2019-06-27, 11:09
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Kan även berätta att dom två som ringde fick sitta i FYLLECELL i fyra timmar och blev behandlade som skit. Tog 30 min för polisen att komma till platsen när dom ringde. Men tycker det är skandal att dom blir inlåsta i 4 timmar, tar deras mobiler och kläder och behandlar dom som sagt som brottslingar, dom lär aldrig hjälpa polisen igen

Bäst för dom att det inte var de som tog bilderna... polisens forensiker är inte dumma
Citera
2019-06-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huginn
En stilla undran... BO borde rimligen kunna ana faran, då hon umgicks med en sådan lirare? Tragiskt och kanske vi inte kommer vidare med detta case. Det verkar inte finnas så mycket mer att utröna.

Skojar du nu eller?

Ser du inte vilket patrask hon var?
Citera
2019-06-27, 11:35
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Kan även berätta att dom två som ringde fick sitta i FYLLECELL i fyra timmar och blev behandlade som skit. Tog 30 min för polisen att komma till platsen när dom ringde. Men tycker det är skandal att dom blir inlåsta i 4 timmar, tar deras mobiler och kläder och behandlar dom som sagt som brottslingar, dom lär aldrig hjälpa polisen igen

Om två missbrukare ringer snuten och gapar om en kropp utan huvud i ett badkar, kanske snuten tar det hela med en nypa salt. När man sedan kommer dit och upptäcker att så är fallet, vore det ju tjänstefel att inte plocka med pundarna till stationen och låta de nyktra till något, innan man förhörde dem igen om deras inblandning och kunskap kring händelsen.
Citera
2019-06-27, 11:35
Medlem
Lavettens avatar
Citat:

De uppförde sig säkert exemplariskt. Allt är självklart polisens fel... 🙄

Varför tar man bilder på ett stympat lik och visar hennes bekanta? Vrickad mentalitet.

Oavsett vad BO hade för livsstil och oavsett vilka hon umgicks med så förtjänar ingen att dö och bli skändad på det sättet. Tragiskt.
Citera
2019-06-27, 11:55
Medlem
Citat:
Klart jag vet då jag känner henne. Hon tål inte opiater så sprid inte skit om henne. Speciellt då hon inte har något med de
En fråga: är det bättre att ta amfetamin än heroin? Knark som knark, knarkare som knarkare.
Citera
2019-06-27, 12:01
Medlem
Citat:
Hur tycker du att man skall ”förvara” pissfulla vittnen så att de nyktrar till så att de kan höras. Måste förvaras enskilt så de inte pratar om händelsen med någon och därmed förstöra förhöret. Har du något bättre val än fyllecell.
Citera
2019-06-27, 12:08
Bannlyst
För det första var dom inte ”pissfulla”, det var på morgonen/förmiddagen och ingen av dom var påverkade, BO’s pojkvän fick höra ryktesvägen att hon befann sig död i badkaret hos jönzon, han ringer till T.G som följer med dit och dom mötet jönzon i trappen och ber han öppna dörren VILKET HAN GÖR! När TG hittar liket drar jönzon kniv och springer från platsen och skriker ”det var inte jag, det var två andra snubbar, jag ska gola jag lovar”

De tog snuten 30 min till platsen hade dom kommit direkt hade han inte hunnit sticka. Men dom fick ju tag på han tillslut.

och för de andra så är dom inte kriminella.
Citera
2019-06-27, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Hur tycker du att man skall ”förvara” pissfulla vittnen så att de nyktrar till så att de kan höras. Måste förvaras enskilt så de inte pratar om händelsen med någon och därmed förstöra förhöret. Har du något bättre val än fyllecell.

Worst case i detta fallet: en arrest cell inte fyllecell. Men fikarummet kanske ?
Citera
2019-06-27, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Bäst för dom att det inte var de som tog bilderna... polisens forensiker är inte dumma

De finns inga bilder så det kommer inte spridas något. Jag låter fupen tala för sig själv när den kommer
Citera
2019-06-27, 12:18
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Worst case i detta fallet: en arrest cell inte fyllecell. Men fikarummet kanske ?

Hembakat och kaffe med polismästaren, medan de tänder av?
Citera
2019-06-27, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck

Hembakat och kaffe med polismästaren, medan de tänder av?

Vad ska dom tända av ifrån?
Citera
2019-06-27, 12:25
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Vad ska dom tända av ifrån?

Jag har bara så svårt att begripa varför de rör sig i tunga missbrukarkretsar om de själva är helt rena. Men det kanske är för den fina gemenskapen, vad vet jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in