2019-06-24, 11:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Menar du att dessa två umgicks lr nämner du dem samtidigt för att de har/hade dåligt rykte i relation till kvinnor. Har för mig att Fenelius bodde i Skövde vid den tiden.

I övrigt förstår jag inte varför du envisas med att kalla den bronsvita bilen för mörk, det känns ju bara så fel. Om du nu av prestige skäl tvunget ska framhärda i att använda något åt det hållet så är mörkare iaf något mindre illa.

Jag försöker bara placera personerna.

Beträffande mörka bilen så har det där blivit helt fel. Jag ville egentligen ha ljusare/mörkare bilen för att skilja dem åt. Mörka är tänkt som komparativ. Men jag får väl säga bronsfärgade bilen i fortsättningen så får jag se hur det faller ut. Det hela är helt enkelt ett misslyckat försök att undvika färgdiskussion, och ändå hamnade jag i just det diket.

Sh*ne och V*ris är givetvis intressanta pga sin kvinnosyn men jag förstår att intresset för dem beror på deras relation till BW. Propparn har ju droppat två namn till mig och jag försöker bara förstå var de skall in i pusslet. Du kanske vet?
Citera
2019-06-24, 13:19
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag försöker bara placera personerna.

Beträffande mörka bilen så har det där blivit helt fel. Jag ville egentligen ha ljusare/mörkare bilen för att skilja dem åt. Mörka är tänkt som komparativ. Men jag får väl säga bronsfärgade bilen i fortsättningen så får jag se hur det faller ut. Det hela är helt enkelt ett misslyckat försök att undvika färgdiskussion, och ändå hamnade jag i just det diket.

Sh*ne och V*ris är givetvis intressanta pga sin kvinnosyn men jag förstår att intresset för dem beror på deras relation till BW. Propparn har ju droppat två namn till mig och jag försöker bara förstå var de skall in i pusslet. Du kanske vet?

Nej, angående Propparns namn har jag ingenting att komma med för stunden. Vad gäller de två andra så känns Shane* P. mer het s.a.s eftersom det förekommit uppgifter på att han ev. åkt med BW till Stadt på natten mellan 13'e o 14/6 -92. Hans påstådda våldsamma sätt mot kvinnor, spec. berusad, gör det som sagt extra intressant.

Den andre pajsaren har däremot en bror i "lämplig" ålder som gör att bröderna JVF entuellt skulle kunna passa in i GW's teori om två som känt varandra sedan barnsben. Detsamma kan ju inte sägas om björn o Shane, men det behöver som sagt inte betyda någonting.
Citera
2019-06-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Nej, du tolkar vad jag skrev som det passar dig. Är Mannen med pilotglasögon inblandad, vilket mycket tyder på, TROR jag någon kom med bil. Mest intressant de män som kände Pilot och hade tillgång till fyra hjul med motor den natten.

T.ex R*olkert som via släkting droppat i denna tråd att han var nykter på stadt och såg HA ringa. Är det ngn som känner honom så fråga för guds skull vad han såg den kvällen.
Citera
2019-06-24, 16:44
Medlem
Propparn
Fortfarande inte fattat eller fått förklarat varför de två namnen du droppade är relevanta?
Citera
2019-06-24, 17:02
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
P*d*r Ekl*nd?
J*hnn* H*rm*nss*n?

Citat:
Ursprungligen postat av Cyklisten99
Propparn
Fortfarande inte fattat eller fått förklarat varför de två namnen du droppade är relevanta?

Jag tycker det är mycket märkligt att droppa två namn 22:59 på Midsommarafton som man sedan inte har något att säga om 08:57 på Midsommardagen. Sedan får jag skulden av annan användare för att föra in utsocknes fast jag aldrig hört om dem innan... Det är nästan så man undrar som om droppandet på Midsommarafton var ett misstag - onykter?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-06-24 kl. 17:40.
Citera
2019-06-24, 21:29
Medlem
Citat:
Jag tycker det är mycket märkligt att droppa två namn 22:59 på Midsommarafton som man sedan inte har något att säga om 08:57 på Midsommardagen. Sedan får jag skulden av annan användare för att föra in utsocknes fast jag aldrig hört om dem innan... Det är nästan så man undrar som om droppandet på Midsommarafton var ett misstag - onykter?

Det fanns en med samma initialer, JH som gick el tele på Norraskolan samtidigt som en annan person. Men är det enda gemensamma dom herrarna har. Inget umgänge efter detta. Nu är vi på åren 1983-84. Väldigt långsökt diazed.
Citera
2019-06-24, 21:42
Medlem
Ang den brons/ljus färgade bilen som vittnet carina nämnde...
Hur såg bilen ut som UA åkte i på sön morgon för att hämta Helenas plånbok i Töreboda?
Tänkte om någon lånat den under småtimmarna när UA sov..
Eller fanns det någon annan i området ägande den typ av bil?
Citera
2019-06-24, 22:03
Medlem
Citat:
Propparn

Inte jag heller.. Kom igen nu Mariestad. Ut med språket!
Citera
2019-06-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
T.ex R*olkert som via släkting droppat i denna tråd att han var nykter på stadt och såg HA ringa. Är det ngn som känner honom så fråga för guds skull vad han såg den kvällen.

Om uppgifterna stämmer, så är han intressant. Viss koppling till KM och bostad ”åt rätt håll” efter stängning. Kom han dessutom med bil så..
Citera
2019-06-24, 22:42
Medlem
Citat:
Det är nästan så man undrar som om droppandet på Midsommarafton var ett misstag - onykter?

Jodu! Nästan som Flippers på Karlsholme för å’ känna på töserna och avsluta me’ en Körv me’ mos vid Bantorgsgrillen. Dä’ va tider de’!
Citera
2019-06-24, 22:44
Medlem
Citat:
Propparn

Iskallt så länge inga uppgifter finns att någon av dem fanns med under kvällen.
Citera
2019-06-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Det fanns en med samma initialer, JH som gick el tele på Norraskolan samtidigt som en annan person.

Antar du menar killen med ”kräm i sig” - KM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in