2019-06-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är det Zara? Patetiskt men ändå så typiskt.

Det är ganska uppenbart att hon var berusad och inte visste vad hon sa. Killen brevid henne gick
fram till henne och bad henne säga det.
Citera
2019-06-27, 11:21
Medlem
Vet man vem som filmat skottlossningen som visats på Abl? Kan ju knappast varit ett vittne utan måste tillhört gruppen av skyttar. Hur blev filmen offentlig, hur fick media tag på den? Tyckes som det varit 4 inblandade, AK47 skytten, en till som springer omkring där, filmaren, och han som körde flyktbilen. Av filmen att döma ser skytten och hans kumpan östafrikanskt smala ut, chimps från Zoomalia även de?_ Att ringa in dem torde då vara en smal sak för den danska snuten.

Det tyckes som skytten säkrat genom att skjuten chimpsen i fejset efter den första skottlossningen, finns det foton som cirkulerar så vi kan studera skottskadorna, vänligen posta här för patologisk besiktning.

F.ö. vad säger muslimsk begravningsed om svårt sargade lik som blivit sönderplockade av patologer, där hjärta, inälvor, etc plockats bort, de kan väl knappast komma till paradiset och få knulla 52 horor?
Senast redigerad av Klutz99 2019-06-27 kl. 11:29.
Citera
2019-06-27, 11:29
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Vet man vem som filmat skottlossningen som visats på Abl? Kan ju knappast varit ett vittne utan måste tillhört gruppen av skyttar. Hur blev filmen offentlig, hur fick media tag på den? Tyckes som det varit 4 inblandade, AK47 skytten, en till som springer omkring där, filmaren, och han som körde flyktbilen. Av filmen att döma ser skytten och hans kumpan östafrikanskt smala ut, chimps från Zoomalia även de?_ Att ringa in dem torde då vara en smal sak för den danska snuten.

F.ö. vad säger muslimsk begravningsed om svårt sargade lik som blivit sönderplockade av patologer, där hjärta, inälvor, etc plockats bort, de kan väl knappast komma till paradiset och få knulla 52 horor?

Har du lust att länka filmen?
Citera
2019-06-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Har du lust att länka filmen?

Finns ju på betalsidor på Aftonhoran mfl
Citera
2019-06-27, 11:35
Medlem
Pantone297Cs avatar
Nu har det ju tjatats om bilder sen igår kväll, fram med dem nu.
En kriminell nigger skjuten i ansiktet skulle förhöja dagen ytterligare.
Citera
2019-06-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag känner ingen jävla Franky eller Gucci. Jag vill ha fullständigt för och efternamn så att jag kan söka vidare på mrkoll, ratsit och lexbase för att närmare kunna kolla upp vad det för jönsar.
Å du tror inte personer med sådan hotbild mot sig har skyddad identitet och att fb redan skulle letat upp faktan? Tjena gomorron!
Citera
2019-06-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkickling
Har ni bott under en sten? Folk har blå profilbilder för att hedra/supporta Sudans folk.

Har jag aldrig sett på fejjan. Eller på insta för den delen heller.

Kanske för att jag inte beblandar mig med dessa typer av folk eller intresserar mig för dom i allmänhet. Ingen av mina vänner har denna profilbild.

Nu kollade jag kommentarerna på döingens insta och la märke till dom blå profilerna.
Citera
2019-06-27, 12:37
Medlem
Ingen annanstans har man plöjt in så mycket pengar än i skolan, arbetsförmedlingen och socialkontoren i Rinkeby/Tensta och Husby/Akalla.

Man har satsat enormt på att barnen i skolan ska lära sig svenska. Man satsar på läxläsning på kvällar och extra skola på sommaren. Ett tag var gymnasiet i Tensta på ropet. Lärarna och rektorerna har och säkert fortfarande gör ett enormt jobb för att kunna genomföra läroplanen.

Rinkeby fick egen polisstyrka flera decennier sedan. Som förmodligen stöp på att personalen fick en omöjlig arbetsbörda. Tror mig veta - varför? Tror de fick t.o.m "rinkebytillägg". Vill dock ej spekulera i detta nu. Hoppas den nya satsningen kan hålla!

Bostadsbolagen har byggt om husen för att lyfta upp områden. Det finns hur många närbutiker som helst. Tror man har satsat på bostadsrätter för att kunna ge alternativ och ge områden bättre status.

