2019-07-01, 00:31
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nu går det undan vill jag säga. Vilka trådar gäller för skjutningar Stockholm 30/6 - 2019

1. Sollentuna
2. Blackeberg (denna tråd uppenbart)
3. Kallhäll

Kanske dags för samlingstråd "skjutningar Stockholm 30/6 - 2019"?
Citera
2019-07-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag har aldrig varit i Blackeberg. Ju längre ut förorterna ligger desto otäckare blir det. Tar Bromma slut i och med Blackeberg?

Var det inte i Blackeberg som "Låt den rätta komma in" spelades in?

Ja precis, Blackeberg är en del av Bromma, men nästa tunnelbanestation efter Blackeberg är Råcksta som tillhör Vällingby och Västerort.

Så ja, Bromma tar slut i och med Blackeberg ja. Om man följer gröna linjen västerut.

Filmen spelades in i Piteå har jag för mig. Fanns nåt bostadsområde där som påminde om Blackeberg med nästan likadana hus. Ritade av samma arkitekt som ritade nån del av Blackeberg. Tror dock att någon enstaka scen möjligen kanske kan vara inspelad i Blackeberg.
Citera
2019-07-01, 00:37
Medlem
Kan detta även ha någon koppling till morden i Köpenhamn tro?
Citera
2019-07-01, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knallpyret

Varit lite bortkopplad så du får gärna sammanfatta varför du tänker det. När hände det?
Citera
2019-07-01, 00:41
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:

Jag tror det är så. En blev knivskuren tidigare under kvällen också samt direkt efter skjutningarna i Köpenhamn. Det har nog blossat upp ett fullskaligt gängkrig. Knivskärningarna hamnar lite i skymundan men kan mycket väl också vara gängrelaterade.
Citera
2019-07-01, 00:41
Medlem
Verkar lugnat sig nu. Helikoptern låg över Islandstorget (korsningen efter blackeberg mot stan) och tog sen en sväng över råcksta.

En polisbuss och en polissuv låg och tryckte vid byggstaketet vid statoil. Den ena drog för en kvart sen.

En civil-passat stoppade en BMW med massa folk i på vägen mot råcksta från statoil och fick sällskap av en ciliv vw-buss.

Men somsagt, verkar lugnat sig nu, endast dom vid staketet kvar.
Citera
2019-07-01, 00:44
Medlem
druvklasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ja precis, Blackeberg är en del av Bromma, men nästa tunnelbanestation efter Blackeberg är Råcksta som tillhör Vällingby och Västerort.

Så ja, Bromma tar slut i och med Blackeberg ja. Om man följer gröna linjen västerut.

Filmen spelades in i Piteå har jag för mig. Fanns nåt bostadsområde där som påminde om Blackeberg med nästan likadana hus. Ritade av samma arkitekt som ritade nån del av Blackeberg. Tror dock att någon enstaka scen möjligen kanske kan vara inspelad i Blackeberg.

Ja, vid den stora trappan i centrum med skylten.
Citera
2019-07-01, 00:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

De skjutna i Köpenhamn var väl från Tensta-Rinkeby.

Men framtiden får utvisa vad som är på gång. Är det relaterat så är det rena gudfadern lösningen på problemet. Alla skjuts på samma gång.

Tycker dock att för att vara hämnd så är det snabbt jobbat.

Hursom så måste nu 3 skjutningar ges vedergällning. Risken är att vi står inför ett fullskaligt gangsterkrig då de skjutna är relativt unga o onte kan förväntas vara ledande på högsta nivå.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-07-01 kl. 00:50.
Citera
2019-07-01, 00:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Jag tror det är så. En blev knivskuren tidigare under kvällen också samt direkt efter skjutningarna i Köpenhamn. Det har nog blossat upp ett fullskaligt gängkrig. Knivskärningarna hamnar lite i skymundan men kan mycket väl också vara gängrelaterade.

Var inte knivskärningen ett butiksrån som gick fel?
Citera
2019-07-01, 00:51
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Oklart. Står bara att en hund träffades av en dödande kula.

På Aftonbladet står det att hunden fördes till djursjukhus i djurambulans.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet dog mannen på platsen. Samtidigt ska en hund ha skadats och hämtats av djurambulans.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAadlJ/tre-skjutningar-pa-45-timmar--tva-doda
Citera
Medlem
Nån som fått reda på vem brottsoffret är? Är det offrets hund eller nån förbipasserandes som också blev dödad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TipsarTommy
Varit lite bortkopplad så du får gärna sammanfatta varför du tänker det. När hände det?
Ingen speciell anledning, en anhållen från Järva området som inte e sådär jätte långt från dagens skjutningar väl?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/en-man-anhallen-efter-dubbelmordet-utanfor-kopenhamn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in