2019-07-01, 20:32
Medlem
BO här Rozh sägs vara nära vän med dumle DP

Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Hänger inte med. Är det en medlem i DP som gripits?
Och en annan som gripits för mordet i Köpenhamn?

Jävlar vad dem är aktiva.
Citera
2019-07-01, 20:32
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Så sent som i maj släppte Rozh Shamal en låt på Youtube som hittills haft över 600 000 lyssningar. Låten heter ”Dras till problem” och i videon poserar musikerna med vapenliknande föremål, masker och sedlar.

– Han har haft en tuff uppväxt och det var också det som han berättade om med sin musik.
Tuff uppväxt. I Sverige. Vilket jävla skämt. Och om han nu kände att han haft en tuff uppväxt hade det inte varit en bättre idé att göra musik om positiva saker?
Citat:
Rozh har en bakgrund med ett par kortare fängelsestraff för bland annat misshandel, rån och häleri.

Enligt familjen hade Rozh dock lämnat det livet bakom sig.

– Han hade lämnat det helt bakom sig. Nu betydde musiken allt för honom, säger kusinen Diako Allan.
Samma sak kommer alltid ur munnarna på familjen. Skönt för hans brottsoffer genom åren att idioten är död iaf.
Citera
2019-07-01, 20:33
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fin kille - oskyldigt offer givetvis
”Han var rappare med hundratusentals visningar på Youtube – på söndagskvällen sköts han till döds när han skulle gå ut med sin hund.
Nu sörjs Rozh Shamal, 23, av vänner, familj och branschkollegor”
”Enligt familjen hade Rozh dock lämnat det livet bakom sig.
– Han hade lämnat det helt bakom sig. Nu betydde musiken allt för honom, säger Diako Allan.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/3Jxe4q/23-arige-rapparen-rozh-mordades-i-blackeberg

Var väl branschkollegor som sköt honom, eller har jag fattat det fel? 😏
Citera
2019-07-01, 20:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Frågan är om de har något på honom eller om de tar in honom för att lugna ner läget lite? Han är anhållen på lägre misstankegraden.
Blir nog släppt inom kort
Citera
2019-07-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99-MALEXANDER
BO här Rozh sägs vara nära vän med dumle DP
Eller hur det är det som är konstigt, att han är gripen?
Citera
2019-07-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Eller hur det är det som är konstigt, att han är gripen?
Det är inte 100% säkert att dumle är gripen
Citera
2019-07-01, 20:53
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Har jag inte påstått heller, men eftersom du varken nämnde zippåsar eller öppen droghandel i ditt tidigare inlägg så blir det ju lite svårt för mig att veta hur hans kriminella liv yttrade sig.

Tack för info dock.

Jag ber om ursäkt om jag lät elak, inte meningen. Bara trött på kriminellt skit i vårt område och andra ska försvara det med ”uppväxt”, manifestationer och annat skit. Vart är alla manifestationer och försvar till hans offer?
Citera
2019-07-01, 20:54
Medlem
ClickBaits avatar
Dessa personer som blir ihjälskjutna, de måste ju veta om att de ligger risigt till, att någon är rosenrasande på dom, men ändå lever dom normalt och går ut på promenader och vistas på ställen där alla vet att dom håller till.
Finns det inget säkerhetstänk hos dessa personer?
Det är kanske inte så tufft att gömma sig eller ta till flykt, men det är ivf smartare än att gå och bli mördad.
Nu vet jag inte hur det ligger till här, kan ju ha varit något väldigt gammalt också.

Tyckte att han hade ett hyffsat flow, kunde nog ha blivit jätteduktig.
Citera
2019-07-01, 21:03
Medlem
Jon.Holmss avatar
Så då var det alltså rapparens brorsa som sköts till döds i Rissne i januari 2018?

(FB) Man i 35-årsåldern skjuten i Rissne, Sundbyberg (avliden) 2018-01-15
Citera
2019-07-01, 21:09
Medlem
welcometorealitys avatar
Så hunden blev skjuten också? Jag tycker mest synd om den stackars hunden faktiskt.
Citera
2019-07-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Dessa personer som blir ihjälskjutna, de måste ju veta om att de ligger risigt till, att någon är rosenrasande på dom, men ändå lever dom normalt och går ut på promenader och vistas på ställen där alla vet att dom håller till.
Finns det inget säkerhetstänk hos dessa personer?
Det är kanske inte så tufft att gömma sig eller ta till flykt, men det är ivf smartare än att gå och bli mördad.
Nu vet jag inte hur det ligger till här, kan ju ha varit något väldigt gammalt också.

Tyckte att han hade ett hyffsat flow, kunde nog ha blivit jätteduktig.

De har väl inte så mycket val. När det väl blir krig backar många men vissa i gängen "rider". Om du är en del av ett gäng är du en måltavla och det blir väl en sorts skjut eller bli skjuten.

Alternativet, alltså om du ansöker om skyddad identitet så måste du ge upp alla dina vänner och du kommer kanske bli skjuten av dina egna för sveket.

Gänglivet tror jag är ett rent helvete med press och dödshot konstant.
Citera
2019-07-01, 21:16
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Dras till problem, ja de gjorde han BO.

https://www.youtube.com/watch?v=GJJNgqsaFc8

Vilken hemsk video! Hur kan AB hylla sånt här? Hela videon osar ju gängkriminalitet där rapparen själv (som innerst inne var en sån ”fin kille”) viftar med en pistol i nästan hela videon.

Vilken underbar förebild för alla ungdomar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in