Citat:
Ursprungligen postat av
arlagatan
Jag är 01:a så 18, gick natur 1 år på en skitskola norr om stan men hoppade av då det kändes som fel linje (är inte naturmänniska). Sen har jag jobbat och rest lite i ett år. Nu har jag tänkt söka in till gymnasiet igen. Jag är heltaggad och har fina betyg från 9:an så den biten är klar. Jag har tänkt söka hum alt samhäll, de två skolorna det står mellan är södra latin och franska skolan.
Min uppfattning är att södra latin är en vänsterskola medan franska skolan är en snobbskola. Men båda har väl bra ryckte? Vad tycker ni är mest imponerande och ”fint”? Att ha gått franska skolan eller södra latin?
Hur kan du ha gått nio år i skolan (med "fina betyg", vad det nu betyder, normal sager man "bra betyg" på svenska), plus ett år på N-linjen, och ändå kan du inte stava till
rykte?
Du är inte heller konsekvent när det gäller att skriva nummer. Se de markerade avsnitten ovan. Räkneord skrivs ut upp till och med tolv, så "ett år" är korrekt medan "1 år" bör undvikas. Undantag när ett annat nummer som är högre än 12 kommer strax efter.
Exempel: "Jag bodde i Stockholm i 1 år och i London i 15 år".
Mitt förslag är att du går om högstadiet. Gör om, gör rätt.