Citat:
Ursprungligen postat av
neverhorse
Det var nog inte hyresvärden som ville riva huset.Men om det låt säga bedrevs kriminell verksamhet i husen och polisen var dem på spåren så var det ett nödvändigt och praktiskt sätt att göra sig av med alla spår och bevis på samma gång.
Polisen har i et åt års tid bedrivlt riktad spaning och razzior mot sk. lägenhetsbordeller i Linköping och Norrköping. Så sent som i november togs 20 sexköpare på bar gärning i en razzia.
Verksamheten är ganska ny och består i att unga rumänska flickor hålls som sexslavar i små lägenheter eller hotellrum.
Det är en form av människohandel och människorov.
Husen som sprängdes är ett typexempel på ett sådant hus. Halvgammalt, inte renoverat, små lägenheter. billig hyra. Området är dessutom av det ljusskyggare slaget med närhet till Mission, Sporthalls-parken, och Stångån.
Jag tror att det började brännas alldeles för mycket. Människohandel har livstid i strffskalan.
Sprängningen var utförd som en rivning i tätbebyggt område. Troligtvis enutbildad sprängare som fått uppdraget. Lådcykeln var ju ett genidrag, både vad gäller lastförmågan och möjligheten att ta cykel och gångvägar utan nyfikna konstaplar i målade bilar.
Dessutom står en cykel mycket bra i ett cykelskjul.
Endast några dagar senare sprängdes en strippklubb i Örebro på samma sätt. Huset blåstes ut av en tryckvåg men ingen människa skadades.
Det är denna handel (trafficing) + kokainet jag pratar om och de hör ihop med både Linköping o strippklubben i Örebro där en ledande alban tog och befriade en av tjejerna på klubben. Nu är rättegången gällande maffiabossen avslutad o dom på g. Livstid vore fint

men albanerna o serberna o rumänerna hör ihop med black cobra/no surrender på nåt vis men som sagt jag vet inte vem som är på vilken sida. södertälje örebro göteborg linköping norrköping är involverade och jag vet att både albanerna och rom/serberna säljer/köper och bedriver buisness på samtliga dessa orter. Den rom/rumänska maffiabossen greps i Danmark. Liksom ett gäng albaner nyligen också gjort. Tips till snuten kolma färjan till o från Visby. Finns ett rejält lager på Gotland också.