2019-06-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag vet inte hur aktuell Pappa-Shakir är och om han är utläppt än.
Glöm honom han är en vuxen man och sysslar inte med att skicka bilder på de döda på instagram. No way! Dessutom är skyttarna somalier.
Senast redigerad av Kiya123 2019-06-27 kl. 14:21.
Citera
2019-06-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då bilen sägs vara skriven på en målvakt i Malmö så undrar man om dom har några kontakter där. Kanske bytte dom bil i Malmö? Kanske var det den tredje killen som hade bilen & kanske kom han från Malmö?

Ja men de blev lurade i en fälla iaf.

Smidigt att ta dem över gränsen till ett annat land de tar inte med sig vapen och riskerar 2-3år fängelse.
Är de med en "vän" så känner de nog sig trygga.

Har för mig att de höjde vapenstraffen i Danmark.
Citera
2019-06-27, 14:24
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Vad är det för töntar som hyllar dessa gäng och tror att Shottaz eller dödspatrullen eller vad de nu vill kalla sig "styr allt" och har all makt de vill ha i näringskedjan? Det är kaffepengar i sammanhanget

Makten ligger hos de stora drakarna som närhelst de vill kan kapa inflödet helt och då står smågrabbarna utan koks och utan nöjen. De är skjutglada mellanhänder o inget annat som strider om smulorna men det skiter såklart de verkliga distributörerna i för de får sitt knark sålt oavsett

De styr sina små områden, vilka är gravt dysfunktionella, fattiga jävla förorter med en kiosk i mitten

Att de är sjuka i huvudet och farliga är en annan sak men det går oftast hand i hand med deras tidiga död

Kommer ihåg att jag argumenterade för detta förr i en annan tråd men fick då väldigt mycket mothugg.

Alltså att dessa shottaz, dp och allt vad dom heter bara är yngre skjutglada och hänsynslösa småpojkar i jämförelse med de som verkligen styr marknaden, folk som garanterat ingen på Flashback har någon vidare koll på.
Citera
2019-06-27, 14:26
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte hur aktuell Pappa-Shakir är och om han är utläppt än.

Och vafan har pappa-Shakir med negrarna att göra?
Han har nog sin egen sons mördare att tänka på vännen.
Citera
2019-06-27, 14:30
Medlem
Kolla sista inlägget här så har ni svaret. Det är vad jag tror! (FB) 6 gripna i Malmö för grova våldsbrott i Spanien 27/11-18
Citera
2019-06-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Glöm honom han är en vuxen man och sysslar inte med att skicka bilder på de döda på instagram. No way! Dessutom är skyttarna somalier.

Tack. Var hittar jag ngt i media om att gm är somalier? Tar gärna emot länktips. Ja har läst men inte hittat ngt nytt el bekräftat.
Visste inte att ngn lagt upp dylika bilder.
Citera
2019-06-27, 14:31
Medlem
Hämnd för a2 vem vet
Citera
2019-06-27, 14:32
Medlem
Citat:
Tack. Var hittar jag ngt i media om att gm är somalier? Tar gärna emot länktips. Ja har läst men inte hittat ngt nytt el bekräftat.
Visste inte att ngn lagt upp dylika bilder.
Det fanns filmsekvens på ekstra bladet och Aftonbladet men kanske ligger de bakom betalvägg nu ? Alla gm är afrikaner.
Citera
2019-06-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Och vafan har pappa-Shakir med negrarna att göra?
Han har nog sin egen sons mördare att tänka på vännen.

Jag tänkte kopplingen/vänskapen mellan sonens mördare och Franky
Citera
2019-06-27, 14:35
Medlem
Tittat på lite bilder och filmer. Det verkar som om Franky satt på passagerarsidan fram. Han tog sig ut men föll ihop bredvid bilen och blev kvar där. Gucci satt på förarsidan, fram eller bak. Han tog sig ut och hann en bra bit innan han föll ihop.

BOs bil stod på utfarten från parkeringen mellan Sennepshaven 50 och 52. De var nog på väg därifrån när de sköts. Gucci sprang bakåt och västerut och föll ihop först några meter innan vägen Peberhaven, efter slutet på parkeringshuset längs Sennepshaven. Inget tyder på att gärningsmännen ägnade honom någon ytterligare uppmärksamhet. Den tredje personen hittades gråtande bakom en häck/buske.

Tycker allt tyder på att det endast var Franky som var målet. Gucci strök antagligen med eftersom han körde bilen som behövde stoppas. Alternativt att föraren var den tredje mannen och att han stannade, hoppade ut och tog beteckning men det tror jag mindre på.

Bilderna vi sett är nog från efter skjutningen. Någon boende plockade fram kameran när han hörde skotten. Bilderna visar skyttarna när de går fram, följer upp och dokumenterar resultatet. De verkar väldigt noggranna och professionella. De hade en beställning på F och tog honom med minsta möjliga kollaterala skadegörelse. Gissar på inhyrda torpeder.
Citera
2019-06-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tittat på lite bilder och filmer. Det verkar som om Franky satt på passagerarsidan fram. Han tog sig ut men föll ihop bredvid bilen och blev kvar där. Gucci satt på förarsidan, fram eller bak. Han tog sig ut och hann en bra bit innan han föll ihop.

BOs bil stod på utfarten från parkeringen mellan Sennepshaven 50 och 52. De var nog på väg därifrån när de sköts. Gucci sprang bakåt och västerut och föll ihop först några meter innan vägen Peberhaven, efter slutet på parkeringshuset längs Sennepshaven. Inget tyder på att gärningsmännen ägnade honom någon ytterligare uppmärksamhet. Den tredje personen hittades gråtande bakom en häck/buske.

Tycker allt tyder på att det endast var Franky som var målet. Gucci strök antagligen med eftersom han körde bilen som behövde stoppas. Alternativt att föraren var den tredje mannen och att han stannade, hoppade ut och tog beteckning men det tror jag mindre på.

Bilderna vi sett är nog från efter skjutningen. Någon boende plockade fram kameran när han hörde skotten. Bilderna visar skyttarna när de går fram, följer upp och dokumenterar resultatet. De verkar väldigt noggranna och professionella. De hade en beställning på F och tog honom med minsta möjliga kollaterala skadegörelse. Gissar på inhyrda torpeder.

Jag tror på Din sammanfattning.
Citera
2019-06-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Mördarna har ju själv filmat, för bra vinklar, för bra timing...sedan har de låtit dessa filmklipp komma till media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in