2019-06-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Du har väldigt fel, för jag är själv kvinna.

Visst, kvinnor kan hata sitt eget kön. Det gör inte jag. Däremot bekymrar det mig att Sverige har släppt in så extremt många unga män från väldigt främmande kulturer, och jag tycker inte om att så pass många kvinnor ger sitt stöd till denna extremt stora "import av män".

För mig framstår det som helt klart att kvinnor som umgås alltför nära med nyanlända muslimska män tar en risk, men dessutom agerar de på ett sätt som enligt min mening inte ligger i Sveriges intresse.

Ber om ursäkt för off topic. Det förefaller som om den unge mannen som bragte Ing*id om livet påstår att hon antastade honom sexuellt, och att han (underförstått) var tvungen att försvara sig. Påståendet kan givetvis vara sant, men det finns sannolikt ingen möjlighet att bevisa det.

Det ska bli intressant att se om domstolen köper hans påstående om att Ing*id försökte tvinga sig på honom, och om de ger honom en kraftig straffreduktion därför att han dödade Ing*id "i självförsvar".
Kvinnor är de värsta kvinnohatarna. Ser du män förtrycka män tillsammans med kvinnor såsom kvinnor förtrycker kvinnor för att få mäns uppmärksamhet och bekräftelse?

Ja jag är också emot den manliga invandringen. Jag har läst i tidningen att han inte uppgett någon orsak alls. Unga män idag har dessutom absolut inte något problem med att falskanklaga eftersom de inte ser det som viktigt då de sällan kränkts genom verkliga övergrepp systematiskt. Men vi ska minnas att många invandrare absolut har olika upplevelser av allt från att vara prostituerade till våldtäktsoffer osv. Trauman kan utlösa våld och människor som upplevt upprepade trauman har lättare för att explodera pga paranoia etc men även för att faktiskt hamna i händerna på den ena efter den andra som är förbrytare på olika vis.

Invandrares vanligt förekommande psykiska ohälsa har sällan diskuterats lika lite som deras sexuella problem med gränser och vad som är lämpligt här. Att det finns sexualbrott slungar och även just kvinnliga sådana som utsätter människor som lever under särskilt svårare förhållanden är viktigt att belysa. Däremot inte att alla utgår ifrån att äldre kvinnor självklart är sådana för att de arbetat med sociala frågor. Trots allt är det vanligaste att det är män som söker sig till arbeten och uppdrag där de kan förgripa sig på kvinnor i beroendeställning och inte ens alla män arbetar inom omsorg av sexuella intressen. Det är faktiskt vanligast att människor som arbetar med människor INTE gör det för sexuella ändamål.

Det förekommer en särskilt ignorans gällande kompetens hos dem som arbetar med ensamkommande män men med främst betoning på att det är män som invandrat och har en mycket dålig kvinnosyn och syn på sexualitet hos kvinnor.
Senast redigerad av makullerad 2019-06-29 kl. 22:50.
Citera
2019-06-29, 22:38
Medlem
Jag tycker att många kommentarer här är på väldigt låg nivå och osmakliga. Vi vet inget om kvinnan förutom att hon engagerade sig i ensamkommandes öden och nyanländas.
Citera
2019-06-29, 22:42
Medlem
Vivaruss avatar
Leker man med elden, får man leken tåla. Hur många praktexempel måste vi genomlida innan de lär sig? Och alla de som i denna våg av elände, följer med. Men det är skönt att åtminstone kunna intala sig hur god och fin man är ( för den egenskapen besitter man själv ) medan andra fått lida, och nu till slut, kommit till rätt människa. Men alla andra? Skulle kunna rabbla i timmar om alla som dött, våldtagits, rånats eller fått men för livet p.g.a denna skit ( som kunde ha förhindrats! ), bara skönt att det är ytterligare en mindre ( och kan inte tänka mig hon är saknad i Kil med tanke på alla tidigare händelser.. ) som nu skadar Sverige. Enda sorgen är att hon dog för tidigt, annars hade hennes tillgångar gärna beslagtagits för att betala skadorna på detta land, för det hålet är nästan lika bottenlöst som de problem vi dragit hit.
Citera
2019-06-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Han är GM då han erkänt mordet och ingenting annat. Även den friskaste kan bli mentalt rubbad av att tvingas ligga med pensionärer. Tror det finns en uppsjö av afghaner som kommer skickas hem med traumatiska upplevelser. Speciellt som en batikhäxa oftast är grå, ful och bär ryggsäck.

