2019-06-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
Du skrev att det var ”vanliga” människor som bråkade och att ena sidan oväntat drog vapen. Du skrev inte att ENA parten av bråket var ”vanliga” så nej, min läsförståelse är det inget fel på. Snarare du som formulerar dig märkligt? Som förväntar dig att man ska förstå att du bara syftade på ena parten som ”vanliga”.

Kan du berätta lite om igår vad som hände i skägget? Vilka blev skjutna och vilka fan är det som skjuter?

Xteam är här har jag hört? Är det dem som rensar eller försöker . eller är det dem som blir skjutna på?

Spelade fotboll i parken idag och då såg jag ett stort gäng ha möte när dem sedan spreds ut. Kände igen 2 st som borde vara x team och en kopplingar till bandidos. Iaf förut.

En annan sa att han sett 15 kids spridit ut sig som myror innan attacken.

Haha är helt lost i skiten som händer. Hoppas du kan uppdatera lite om du orkar / vill
Citera
2019-06-23, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vem som helst kan bli skjuten för vad som helst i skägget. Tittat på någon en sekund för länge, eller råkade vända bort blicken ett ögonblick för tidigt. Pratat med en tjej som någon annan såg som sin egendom. Parkeringsskada på svågerägd Merca eller sent filbyte in framför dekaltrimmad BMW med fyra bruschor i. Grillat fläskkarré offentligt. Listan kan göras lång.

Sluta hitta på massa skit haha har du ens varit i skäggetorp? Va där för ungefär 1 månad sen och jag blev inte skjuten tittade på väldigt många konstigt...

Skäggetorp är överlag jävligt chill mycket folk som umgås mycket fotboll/basket tuneringar på sommaren mycket grillande och folk har allmänt trevligt, Sen visst nån skjutning då och då men hur skadar det dig som inte har med saken o göra?
Citera
2019-06-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Sluta hitta på massa skit haha har du ens varit i skäggetorp? Va där för ungefär 1 månad sen och jag blev inte skjuten tittade på väldigt många konstigt...

Skäggetorp är överlag jävligt chill mycket folk som umgås mycket fotboll/basket tuneringar på sommaren mycket grillande och folk har allmänt trevligt, Sen visst nån skjutning då och då men hur skadar det dig som inte har med saken o göra?

Du är förmodligen en blatte. En svensk kan inte vistas i ett ghetto utan att råka illa ut.
Fattar du?
Citera
2019-06-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Kan du berätta lite om igår vad som hände i skägget? Vilka blev skjutna och vilka fan är det som skjuter?

Xteam är här har jag hört? Är det dem som rensar eller försöker . eller är det dem som blir skjutna på?

Spelade fotboll i parken idag och då såg jag ett stort gäng ha möte när dem sedan spreds ut. Kände igen 2 st som borde vara x team och en kopplingar till bandidos. Iaf förut.

En annan sa att han sett 15 kids spridit ut sig som myror innan attacken.

Haha är helt lost i skiten som händer. Hoppas du kan uppdatera lite om du orkar / vill
”Tjejen med koll” har absolut ingen koll kring vad som hänt. Hon tror det har med gängen att göra haha. Har inget med det att göra. Läs mina tidigare inlägg så förstår du vad som skett.
Citera
2019-06-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 134k1m
Du är förmodligen en blatte. En svensk kan inte vistas i ett ghetto utan att råka illa ut.
Fattar du?
Haha, ge exempel på en svenne som råkat illa ut bara pga han/hon varit just en svenne.
Citera
2019-06-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
”Tjejen med koll” har absolut ingen koll kring vad som hänt. Hon tror det har med gängen att göra haha. Har inget med det att göra. Läs mina tidigare inlägg så förstår du vad som skett.
Är du utvecklingsstörd? Skrivit klart och tydligt att denna skjutning i skäggetorp har jag INGEN koll på men att media mörkat tidigare skjutning i Ryd förra veckan och kallat det ”storbråk” trots att 2 personer blev skjutna. I det fallet VET jag vilka det handlar om och det har med gäng att göra. Har aldrig skrivit en rad om att jag vet vad som hände i skägget? Ifrågasatte bara att du påstår att det var vanligt folk då vanligt folk inte bär skjutvapen. Du saknar tydligen både intelligens och läsförståelse
Citera
2019-06-24, 00:05
Medlem
Citat:
Är du utvecklingsstörd? Skrivit klart och tydligt att denna skjutning i skäggetorp har jag INGEN koll på men att media mörkat tidigare skjutning i Ryd förra veckan och kallat det ”storbråk” trots att 2 personer blev skjutna. I det fallet VET jag vilka det handlar om och det har med gäng att göra. Har aldrig skrivit en rad om att jag vet vad som hände i skägget? Ifrågasatte bara att du påstår att det var vanligt folk då vanligt folk inte bär skjutvapen. Du saknar tydligen både intelligens och läsförståelse
Jag påstod inte att det var vanligt folk. Jag skrev att det var ”vanligt” folk. Du förstod inte skillnaden vilket får mig att ifrågasätta din läsförståelse.
Detta har dock inget med ämnet att göra och eftersom du inte har nån koll alls på vad denna tråden handlar om och pratar om off topic grejer såsom händelser i Ryd vet jag inte ens vad du gör här. Känns som läggdags för dig. Jag är klar med denna diskussion.

