2012-07-26, 16:15
Medlem
Sodomizer666s avatar
Vill ha en oljetunna på tomten för att kunna elda lite kvistar och löv i, men var hittar jag en? Tycker jag googlat som en galning, men verkar vara sårhittat. Ideér?
Citera
2012-07-26, 16:17
Medlem
Fråga på en större verkstad. De får ju ofta hem olja på fat.
Citera
2012-07-26, 16:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer666
Vill ha en oljetunna på tomten för att kunna elda lite kvistar och löv i, men var hittar jag en? Tycker jag googlat som en galning, men verkar vara sårhittat. Ideér?

Det beror på vart du bor...

I Stockholmsområdet finns butiken Brisak på Värmdö, de brukar sälja nya och rengjorda tunnor för någon hundralapp.

I annat fall kan du ju alltid ringa till närmaste lastbilscentral och fråga - ibland har de tomma tunnor som de vill bli av med.
Citera
2012-07-26, 16:18
Medlem
cammos avatar
Blocket 100-200:- sök på oljefat eller eldningstunna.
Citera
2012-07-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer666

Ha i åtanke att det i stora delar av landet är förbjudet att elda inom tättbebygtområde.
Citera
2012-07-26, 21:11
Medlem
Sodomizer666s avatar
Tackar för alla svar! Ska omgående följa tipsen.
Citera
2012-07-26, 21:33
Medlem
Annan är det bara att köra till närmaste tipp och plocka med dig en hem när du slänger skit!

Men annars som dom andra sagt stämmer rätt bra!
Citera
2012-07-27, 09:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takra
Ha i åtanke att det i stora delar av landet är förbjudet att elda inom tättbebygtområde.

Det brukar dock finnas särskilda veckor då man får elda torrt trädgårdsavfall.
Citera
2012-07-27, 10:36
Medlem
TeEsErs avatar
Det är drygt att elda i en sån tunna. Det brinner inte särskilt bra och man har oftast alldeles för mycket avfall och så packar man den för full.

I sommarstugan har jag en sådan tunna. Till slut bockade och svetsade jag till en liten bottenplatta av armeringsjärn och borrade ett antal små håll i nederkant av tunnan. Då kommer avfallet upp från botten och det kan komma luft in underifrån. Brinner mycket bättre då.

Hålen är bara 4mm stora så det kommer inte ut något ur dem men jag har ändå tunnan på en grusplan så det gör inte så mycket.

Dock är det oftast smidigare att ta skitet på ett släp och köra till återvinningscentralen. Backa lite med släp och umgås med andra skräpfarbröder är ju aldrig fel.

/T
Citera
2012-09-25, 21:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag har hört att fettunnor är bättre att ha som eldningstunnor, då de är rejälare byggda. Så var kan man få tag på en sådan i Stockholm-Mälardalen?
Citera
2019-06-24, 23:10
Medlem
9797s avatar
Fin bump. Men jag behöver också ett oljefat. Har frågat på ÅVC men det gick ju tydligen inte för sig och vet att det finns på blocket för ett par hundra. Tänker mig dock att hitta ett gratis, har kört runt i industriområden och letat sporadiskt men utan framgång.

Tips?
Citera
2019-06-24, 23:41
Medlem
Det hade varit bra med vilket område du bor på..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in