2019-06-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fupm
frågan är ju hur många anmälningar dom har på sig från anonymt folk till socialen skulle va spännande att veta men samtidigt märkligt att inte socialen gör nånting

att sitta inne 24/7 och bara stoppa i sig godis och läsk samt inte kunna ha ett socialt liv utanför datorn som varenda ungdom i dotterns ålder borde ha är verkligen inte nyttigt , har hon tänkt gå i sin mors fotspår när hon blir äldre eller vad är tanken

Som jag skrivit innan så är soc värdelösa när det väl gäller...Dom måste även ta anonyma anmälningar seriöst, men det krävs en hel del för att dom ska agera. Först ska man erbjuda dom hjälp, om dom inte vill ha hjälp så gör dom inget mer om inte barnet är blodigt från topp till tå, då KANSKE...
Citera
2019-06-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Gåvor behöver man inte skatta för. Vet dock inte vart gränsen går...

Jo det behöver de. Står klart och tydligt.

"Jag har fått pengar i form av donationer som mina följare ger mig, måste jag betala skatt?

Ja, du behöver betala skatt för donationer som dina följare frivilligt ger dig för att du har en streamingkanal, blogg, videoblogg och liknande. Redovisa pengarna som en inkomst på bilaga T2."

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/delningsekonomi/internet/influerarebloggareochspelare/influerareochbloggare.4.41f1c61d16193087d7f125bd.h tml
Citera
2019-06-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jo det behöver de. Står klart och tydligt.

"Jag har fått pengar i form av donationer som mina följare ger mig, måste jag betala skatt?

Ja, du behöver betala skatt för donationer som dina följare frivilligt ger dig för att du har en streamingkanal, blogg, videoblogg och liknande. Redovisa pengarna som en inkomst på bilaga T2."

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/delningsekonomi/internet/influerarebloggareochspelare/influerareochbloggare.4.41f1c61d16193087d7f125bd.h tml

Som en donation, men om person/personerna skriver "gåva" så räknas inte det som en donation. Det är nog en hårfin gräns och dom måste skicka in uppgifterna "frivilligt", om dessutom det går till Issys konto (om hon har nått?) så är ju hon ett barn, kan det vara andra regler då?
Citera
2019-06-25, 18:40
Medlem
Citat:
Som en donation, men om person/personerna skriver "gåva" så räknas inte det som en donation. Det är nog en hårfin gräns och dom måste skicka in uppgifterna "frivilligt", om dessutom det går till Issys konto (om hon har nått?) så är ju hon ett barn, kan det vara andra regler då?

Nej de kan inte kalla det gåva. De ska skatta på pengarna, det är donationer från följare.

De har blivit anmälda till skatteverket, kan det vara därför hennes bidrag inte utbetalas?
Citera
2019-06-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsexyman
Dom hade en live igår natt där dom berättade om situationen, den liven sparade dom inte.
Så som jag förstod det så har inte jewels fått bostadsbidrag än, hon vet inte varför dom inte betalat ut dom pengarna. Och pågrund av det har dom nu inte råd med hyran.
Mannen ville säkert hyra ut till dom men vill inte det längre eftersom att dom nu inte kan betala hyran. Och anledningen till varför han inte vill använda depositions pengarna är för att dom pengarna ska täcka eventuella skador i lägenheten.
Så alla dessa problem är för att jewels inte fått bostadsbidrag än. :/

Eh vilket skitsnack, bostadsbidrag betalas ut den 27e varje månad.
Citera
2019-06-25, 19:44
Medlem
Citat:
Fast de har ju sagt att de betalat hyra för dem pengarna i samband med dubbla hyror vid flytt, så det är inte så konstigt.
Märkligare är att hon ljuger om att hon inte fått bostadsbidrag (Det har inte betalats ut än.) och att de aldrig har pengar trots konstanta donationer.
Vad gör de med pengarna? Skräpmat och nöjen?

Och nu tror de att någon tänker donera pengar till ett hus.

Är målet att andra ska betala allt i deras liv?
För att man ska ha rätt till bostadsbidrag krävs det väl att man har ett giltigt bostadskontrakt? Vilket verkar saknas, enligt modern, då dom inte godtog kontraktet för det var "skrivet på fel sätt". Vilket är anledningen till att bostadsbidraget inte betalats ut.
Citera
2019-06-25, 19:49
Medlem
Citat:
Fast de har ju sagt att de betalat hyra för dem pengarna i samband med dubbla hyror vid flytt, så det är inte så konstigt.
Märkligare är att hon ljuger om att hon inte fått bostadsbidrag (Det har inte betalats ut än.) och att de aldrig har pengar trots konstanta donationer.
Vad gör de med pengarna? Skräpmat och nöjen?

Och nu tror de att någon tänker donera pengar till ett hus.

Är målet att andra ska betala allt i deras liv?

Jag tror definitivt att hon ljuger om bostadsbidraget, hennes förklaringar att hon inte fått det pågrund av att dom flyttat och dem inte hunnit registrera sin nya adress samt att hon inte vet ifall dom betalar ut bostadsbidrag till kontrakt som inneboende låter inte troligt.
Detta är bara ett sätt att fiska swish från stackare som går på detta trams.