I allmänhet jobbar flera hundra människor dagligen för att stadsdelarna ska fungera och
Invånarna ska känna sig "hemma" i sina resp. områden.

Ändå har stenkastningar bilbränder misshandel och mord ovsett om det sker i Köpenhamn eller på orten blivit vardagnyheter om t.ex Rinkeby el. Tensta.

Vet inte hur det är att vara kid i orten i dag? Om man måste välja sida? Men de flesta lämnar sitt ömråde till slut och hittar en försörjning någon annanstans och lever ganska hyggliga liv förmodligen.

Att de dör så många unga människor, de är ju knappt vuxna, i strider hela tiden gör mig fundersam? Man har ju alltid hört att i andra kulturer kan inte kidsen göra bus för släkttrycket är så stort. Var är släktingarna nu. Men skulle en tjej få "fel" sällskap så finns det hur många som helst som anmäler sig som frivilliga. Här på FB kan vi läsa hur en och annan som variasion åker till Rinkeby för att köpa droger.

Vad vill jag med detta? Vet knappt själv? Men summa sumarum är att vissa områden är förlorade och det bara blir fler och fler oavsett hur mycket vi än satsar eller "våra" nuvarande politiker satsar.
Senast redigerad av Mypointis 2019-06-27 kl. 13:06.
Citera
2019-06-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det finns fyra olika teorier i tråden om varför det här har inträffat.

1. DP som vill hämnas på en eller flera i bilen som ett led i deras "krig".

2. Släktingar i Danmark till någon som Franky har dödat eller gjort något mot.

3. Straff för obetalda skulder från någon som varken har med DP eller Shottaz att göra.

4. Den allestädes närvarande Mekky. Han vill inte ha Rinkebypågarna ur Shottaz drällande runt i Danmark. Dessutom sympatiserar han med DP i Rinkebykonflikten.

Finns det någon mer teori? Vad gjorde de i danska Herlev, som är en av Danmarks 43 ghetto (danska för "utanförskapsområde")? Inköp? Träffa någon för att ordna upp någon konflikt? Var de tre stycken i bilen? Satt Frankt och Gucci i framsätet och den långe Farre (eller vad han heter) i baksätet och kröp ihop där och kunde klara sig på så sätt? Skyltarna sköt väl mot förarplatsen (Franky) och sedan mot Gucci när han sprang ut från passagerarsätet där fram. Antingen visste skyttarna inte att den långe var i bilen eller också sköt de inte honom för att han var oviktig eller också skonades han medvetet.

Någon som vet?

Han lär väl ha varit med och hjälpt till och anordnat bakhållet, det finns ingen rimlig anledning till att låta ett vittne eller "brorsa" till dom man ska mörda leva. Det är ju bara ett potentiellt hot senare.

Speciellt inte när två skyttar avlossar närmre 30 skott, speciellt inte när dessa brukar sikta som krattor, ak-47 har en grov rekyl och stegrar lätt iväg. Osv. Jag tycker allt talar för att gigant negern blev betald för att fixa bakhållet.
Senast redigerad av wreak 2019-06-27 kl. 12:59.
Citera
2019-06-27, 13:11
Medlem
Inte så otippat att manshataren Zara Larsson hänger denna typ av klientel. Att hon var blåst har varit känt länge, len röst är väl hennes räddning.

Skulle tippa att Somaliern gjort affärer nere i Danmark utan att betala för sig, han försökte göra samma grej på andra kranar men visste inte att det var från samma källa.

Så han la i princip fram sin egen död.
Citera
2019-06-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiqua
Killen har 75 fordon registerade på sig. Samtliga med skulder till TFF pga oförsäkrade (såklart)

Vad heter han?
Citera
2019-06-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Inte så otippat att manshataren Zara Larsson hänger denna typ av klientel. Att hon var blåst har varit känt länge, len röst är väl hennes räddning.

Skulle tippa att Somaliern gjort affärer nere i Danmark utan att betala för sig, han försökte göra samma grej på andra kranar men visste inte att det var från samma källa.

Så han la i princip fram sin egen död.

Intressant teori jag tror nån sålde ut dem till en fiende till dem, och dem visste att de skulle komma för nån affär eller betalning för en affär.

Då de åkte över bron (Öresund) så körde de dit utan vapen, och de blev lurade i fälla och klippta.

Bara en teori som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in