Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Aftonbladet har en väldigt konstig artikel som faktiskt stämmer med verkligheten.. den beskriver att killar följt efter och stört rapartisten och att en av killarna slagit livvakten och att några tjejer säger att afghanerna tafsar på dem.. helt otroligt!! Den artikeln kan inte ha granskats av gruppen PK på på aftonbladet innan den släpptes..
Länk
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8mx0QG/asap-rocky-i-ratten-i-dag
Jag läste kommentarerna på Aftonbladets facebook om första artikeln. De flesta handlade om hur idiotiskt vinklad den var och att Rocky hade gjort helt rätt.
Förövrigt , stängda dörrar under häktesförhandlingen , varför? För att de kände för det?
Vårt rättssystem är fan ett skämt. Häktningar med restriktioner för att tortera misstänkta , domstolar som systematiskt obstruerar från att lämna ut domar/FUPar till allmänheten , hemliga förhandlingar bakom stängda dörrar, vägran att låta misstänkta med utländskt medborgarskap träffa ambassadpersonal.
Man skulle kunna tro att det var Venezuela vi bodde i.
Citat:
Ursprungligen postat av
JanTaliban
Att döma av en del kommentarer tidigare i tråden så verkar folk tolka klippet helt olika (i den mån de alls har tittat). Det här är vad jag tycker mig se:
1. Upprinnelsen till bråket är att skäggbarnen tvunget ska fixa knark till ghettogänget (kanske för att sen kunna impa med eftersnack). Livvaktens avvisande ”No, we don’t want no drugs!” gör dem okontrollerbart besvikna och påstridiga.
2. Skäggbarnen envisas med att följa efter ghettogänget. Ghettogänget försöker flera gånger på fredligt sätt bli kvitt förföljarna.
3. Ghettogänget är INTE inne och käkar på Max.
4. De tjejer (i kortärmat) som utpekar skäggbarnen som stjärt-tafsare är INTE de två muslimska tjejer (klädda i långärmat rosa och svart) som syns tillsammans med skäggbarnen.
5. Flera i ghettogänget tycks göra sig skyldiga till misshandel, men just livvakten ser ut att rusa fram för att AVBRYTA våldet.
Jag håller med om allt utom punkt 1 , när hör du dem säga det?