Hahaha - 2:an fick mig att tänka på en som kör lastbil, som alltid har stora hörselkåpor på. Jag bor precis vid en ICA-butiks lastkaj och han brukar köra för Postnord som också finns i den butiken. Ser dock ut att vara såna med radiofunktion (en liten antenn på) eller hörlursfunktion och det är nog därför en del använder dessa. Att dom dämpar omgivande ljud gör ju att man hör musiken bättre utan att behöva så hög volym.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sainsburys
Jag är nånstans däremellan.
Att du bara hade anställt kvinnor kan jag bara anta att du syftar på mindre olyckor och således mindre utgifter för dig.
Men när jag själv har kört i trafiken, så ser jag två problem. Först ser jag dessa macho-snubbar som kör i (oftast) BMW, Mercedes och ibland Audi. Dom kör extremt aggressivt och då menar jag extremt, dom är i en virtuell rally-bana när dom är ute och kör, och det är alltid varmt, ljust ute och soligt även fast det kan vara en kall, isig vinternatt för oss andra.
Och så har vi andra problemet när det är en förvirrad person som kör sin bil och inte riktigt vet hur den ska bete sig och nästan verkar få panik, när man då kör om bilen så har det alltid suttit en kvinna där bak. (Edit: Där fram menar jag.)
Så om man ska prata kön, så har båda könen diverse problem i trafiken. Alltså, vi alla har problem haha.
Det där låter mer som det är du som kör långsamt (lagligt) på större trafikleder/motorvägar och inte kan hålla dig borta från vänsterfilen. Och bara för det är vinter och normal halka (undantaget kanske extrem snöstorm med obefintlig sikt och liknande) behöver man ju inte ligga 10-30 km/h under hastighetsgräsen (som i sin tur redan är satt efter vinterkörning och taskigt väder) - på en raksträcka. Så som en del gör.
Jag upplever aldrig något problem med BMW och Mercedes-förare (annat än möjligen en och annan farlig omkörning på landsväg). Det är betydligt värre med kvinnor i Kia-SUVar, Dacia Duster och liknande modeller som kör sakta som fan och inte en tanke på att andra vill förbi.
Det du beskriver med att dom agerar förvirrat stämmer ju också. Ibland när man t ex kommer upp fort bakom dom medans dom ligger i vänsterfil och precis kört om en annan bil, så blir dom helt chockade och börjar vingla och ha sig och några blir liggande mitt mellan filerna en liten stund innan dom kommer på "visst ja - jag skulle ju gå till höger". Man får va försiktig i dom lägena, för det har hänt dom vinglar vänster, just som man själv ska passera.
Men detta är såklart grovt generaliserat. Alla kvinnor kör ju knappast illa. Likväl som att några av dom segaste och mest sopiga (avseende på körskicklighet) förare jag åkt med, har varit män.