Edit: och du har fel kring att media mörkat händelsen. Tidningar har skrivit misstänkt skottlossning och att smällar hörts i området.
Senast redigerad av parabenes83 2019-06-24 kl. 00:08.
Citera
2019-06-24, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 134k1m
Fattar du?

Nej jag är blond blåögd helsvensk bor i dalen i stockholm annars trivs jättebra.
Citera
2019-06-24, 00:09
Medlem
Citat:
Varför tror du att polisen mörkade en skjutning i Ryd förra veckan? Varför skulle polisen göra det, när de hela tiden använder skjutningarna för att få mer resurser?
Citera
2019-06-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oGgnoM
vilka är de skjutna tror ni?

skulle kunna finnas koppling till knivhuggningen av en 20 årig man i samma stadsdel den 11 juni 2019...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nrLre/ung-man-allvarligt-skadad-i-brak-i-linkoping

men även koppling till bråket i ryd där ca. 10 ungdomar varit inblandade:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JopPPR/tre-man-till-sjukhus-efter-storbrak

Sprängningen för några veckor sedan bör heller inte uteslutas.

Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Jag påstod inte att det var vanligt folk. Jag skrev att det var ”vanligt” folk. Du förstod inte skillnaden vilket får mig att ifrågasätta din läsförståelse.
Detta har dock inget med ämnet att göra och eftersom du inte har nån koll alls på vad denna tråden handlar om och pratar om off topic grejer såsom händelser i Ryd vet jag inte ens vad du gör här. Känns som läggdags för dig. Jag är klar med denna diskussion.

Edit: och du har fel kring att media mörkat händelsen. Tidningar har skrivit misstänkt skottlossning och att smällar hörts i området.

Mitt inlägg om skjutningen i Ryd var ett svar och syftade på länken ovan där media benämner det som ett ”storbråk” trots att 2 personer blev skjutna.
Att media rapporterar att smällar hörts är inte det samma som att gå ut med att 2 personer skottskadades!?
Du har uppenbarligen noll koll på vad som händer i stan! Men du säger att du var bland de första på plats vid gårdagens skjutning och ändå har du ingen annan info att delge än att det är ”vanligt” folk som börjar skjuta mot varandra? Och nej, jag trodde inte du syftade på vanliga svenssons, jag är inte dum i huvudet.
Citera
2019-06-24, 00:18
Avslutad
Citat:
Mitt inlägg om skjutningen i Ryd var ett svar och syftade på länken ovan där media benämner det som ett ”storbråk” trots att 2 personer blev skjutna.
Att media rapporterar att smällar hörts är inte det samma som att gå ut med att 2 personer skottskadades!?
Du har uppenbarligen noll koll på vad som händer i stan! Men du säger att du var bland de första på plats vid gårdagens skjutning och ändå har du ingen annan info att delge än att det är ”vanligt” folk som börjar skjuta mot varandra? Och nej, jag trodde inte du syftade på vanliga svenssons, jag är inte dum i huvudet.

Vilka 2 skottskadades ?
Citera
2019-06-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Varför tror du att polisen mörkade en skjutning i Ryd förra veckan? Varför skulle polisen göra det, när de hela tiden använder skjutningarna för att få mer resurser?

Vad tror du själv? Linköpings politiker vill inte ens kännas vid att Skäggetorp är ett utsatt område? De vill inte skapa oro hos invånarna, de vill inte visa hur verkligheten är (dvs att ingen normalfungerande människa kan leva tryggt i Skäggetorp). Media och polis mörkar saker hela tiden, det kan knappast vara en nyhet för dig? Isåfall lever du i förnekelse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in