2019-06-29, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det finns absolut inte något roligt i att människor som viger sina liv åt att hjälpa andra, istället råkar illa ut. Alla människor är inte goda, men mer godhjärtade människor utgår ifrån att världen och människor innerst inne fungerar likt dem själva. Många människor som mördas gör det för att de aldrig velat tro att någon de inte skulle skada, skulle kunna avsluta dem. Människor inser inte att andra kan vara helt olikt dem.

Nej precis och det läskiga är att det finns extremt många godhjärtade här i Sverige!
Får hoppas det här blir en väckarklocka.
Citera
2019-06-29, 04:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det finns absolut inte något roligt i att människor som viger sina liv åt att hjälpa andra, istället råkar illa ut. Alla människor är inte goda, men mer godhjärtade människor utgår ifrån att världen och människor innerst inne fungerar likt dem själva. Många människor som mördas gör det för att de aldrig velat tro att någon de inte skulle skada, skulle kunna avsluta dem. Människor inser inte att andra kan vara helt olikt dem.

Du utgår från att brottsoffret var "godhjärtad". Hur vet du att hon inte helt enkelt var naiv? Godhet är dessutom ett relativt begrepp. Hur mycket ont har inte begåtts av människor som sett sig själva som goda?
Citera
2019-06-29, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Du utgår från att brottsoffret var "godhjärtad". Hur vet du att hon inte helt enkelt var naiv? Godhet är dessutom ett relativt begrepp. Hur mycket ont har inte begåtts av människor som sett sig själva som goda?
Jag svarade på ett inlägg. Sedan har jag läst omdömen om henne. Resten behöver du inte tala om för mig. Dessutom inte hennes ord utan dem som känt henne. Viss skillnad när man är erkänd för engagemang i sociala frågor än om man inte är det.
Citera
2019-06-29, 05:25
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag svarade på ett inlägg. Sedan har jag läst omdömen om henne. Resten behöver du inte tala om för mig. Dessutom inte hennes ord utan dem som känt henne. Viss skillnad när man är erkänd för engagemang i sociala frågor än om man inte är det.

Och hur vet du att de som kände henne inte är lika naiva de? Vem har sagt att batikhäxor är mer engagerade i sociala frågor än de som vill motverka mord och våldtäkter?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-06-29 kl. 05:47.
Citera
2019-06-29, 05:35
Medlem
negrofobens avatar
Ännu en händelse där naiva hjärntvättade godhetsknarkare får bita i gräset!
Hur mycket sån här skit måste hända innan alla vaknar?
Citera
2019-06-29, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Så går det med äckliga tanter som våldför sig på unga killar. Dom tänder på att killarna inte kan göra något åt sin situation, att de är "hjälplösa". Den här kvinnan gav sig in på en farlig sexlek. Men som dom säger, ger man sig in i leken, får man leken tåla. Klart att snubben flippade till slut.

Ponera att det är tvärtom, att killen/mannen försökte förföra tanten, som han blivit lärd att det fungerar för att få sin vilja fram, och tanten säger nej? Han blir kränkt förstås. Han verkar enl annat inlägg ha styrt henne. Vem vet vad han jobbat med i sitt tidigare liv?
Å andra sidan kan det vara helt andra motiv,. Vi vet inte ännu. Oavsett så är det tragiskt att blåögda naiva personer som vill hjälpa får sätta livet till. Ansvaret ligger hos våra politiker och rättsväsende! Deras uppgift är att skydda oss medborgare!
Citera
2019-06-29, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Skönt att det inte va en random granne som fick smaka åtminstone.
Citera
2019-06-29, 06:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Ja du, titta på väljaropinionen. I Kil värre än annars. De valde själva. Svensken har valt sitt öde.

Detta enskilda fall är bara en enstaka symbol bland många andra, gällande den veritabla halalslakt på svenskar som komma skall. Ett folk utan självbevarelsedrift förtjänar att gå under. Så kommer det också att bli. Svenskar är icke livsdugliga.
Citera
2019-06-29, 06:49
Medlem
Citat:
Hade afghanen istället våldtagit en 13 åring hade tant God förmodligen försvarat handlingen så att definiera godhet är inte helt enkelt.
Citera
2019-06-29, 07:13
Medlem
Vad kommer det sig att det är just äldre ensanma damer som har ensamkommande unga afganer inneboende? De verkar ha ett extra stort intresse av dessa killar. Tanten levde helt klart ett farligt liv. Men hon måste ju ha gillat det.
Citera
2019-06-29, 07:14
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja du, titta på väljaropinionen. I Kil värre än annars. De valde själva. Svensken har valt sitt öde.

Detta enskilda fall är bara en enstaka symbol bland många andra, gällande den veritabla halalslakt på svenskar som komma skall. Ett folk utan självbevarelsedrift förtjänar att gå under. Så kommer det också att bli. Svenskar är icke livsdugliga.
....ja det verkar ju inte bättre!

Hur mycket problem vi än har (och kommer att få) så görs inget åt problemet för det är inte PK. Suck...

Först & främst så måste alla politiker som tjänar på invandringen avsättas, sen kanske det kan styras upp men inte så länge dessa tjänar miljoner på egna hvb-hem ect...
Citera
2019-06-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Vrånglund
Min teori då. Med reservation för att jag inte läst hela tråden...
Han började nog inse att det barkade åt nekat uppehållstillstånd och risk för utvisning. Vi kan nog börja se en tendens där man resonerar som så att om man klubbar ihjäl någon här i Sverige så kan man ju få några år extra med tak över huvudet och gratis mat innan det blir foten ut ur landet. Tragiskt men inte oväntat.

Ingen dålig teori. Det har nämligen hänt förr att mördare ser en chans att få stanna för att de efter avtjänat straff inte är utvisningsbara. Landet de kommer ifrån vill inte ta emot dömda mördare. Dessutom kom han från Iran som antagligen inte vill ha några Hazarer alls nu när ekonomin är så knackig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in