Han erkände först sen ändrade han sig.
Jag tror han är GM men än så länge är han MGM!

Vem har blivit tvingad till att ligga med pensionärer? Källa tack!
Citera
2019-06-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Han erkände först sen ändrade han sig.
Jag tror han är GM men än så länge är han MGM!

Vem har blivit tvingad till att ligga med pensionärer? Källa tack!
Han har erkänt igen och det har hans nya advokat bekräftat. Jag tror att pojkarna gillar att ligga så om det är tvång ska vara osagt. Men till slut kan det bli för mycket av det goda och då kommer brödkniven fram. Nu är han i alla fall GM om han inte ändrar sig en gång till.

PS. Googla på Gambia och batikhäxor så kommer du bli chockad antagligen. DS
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-06-29 kl. 22:48.
Citera
2019-06-29, 22:46
Medlem
X-fronts avatar
Jag har väldigt svårt att känna sympatier för denna kvinnan. Skulle nästan vilja påstå att det var bra att det hände, så kanske folk får upp ögonen för vad det är för kräk vi tar in.
Citera
2019-06-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Jag har väldigt svårt att känna sympatier för denna kvinnan. Skulle nästan vilja påstå att det var bra att det hände, så kanske folk får upp ögonen för vad det är för kräk vi tar in.
du låter annars som en nationalist? Att vi har något som förenar oss trots att vi tycker så olika är ju för att sånt här inte ska hända..
Citera
2019-06-29, 22:52
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Exakt. Hon kanske bytte blöjor på afghanerna då saknaden efter en baby blev för stor. Gick till lekparken, värmde nappflaskan? Listan kan bli lång. Dessvärre tror jag att Ingrid blev kåt när hon såg flocken med tuppfriserade afghaner. Hormonerna vaknade till liv igen.
Det tror jag inte. Men hon kan ha blivit så engagerad i MGM och hans liv, på flera och på fel sätt, att han till slut upplevde henne som jobbig.
Citera
2019-06-29, 22:54
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nigellas
du låter annars som en nationalist? Att vi har något som förenar oss trots att vi tycker så olika är ju för att sånt här inte ska hända..

Om jag säger såhär, Thanos hade inte fel han heller.
Citera
2019-06-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det tror jag inte. Men hon kan ha blivit så engagerad i MGM och hans liv, på flera och på fel sätt, att han till slut upplevde henne som jobbig.
Precis. Och då tar MGM fram brödkniven.
Citera
2019-06-29, 23:23
Medlem
Prokrastineras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Varför äldre medelålders svenska kvinnor just blivit galna i de ensamkommande 20åringarna från just Afghanistan?
Jag har aldrig frågat mig just detta.
Citat:
GM vet vi inte. Gick hon över nån gräns? Nekade nått?
Vill han stanna till varje pris?
Innan kände jag mig dock hyfsat säker på motivet här: Att han spelat psykisk sjuk för att få stanna i Sverige, att mordet var överlagt, och att kanske det också var för att få stanna, vilket inte är särskilt klokt, men är man afghan så kanske man inte har så bra koll på hur saker funkar i Sverige.

Alternativt om uppgiften om påstådd bipolaritet, inläggning och det stämde, så kunde det mycket väl vara så som den uppgiftslämnaren påstod: att han gjorde det som hämnd för att hon fick honom inlagd. Det verkade ju som att hon hade svårt att säga ifrån och blev bossad med endel, enligt iakttagelser. Då ändå att det var överlagt, och att han blev lygnare på psyket enbart för att bli utsläppt för att kunna göra detta.

Det som fick mig osäker på detta var då han hävdade att han ville tillbaks till sitt hemland, vilket ju gör att dessa hypoteser faller. Men det kan ju som sagt också förklaras med att han insåg att det här inte var nån god idé.

Men mycket är ju oklart nu och ingen vet ens hur det gick till, så lika bra att vänta på att ärendet är avslutat.
Citera
2019-06-29, 23:30
Medlem
AlanBStards avatar
De är väldigt återhållsamma i jagstårinteuts twittertråd, https://twitter.com/vistarinteut/status/1144875603876896768

Inte ett ord om mördaren i twitter-tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in