2019-07-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Han bryr sig om sina landsmän. Samtidigt är det givetvis ett gyllene läge att plocka politiska poäng och visa hur verkligheten ser ut med öppna gränser.

Han ser nog på rappare som demokrater. Han bryr sig inte ett skit.
Citera
2019-07-04, 20:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Kastet kan vara nödvärn eller proportionerligt beroende på vad som hänt innan. Våldet på marken är misshandel.

Det är väl det som ASAP och hans advokat hävdat? Och kanske det som poliserna utreder. Filmerna är otillräckliga som bevis, för att avgöra helt, läste jag. Man vet inte vad som föregått vad.

Men det där med att afghanen skulle fått sina hörlurar förstörda redan på en hamburgerestaurang verkar vara rent nonsens som Aftonbladet virrat ihop. ASAP säger själv på sin instagram att afghanen (som var påtänd enligt ASAP) krävde att få nya hörlurar för de han just dängt i livvaktens huvud.
Citera
2019-07-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Haha, allt som gynnar Trumps agenda bryr han sig om, och gör till sin fråga, bänder och böjer tillls det passar, Skickligt men samtidigt så genomskinligt. Rocket man är ju bästa kompisen plötsligt och då menar jag inte Elton..
Så bli inte förvånad om det skulle komma tweet om stockholm i dagarna.
Tycker "vi" förtjänar det denna gången dock.
Citera
2019-07-04, 20:43
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Nu kan vi med all säkerhet säga att Sverige är med på Trumps shit-hole-country-lista. Med all rätt. Tvi. Bara en tidsfråga innan han twittrar om det.

Som Dante Alighieri skrev om på sin tid, helvetet har olika nivåer. Jag är inte så säker på att Sverige har sjunkit ner till Mexicos eller Indiens nivåer av shithole countries ännu, men vi är tyvärr på god väg dit.
Citera
2019-07-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Som Dante Alighieri skrev om på sin tid, helvetet har olika nivåer. Jag är inte så säker på att Sverige har sjunkit ner till Mexicos eller Indiens nivåer av shithole countries ännu, men vi är tyvärr på god väg dit.
Haha, så enligt dig så är Mexico och Indien av alla skitländer skärselden, vilken krets tillhör Sverige då? Fick jag välja av alla otrevliga kretsar så väljer jag nog den andra:
Andra kretsen: De vällustiga (sexuellt utsvävande) blåser omkring i en storm
Citera
2019-07-04, 20:50
Medlem
Citat:
Nu kan vi med all säkerhet säga att Sverige är med på Trumps shit-hole-country-lista. Med all rätt. Tvi. Bara en tidsfråga innan han twittrar om det.

Hoppas Trump blir involverad! Det hade ju varit helt underbart
Citera
2019-07-04, 20:51
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Om det på riktigt är en världsstjärna det handlar om så kommer TMZ garanterat vara väldigt intresserade, så var beredda att tipsa dem.

Varför vill man tipsa dem? Vad får man för det?
Citera
2019-07-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
De borde ha kastat honom och sen låtit honom vara.

Rocky kastar.
Hans livvakt har som jobb att skydda Rocky.
Vem vet om afghanen har kniv? En motattack är väl väntat av något slag efter du blivit kastad?

Livvakten gör det han måste. Överstyr kanske vissa tycker men han ska skydda och säkra att ingen gör en motattack.

Som i ufc när man fått ner någon och fortsätter slå efter. Man säkrar upp
Citera
2019-07-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Fast med den inställningen till brott kan man inte åtala någon för brott av lindrigare art. Och vårt rättssystem fungerar inte så.

Det är precis så vårt rättssystem fungerar. Ingen åtalas eller döms för inbrott eller ringa misshandel (om de inte åtalas för grövre brott men friats på de punkterna). Om alla skulle åtalas, få en process och dömas efter alla slag som finns på mobiler skulle rättssystemet inte göra annat.

Vi behöver en billigare och snabbare process för lindrigare brott.

Men det här är off topic.
Citera
2019-07-04, 20:55
Medlem
Haha, vem bryr sig om denna icke-nyhet... ASAP Rocky - vem fan är det? Den är ingenting i Sverige, ASAP Rocky... Hela Sverige skrattar...
Citera
2019-07-04, 20:59
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Haha, så enligt dig så är Mexico och Indien av alla skitländer skärselden, vilken krets tillhör Sverige då? Fick jag välja av alla otrevliga kretsar så väljer jag nog den andra:
Andra kretsen: De vällustiga (sexuellt utsvävande) blåser omkring i en storm

Nu tror jag inte på en eller flera gudar som av mer eller mindre lust hjälper oss människor här på jorden. Jag ville bara nyansera debatten genom att blanda in Dante.. ..Och säga att det finns flera olika sorters skräpländer på olika nivåer av att vara usla. Vi är inte där i bottensatsen ännu. Jag tror dock vi är på väg dit i god fart.
Citera
2019-07-04, 21:00
Bannlyst
Sök på #FreeASAPRocky på twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här