2019-07-07, 15:33
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att citera Blondinbella ger inte riktigt samma tyngd som Moberg.

Med den T-shirten hade det funkat lika bra med valfritt citat från sällskapsresan
Citera
2019-07-07, 15:34
Medlem
Mad monks avatar
Eh du Jimmie vet exakt vad han sysslar med tro inget annat han är också väl medveten om hur vänsterliberalerna fungerar. Troligen Sveriges smartaste politiker därför han är så hatad av övriga.
Citera
2019-07-07, 15:35
Avstängd
karjus avatar
Ingenting är någons om man inte kämpar för det. Svenskarna kämpar just nu inte för Sverige, därför tar invandrarna över. Kolla på Stockholm: över 50% av Stockholms läns befolkning är invandrare och närapå 90% av företagen startas av invandrare. Invandrarna dominerar. Svenskarna löper gatlopp mellan invandrargäng och antirasister som hotar att anmäla dem för hets mot folkgrupp.

Så nej: Sverige är inte svenskarnas om inte svenskarna ser till att äga Sverige. Andra folk kommer att ta över. Syrianerna äger redan Södertälje, de har lyckats ta över staden på 40-50 år. De kontrollerar stadens politik och polis. Svenskarna knegar på Scania och festar på O'learys på helgerna. Det är svenskens liv, för svensken har inga stora mål och visioner, medan blattarna har Scarface som idol och vill äga och ha status och pengar och rubbet. Svensken går hem från krogen och käkar en burgare på vägen och somnar på soffan framför Seinfeld.
Citera
2019-07-07, 15:37
Bannlyst
Mycket bra tal, han kunde haft nåt annat på sig, Åkesson klär inte i T-shirt.
Åkesson måste också sluta läsa från sin iPad, väldigt störande och ser gymnasiumaktgt ut.
Sen måste man hitta nån annan än Dick Erixon som kommenterasr SD, han tillför inte mycket, utan verkar mest bara va en glad bög som är tacksam för att få va med i gammelmedia, riktig husblatte.
Citera
2019-07-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Herrejösses - Det är ju ett citat av Vilhelm Mobergs text från 1941...

DÅ var vi 6 och en kvarts miljon invånare i Sverige - inte nu, inte 6 1/2 biljoner..

Nåja, så många fler är vi inte idag om man räknar svenskar som svenskar enligt Moberg och övriga som är förankrade i verkligheten. Slutet på hela dikten går:

"Detta är det egna, det som aldrig skall låta sig utbyta mot något främmande. Detta är roten och blodsbandet, min andliga arvslott som jag har att föra orörd vidare åt mina egna barn. Detta är för mig det svenska, det omistliga.”

Att han nämner blodet gör att det handlar om etnicitet.

Länkar till hela dikten, den är värd att läsas i sin helhet: https://petterssonsblogg.se/2011/01/05/sverige-ar-vart/
Citera
2019-07-07, 15:38
Medlem
Varför citera Wilhelm Moberg är en gåta.
Moberg var verkligen till fullo "vänster".
Citera
2019-07-07, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Underskatta inte folks dumhet. Författarens namn citeras t o m av TS själv. Tunn trådstart. Hej då tråden!

Min dumhet?

Du kan pröva bemöta mitt inlägg hur ni ska integrera 900000 invandrare

Du kan pröva bemöta mitt inlägg trots er invandring stärker svensk ekonomi ligger ni back 90 miljarder kr

Men då passar det inte pointdexter varför det?

Vad är tunn trådstart? Vi har en referens på 6.500.000 var svenskar

Hur "integrationen" har gått sedan dess vågar du inte bemöta för du kan inte bemöta du har inget "motargument"
Citera
2019-07-07, 15:39
Medlem
Asmodeusvults avatar
Har inte sett de andras tal och råkade se det här bara för att tv:n stod på.

Hoppade till något innan jag kände igen Mobergs ord och trodde dessa var hans egna.

Självdistansen när han nickade mot sin ölmage och betonade ”ta en öl” var hjärtligt avväpnande.

Trodde dock att politikerna brukade slänga in några konkreta löften och dylikt i sina tal och både saknade det och saknade det inte.
Citera
2019-07-07, 15:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Varför citera Wilhelm Moberg är en gåta.
Moberg var verkligen till fullo "vänster".
Så då tror du att vänstermedia kommer att gilla citatet?
Citera
2019-07-07, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Åkesson måste också sluta läsa från sin iPad, väldigt störande och ser gymnasiumaktgt ut.
Sen måste man hitta nån annan än Dick Erixon som kommenterasr SD, han tillför inte mycket, utan verkar mest bara va en glad bög som är tacksam för att få va med i gammelmedia, riktig husblatte.

Vilket svammel, Dick är med i Kvartal, ekot, studio ett, SVT, opinion live i stort sett varje dag sen flera år. Han kan sitta och surra med Anders Lindberg och dom har vettiga samtal om ex gymnasielagen....dagen efter sitter han och i studio ett och smiskar Göran Greiders stjärt.

Han är djupt respekterad inom både DDR-media, Alt-media Men även inom den autonoma bloggosfären

Är du homofob?
Senast redigerad av stepthefuckback666 2019-07-07 kl. 15:47.
Citera
2019-07-07, 15:43
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna

Jag håller med, de borde ta in någon annan som kommenterar SD. Han skrattar bara och gör sig trevlig i rutan. Men han balanserar sig dock rätt bra. Men det skulle vara trevligt att få höra något från en statsvetare.
Citera
2019-07-07, 15:44
Medlem
Har politiker några coaches eller, såg inte dom valet i USA där Trump smockade vilt höger och vänster och VANN? Förstår inte varför inte Jimmie gör samma sak. Gå loss för helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in