2019-07-07, 16:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Vet inte hur det gick till men en WT svensk drog en vevstake i bakhuvudet på en kille i Luleå i min ungdom

Det var inte ett motorblock? Raggare är kända för att attackera alla som inte är raggare och jag tror Annie Lööf nämnde något om att de var de största hotet mot demokratin.
Citera
2019-07-07, 16:56
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det gör det visst. De har bara blivit gamla...

Blöjraggarna är ett annat kapitel med egentligen ganska få gemensamma beröringspunkter med en klassisk svensk raggare. Förvisso motorburna men i övrigt slutar likheterna oftast där.
Ja, och det var med stor sannolikhet blöjraggare som slogs. Ungdomar som det står i pressen.

Inga vapen utan ett hederligt knogslagsmål.
Citera
2019-07-07, 17:01
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Nej, jag har inte varit i Hofors och det hade blivit mycket mer begripligt om du från början hade skrivit att det var just ett lokalt fenomen. Det stämmer ju inte överens med hur raggarkulturen ser ut i allmänhet i Sveriges hundratals småhålor i övrigt men självklart kan jag inte ha koll på Hofors motorburna klanstrider om ingen polisanmäler, än mindre berättar.

På de platser jag har bott på har bygdens raggare varit av väldigt vardagligt snitt med jobb, familj, hus och sån skit. Lite mer pinuppor än trajbals på armarna. Dricker öl direkt ur burken. Äter rött kött. Lite trashiga skulle nog många säga. Att de plötsligt skulle samlas i gäng och slåss "om en brud" är helt enkelt inte gripbart för mig. Jag vågar nog påstå att Hofors raggare sticker ut.
Du skriver om äldre raggare. Som är långt ovanligare än blöjraggare.

Detta är ungdomar som slogs.
Citera
2019-07-07, 17:14
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Som uppväxt i liknande trakter vet jag att det kan spåra ur rejält, speciellt, precis som artikeln säger, när berusninggraden är hög.

Om du varit i Hofors vet du att det drar runt hejdlöst mycket raggare, oftast svenska ungdomar på moppar eller i EPA-traktorer, som inte har mycket bättre för sig än att supa, knulla och slåss på en lördag..

Sedan när blev en svensk ungdom på moped en raggare?

Funkar det med cykel också?
Citera
2019-07-07, 17:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jo just WT svenskar använde sådant och ziggisar/ finnar slåss med kniv

Medans zigenare numera använder just det. Tempus är viktigt i det svenska språket.
Citera
2019-07-07, 17:17
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Nej inte svenskar utan inavlat WT - folk

Så inavlat WT-folk är inte svenskar?

Men om man kommer från Somalia och har åkt tunnelbana i 20 minuter, då jävlar...
Citera
2019-07-07, 17:22
Medlem
Citat:
Nej inte svenskar utan inavlat WT - folk
Men vad är det då? Ickesvenskar producerade av kusingifte? Det råder onekligen begreppsförvirring kring WT nuförtiden.
Citera
2019-07-07, 17:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonman
Aftonbladet är ej att lita på vad gäller rapportering som ej passar in i deras agenda...säger som Refat...Jag anar en gravad hund i denna historia...

Ja någon måste veta exakt vad det handlar. Media och polisen får det som att det var raggare vs punkare sådana där slagsmål som ibland skedde med rallarsvingar och allt på orter som Hofors på 80-talet. Dvs enbart svenskar.

Man misstänker dock att det numera är som vanligt att det handlar om enbart invandrare med kanske två olika klaner som gjort upp. Sådant där media och polisen alltid försöker tysta ner och försöka få det att se ut som klassiskt raggare vs punkare tjafs.
Citera
2019-07-07, 17:43
Medlem
Citat:
Jo men i Hofors och liknande metropoler är det mamma/ barn, syskon/ syskon och det förekommer mormor/ barnbarn
Jag upplever, utan stöd i statistik, presenterad fakta eller ens påstådda anekdoter att dylika föräldraskap i Sverige på sin absoluta höjd uppgår till en handfull nu levande individer. Du menar alltså att det ändå är så utbrett att de inte bara är kända för att beväpna sig med en specifik motordel utan att fenomenet även kan fastslås vara koncentrerat till Hofors och liknande orter?

Berätta mer. Som jag skrev, jag har ingen verifierbar fakta att sätta mot alls utan accepterar gladeligen alla ens halvt seriösa källor du kan gräva fram om den utbredda svenska inaveln i modern tid.
Citera
2019-07-07, 17:46
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Om du varit i Hofors vet du att det drar runt hejdlöst mycket raggare, oftast svenska ungdomar på moppar eller i EPA-traktorer, som inte har mycket bättre för sig än att supa, knulla och slåss på en lördag.

Varande en gammal Urstockholmare så inser jag att "Raggare" i Hofors inte är att likna med de raggare som på 70-talet förpestade Stockholms city på helgerna.
För en sak är klar, inte en raggare hade kört sin "cruising" med moppe eller EPA-traktor.

Ha ha ha....jag kan verkligen se framför mig den fete 35-åriga mannen med jeansväst och brallor med Gäilivarehäng, asberusad, körande lågsamt med sin moppe på Kungsgatan samtidigt som han gapar "uppmuntrande" till vajre kvinna han långsamt "cruisar" förbi

Raggare....jo tjenare!
Citera
2019-07-07, 17:54
Medlem
Rätta mig om jag har fel men var inte Hofors en industriort med hög inflyttning under 50-60-tal från bla norra Sverige och Finland. Dubblade sin befolkning på bara tio år.
Borde ju tyda på extremt låg nivå av inavel men inavelsexperterna kanske vet bättre.

På beskrivningen att döma låter de som slagsmål bla bilburen ungdom. Märkligt nog saknas rapporter brukar alltid vara ngn s.k wt som skriver på fb.
Har de ngt asylboende vid edsken sett många utomeuropéer gått längs riksvägen mot campingen.
Citera
2019-07-07, 17:55
Medlem
Citat:
Att raggare är inblandat är nästan givet, det står alltid, och då menar jag _ALLTID_ ett gäng raggare vid Lidl kvällstid. Före flyktinginvasionen var stan ganska homogen men sen 2016 ser man diverse invandrare driva runt som zombies utan mål eller syften. Jag har bara väntat på att det ska smälla mellan raggare och invandrare men det är inte säkert kan lika gärna vara två raggargäng som börjat bråka om någon brud.

Om du med raggare avser alla som kvällstid använder bilen och parkerar vid Lidl så har du ett inskränkt tänkande. Finns ungdomar som bor i Hofors som hänger där då det inte finns mycket annat att göra. Det vet jag eftersom jag har 20 minuters bilresa dit och besöker "staden" några gånger/år. Som du kanske vet så motarbetas svenska ungdomar med motorintresse av våra politiker. Samma politiker öser gärna pengar över invandrade zombies utan att blinka.
Är motorburen ungdom inblandade i detta bråk så är garanterat blattar motparten då de är avundsjuka på allt som vi svenskar köper för intjänade pengar. Babbarna är t.o.m. så korkade att dom tror att vi svenskar får mer i bidrag än dom. Därav anledningen till avundsjukan då jobba inte finns i deras gener.
Senast redigerad av 134k1m 2019-07-07 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in