2019-07-08, 10:17
Medlem
Kan det finnas ett samband med dödsskjutningarna i januari? (FB) Borlänge, 2019-01-11, flera skjutna (en död)
Citera
2019-07-08, 10:19
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Står en vit fyradörrars BMW med svarta fälgar på parkeringen - något som känns igen?

"I anslutning till brottsplatsen påträffades en bil stående på parkeringen. Om bilen har någon koppling till dödsskjutningen vill polisen ännu inte kommentera. Man har dock märkt ut möjliga spår omkring den parkerade bilen."

https://www.dt.se/artikel/dodsskjutningen-vid-kupolen-har-hoppas-polisen-hitta-svar-brottsplatsen-ar-helt-fundamental

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
En bekant i stan kontaktade mig och sa att Polisen luskammar marken runt en vit BMW som ska stå innanför avspärrningarna.
Kan väl tyda på att offret kom till platsen i bil.
Bör kunna vara offrets färdmedel. Förmodligen stulen eller lånad. Är de ägaren som blivit skjuten bör polisen kunnat identifiera och kontakta anhöriga direkt.

Någon har alltså kört dit för att träffa någon... för att köpa/sälja/skuld eller liknande.
Gissningsvis är personen inte från Borlänge då det finns andra platser för denna typ av affärer.
Personen kommer utifrån och för att enkelt hitta har man bestämt möte vid Kupolen, och parkeringen bredvid där bilen står är lite mer skymd med träd osv.

Ingen som kan se regnr?
Senast redigerad av aina08 2019-07-08 kl. 10:22.
Citera
2019-07-08, 10:21
Medlem
AllarNs avatar
Uppdaterad 08 juli 09:07

Den avlidne är identifierad. Utredningen väntar nu på besked att anhöriga är underrättade.

Regnummer på bilen innanför avspärrningarna vore intressant.
Citera
2019-07-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Enklast identifikation är väl kolla akuten där offret förts. Lugnt etnisk svensk, kaos....you do the math!!
Tar man verkligen en död människa till akuten?

Eller var han inte död när han påträffades?
Citera
2019-07-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSnow
Nej, det är på parkeringen mitt emot Willys
Det skulle alltså vara på andra sidan av Maskinistgatan?
Citera
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Är ju dock ganska stor chans att det finns olika hudfärger inblandade :P Det jag menade var mer att vissa försöker dra igång rasistdiskussioner och skriver/skämtar om att dådet skulle röra sig om rasister vs. blattar. Blir bara drygt att läsa samma skit om och om igen i varenda liknande tråd.

Jag chansar på droguppgörelse som flippat ur. Benzo + kola inblandat. Kan röra sig om endast svenskar, bo verkar ju vara vit. Men kan också såklart röra sig om somalier, kurder eller annat.

Många väldigt unga hänger runt mc donalds. Det gör inte personer som är 30+, knappt någon 20+ ens. Skulle chansa på att bo varit där med bil och mött upp någon.

Oj, ursäkta.

Hade missat att någon då hade sagt att det kanske var rasister emot utlänningar. Det har man väldigt svårt att tro, ja.

Mjo, satsar mer på tjack och benso.

Sedan om det är en somalier och vita, araber och somalier, svenskar och hästar - det lämnar man osagt än så länge, hehe.

-

Och som någon skrev en bit ovan.
Jag tror INGEN trodde att personalen på McDonalds var inblandade i detta? Ja, de städar och fixar innan de far därifrån.
Men traskar man förbi är det i alla fall folktomt vid 02.30, uppskattningsvis, på personal med (denna uppskattning är enbart gjord på den tiden man vågade gå hem ensam från krogen)

Vad är det som motsäger att något gäng som har något otalt stöter ihop på McDonalds/runtom där det faktiskt hänger kriminellt folk ALL öppen tid och för att de sedan valt att mötas upp igen när det blivit lugnt i området?

För är inte direkt så mycket folk och yrar just där det hände nattetid. Speciellt ej en natt emot måndag.

Men skitsamma, McDonalds kan man väl släppa, det var inte så noga OM de skulle träffats där, snarare vad som hände sedan och VARFÖR, förstås.

Det var enbart en teori då det fanns en anledning till varför folk skulle kunna vistats i området på nattimmarna.

För känns ändå något oplanerat och att de stött ihop i krokarna? Annars väljer man väl ingenstans där Securitas ändå cirkulerar en del.
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Bör kunna vara offrets färdmedel. Förmodligen stulen eller lånad. Är de ägaren som blivit skjuten bör polisen kunnat identifiera och kontakta anhöriga direkt.

Någon har alltså kört dit för att träffa någon... för att köpa/sälja/skuld eller liknande.
Gissningsvis är personen inte från Borlänge då det finns andra platser för denna typ av affärer.
Personen kommer utifrån och för att enkelt hitta har man bestämt möte vid Kupolen, och parkeringen bredvid där bilen står är lite mer skymd med träd osv.

Ingen som kan se regnr?
BO är identifierad.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/avsparrningar-vid-kupolen-i-borlange-misstankt-mord
Citera
2019-07-08, 10:24
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Tar man verkligen en död människa till akuten?

Eller var han inte död när han påträffades?
Nej är personen avliden på platsen så körs han inte till akuten.
Men visst, bekanta till offret skulle kunna åka samlas där... men nu är de flera timmar sen så nej.
Citera
2019-07-08, 10:27
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
BO är identifierad.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/avsparrningar-vid-kupolen-i-borlange-misstankt-mord
Ok.
Bilen är spåret helt klart.
Regnr så vet man säkert om de är någon utifrån.
Gissar att de är någon från Orten som åkt upp för att göra affärer... men åker man långt så åker man kanske inte ensam.
Citera
2019-07-08, 10:27
Medlem
Ni från borlänge, kan ju inte vara svårt att ta regnr om ni är på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in