Citat:
Ursprungligen postat av
Herrkaramell
Jag har funderat lite över hur jag själv tycker att media har varit väldigt öppen med just detta fall, undrar om någon annan har reflekterat över detta också?
Redan dagar efter själva händelsen spreds det en hel del information i tidningarna som gick in ganska starkt på vem denna man är, även intervjuer med vissa personer i dessa kretsar.
På ett sätt stör det mig för att det känns som att det är okej att gå ut med mer information om detta endast för att de är missbrukare, en lägre samhällsklass.. samtidigt som andra förövare kommer lindrigt undan då de är ”vanliga” svenssons eller stackars invandrare.
Förstå mig rätt, tycker det är bra att det går ut med information om förövaren.. tycker dock att de alltid borde vara lika självklart och inte endast för att de är en grupp i samhället som ”står lägre än andra” .. hmm?..
Ja, det ligger säkert något i det men tror ändå att det innehåller ett visst nyhetsvärde , människor är liksom inte vana vid denna miljö, dessutom är mordet rätt brutalt utfört och det vet säkert media.
Dessutom råder säkert lite torka i vad som finns att skriva om nu, de flesta svenskar är trötta på att läsa om gäng-skjutningar Osv.
Jämför med ett hedersmord som begicks här i stan så skrevs det inte lika flitigt om detta..