2019-07-05, 12:45
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
4. De tjejer (i kortärmat) som utpekar skäggbarnen som stjärt-tafsare är INTE de två muslimska tjejer (klädda i långärmat rosa och svart) som syns tillsammans med skäggbarnen.

Något som gjorde mig glatt förvånad var att de muslimska tjejerna faktiskt försökte medla och få afghanerna att sluta. Man är så van att de försvarar varandra oavsett vad så det var uppfriskande att se
Citera
2019-07-05, 12:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Våldet som vi har sett på videon visar inte att ASAP har gjort något extremt mer än kastet. Nu kanske det finns fler videos men det lilla borde inte vara något häktningsskäl. Man kan ju inte hålla fast folk för vad andra medlemmar i gruppen gjort.

I Sverige så vill ju rätten att man ska veta exakt vem som högg det avgörande hugget om det är något knivmord och om det inte får veta det så friar de hellre än fäller. Nu är det tvärtom
Citera
2019-07-05, 12:50
Medlem
Smurfanerlites avatar
Fråga från engelsk reporter till åklagaren: "Can you repeat this in english?"
Åklagare: Nej

Stabilt..
Citera
2019-07-05, 12:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Fråga från engelsk reporter till åklagaren: "Can you repeat this in english?"
Åklagare: Nej

Stabilt..

Åklagaren kanske behöver en tolk, det bör ju finnas några 100 tusen att välja på i Sverige. Snabbaste växande yrket utan tvekan
Citera
2019-07-05, 12:57
Bannlyst
Och där fick vi svaret, en afghanknullandes stjärtbög till åklagare vill ha sina 15 minutes och begär ASAP häktad.

Vad vet vi om dramaqueenen och åklagarbögen Fredrik Karlsson?
Han förtjänar en egen tråd.

http://sno.bravehost.com/nacisti/karlsson.html
Senast redigerad av Eskapisterna 2019-07-05 kl. 13:25.
Citera
2019-07-05, 12:57
Medlem
fernebos avatar
Helt jävla bisarrt! Jag är inte den som brukar ta ghettorappare i försvar, men jag tycker verkligen synd om ASAP. Först råkar han och hans entourage ut för helt vidriga knarksäljande afghanskäggbarn som faktiskt begår brottsliga handlingar mot ASAP:s sällskap och när han till slut lackar ur så råkar han ut för det svenska rättssamhället som ser till att häkta honom, eftersom man inte får peta på afghanska skäggbarn. Oavsett vad de gör.

Måste vara ett uppvaknande för en jänkare hur jävla sjukt Sverige är och vad vi har för patrask som tack vare Annie Lööf och sossejävlarna driver omkring på gatorna.

Än en gång får man skämmas över tillståndet i Sverige.
Senast redigerad av fernebo 2019-07-05 kl. 13:05.
Citera
2019-07-05, 12:59
Medlem
88g14flashplants avatar
Bra gjort av den amerikanske artisten. Synd bara att han inte informerades om det svenska tillståndet i förväg. Inte hans fel att vårt land gått åt helvete.
Citera
2019-07-05, 13:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Alltså, Rocky gör väl ingenting mer än att han kastar iväg honom? En i hans entourage har ju längre gröna shorts och personen som ses springa in efter själva kastet har andra byxor jämfört med Rocky?

Amerikaner har en annan våldskultur. Lugna som filbunkar hur länge som helst, tills de tänder till och blir helt livsfarliga. I Sverige är intrycket att det börjar rätt aggressivt, maxar på topp och sedan lugnar ned sig.
Citera
2019-07-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Helt jävla bisarrt! Jag är inte den som brukar ta ghettorappare i försvar, men jag tycker verkligen synd om ASAP. Först råkar han och hans entourage ut för helt vidriga knarksäljande afghanskäggbarn som faktiskt begår brottsliga handlingar mot ASAP:s sällskap och när han till slut lackar ur så råkar han ut för det svenska rättssamhället som ser till att häkta honom. Eftersom man inte får peta på afghanska skäggbarn. Oavsett vad de gör. Måste vara ett uppvaknande för en jänkare hur jävla sjukt Sverige är och vad vi har för patrask som tack vare Annie Lööf driver omkring på gatorna.

Afghanerna gör fin reklam för sverige.....

ASAP med sällskap gjorde enligt mig inga fel alls.
Citera
2019-07-05, 13:05
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Afghanerna gör fin reklam för sverige.....

ASAP med sällskap gjorde enligt mig inga fel alls.

Nej. Förutom misstaget att besöka Sverige.
Citera
2019-07-05, 13:07
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Aftonbladet har en väldigt konstig artikel som faktiskt stämmer med verkligheten.. den beskriver att killar följt efter och stört rapartisten och att en av killarna slagit livvakten och att några tjejer säger att afghanerna tafsar på dem.. helt otroligt!! Den artikeln kan inte ha granskats av gruppen PK på på aftonbladet innan den släpptes..

Länk https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8mx0QG/asap-rocky-i-ratten-i-dag

Jag läste kommentarerna på Aftonbladets facebook om första artikeln. De flesta handlade om hur idiotiskt vinklad den var och att Rocky hade gjort helt rätt.
Förövrigt , stängda dörrar under häktesförhandlingen , varför? För att de kände för det?
Vårt rättssystem är fan ett skämt. Häktningar med restriktioner för att tortera misstänkta , domstolar som systematiskt obstruerar från att lämna ut domar/FUPar till allmänheten , hemliga förhandlingar bakom stängda dörrar, vägran att låta misstänkta med utländskt medborgarskap träffa ambassadpersonal.
Man skulle kunna tro att det var Venezuela vi bodde i.
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Att döma av en del kommentarer tidigare i tråden så verkar folk tolka klippet helt olika (i den mån de alls har tittat). Det här är vad jag tycker mig se:

1. Upprinnelsen till bråket är att skäggbarnen tvunget ska fixa knark till ghettogänget (kanske för att sen kunna impa med eftersnack). Livvaktens avvisande ”No, we don’t want no drugs!” gör dem okontrollerbart besvikna och påstridiga.

2. Skäggbarnen envisas med att följa efter ghettogänget. Ghettogänget försöker flera gånger på fredligt sätt bli kvitt förföljarna.

3. Ghettogänget är INTE inne och käkar på Max.

4. De tjejer (i kortärmat) som utpekar skäggbarnen som stjärt-tafsare är INTE de två muslimska tjejer (klädda i långärmat rosa och svart) som syns tillsammans med skäggbarnen.

5. Flera i ghettogänget tycks göra sig skyldiga till misshandel, men just livvakten ser ut att rusa fram för att AVBRYTA våldet.

Jag håller med om allt utom punkt 1 , när hör du dem säga det?
Senast redigerad av langaocb 2019-07-05 kl. 13:20.
Citera
2019-07-05, 13:08
Medlem
Mitt hat mot Afghaner börjar slå på högsta nivå nu, längtar tills jag får tillfället att stampa in en av dessas ansiktet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in