Ja deras ”gofoundme” är ett skämt, folk sliter ut sig själva för att kunna köpa sig en lägenhet/hus medans dessa ska åka snålskjuts på andra. Dom tror påallvar att de ska få ihop till en kontantinsats genom tiggeri. När ska dom vakna !?
Citera
2019-06-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Ni i tråden som påstått att hennes biologiska "pappa" är så snäll, hjälpsam och trevlig bör ju läsa nedanstående inlägg och begrunda. Särskilt ni - inklusive vigilante99 själv - som skammat sönder om hur värdelös mamman är som sagt elaka saker till barnet. Hur snällt är nedanstående på en skala?

Tvivlar inte en sekund på att detta beteendet genomsyrat den kontakt den biologiska pappan haft med dem. Att dessutom skriva ut sånt här på internet, synligt för alla inklusive dottern själv, nej, det är inte okej.

Citat:
Ursprungligen postat av urvf
För att man ska ha rätt till bostadsbidrag krävs det väl att man har ett giltigt bostadskontrakt? Vilket verkar saknas, enligt modern, då dom inte godtog kontraktet för det var "skrivet på fel sätt". Vilket är anledningen till att bostadsbidraget inte betalats ut.

Och det upptäckte hon nu någon dag innan hyran ska in? Är du så naiv så du tror på det? Självklart saknas det inte ett kontrakt. Bostadsbidrag får du både på förstahandskontrakt och andrahands. Beslutet om bostadsbidrag har hon också kunnat se, så det är bullshit att hon inte vet varför hon inte fått det. Är bara att ringa, logga in på mina sidor eller öppna sin post.

Om hon nu är så jävla oansvarig att hon inte ser till att betala hyran när hon har en dotter som behöver tak över huvudet så förtjänar hon att det skiter sig för henne. Ett riktigt jävla psykfall som tror att andra ska betala åt henne hela tiden.
Är det inte hyra så är det pellets, mat, medicin, hjälp med flytt.. Alltid något det ska tiggas till.
Citera
2019-06-25, 19:57
Medlem
Citat:
Jag tror definitivt att hon ljuger om bostadsbidraget, hennes förklaringar att hon inte fått det pågrund av att dom flyttat och dem inte hunnit registrera sin nya adress samt att hon inte vet ifall dom betalar ut bostadsbidrag till kontrakt som inneboende låter inte troligt.
Detta är bara ett sätt att fiska swish från stackare som går på detta trams.

Ja deras ”gofoundme” är ett skämt, folk sliter ut sig själva för att kunna köpa sig en lägenhet/hus medans dessa ska åka snålskjuts på andra. Dom tror påallvar att de ska få ihop till en kontantinsats genom tiggeri. När ska dom vakna !?

De är inte inneboende. De bor i andrahand och då får man ansöka om bostadsbidrag.
Även om det är sant att hon inte "hunnit" och inte vet och all annan smörja hon kör med så hur fan är det någon annans problem än hennes?
Min 16åring hemma har större koll på sin ekonomi och bättre framförhållning. Hur kommer man på någon dag innan att "ojdå hyran ska betalas".

Nej, hon är wt. Räcker att kolla tillbaka på deras videos för att se att det alltid tiggs pengar till något. Förstår att de inte har vänner och familj som hjälper dem, de är nog duktigt trötta på henne.
Citera
2019-06-25, 20:59
Medlem
Citat:
Nej de kan inte kalla det gåva. De ska skatta på pengarna, det är donationer från följare.

De har blivit anmälda till skatteverket, kan det vara därför hennes bidrag inte utbetalas?

Njae, FK lägger sig inte i sånt, däremot om hon har sjukersättning eller sjukpenning så lägger dom sig i, för man får nämligen inte tjäna en enda krona om man har någon utav dom. Även om man har försörjningsstöd. Bostadsbidrag spelar ingen roll, det som är är att man får mindre ju mer man tjänar typ.
Dock ska ju det bevisas att det är från följare och hur ska man kunna göra det? Dom kan ju lika gärna säga att det är från någon annan.
Citera
2019-06-25, 21:05
Medlem
Citat:

Ja, det såg jag med och det var då jag drog öronen åt mig lite grann. Vet dom hur mycket ett hus kostar? Även på landet? Även om dom kanske skulle få in så pass mycket pengar att dom kan köpa ett hus, så ska det underhållas, betalas, el är inte gratis i hus (det har dom ju redan varit med om i form av pellets), sophämtning etc, hur ska dom ha råd med det??
Citera
2019-06-25, 22:15
Medlem
Citat:
Njae, FK lägger sig inte i sånt, däremot om hon har sjukersättning eller sjukpenning så lägger dom sig i, för man får nämligen inte tjäna en enda krona om man har någon utav dom. Även om man har försörjningsstöd. Bostadsbidrag spelar ingen roll, det som är är att man får mindre ju mer man tjänar typ.
Dock ska ju det bevisas att det är från följare och hur ska man kunna göra det? Dom kan ju lika gärna säga att det är från någon annan.

Är du dum? Alla deras lives och videos ligger ju uppe där de ber om pengar.

Samma sak med deras samarbeten. De ska enligt lag skatta summan av produkten. När de blev ifrågasätta på instagram varför i helvete de lägger över 1000 (gånger två = över 2000) på headset sa de att de inte behövde skatta, när skatteverkets hemsida länkades raderade de allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in