2019-06-22, 19:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Har redan kontaktat deras support och det är dom som skickat ut mejlet.

Vad står det i reglerna om vinster vid tekniska fel? Står det att man inte får behålla pengarna?
Citera
2019-06-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad står det i reglerna om vinster vid tekniska fel? Står det att man inte får behålla pengarna?

Yes, självklart har dom en regel mot det. Men hur kunde jag veta att det var ett tekniskt fel? Spelet betedde sig normalt förutom att jag hade otrolig tur och vann höga vinster gång på gång.
Citera
2019-06-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ah, känns hemskt. Har inte rört pengarna än, inte skickat tillbaka dom men heller inte spenderat.
Kommer kontakta en advokat på måndag för rådfrågning.

https://imgur.com/a/YMkHup2

Detta mejl fick jag!

https://www.videoslots.com/sv/mobile/terms-and-conditions/sga-svenska-regler-och-villkor/#sauml;kerhetsregler

Betala inte tillbaka en krona än då länge. Står att de kan neka överföring till dig om det varit något fel, men hittar inget om att de kan begära tillbaka pengar de redan överfört.

Be dem bevisa att det varit tekniskt fel samt be om vilken punkt under villkoren de hänvisar till, skriv att du håller i pengarna så länge.
Citera
2019-06-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Jo, men det står även att de kontrollerar alla uttag innan de godkänner dem så högst oklart om de kan begära tillbaka pengar.
Citera
2019-06-22, 19:54
Medlem
frdks avatar
Citat:
Har redan kontaktat deras support och det är dom som skickat ut mejlet.

Isf kan du skratta dig lycklig du har uppenbart inte vunnit korrekt utan fått en fet felsättning, och du borde rimligtvis bli återbetalningsskyldig

Du kan dock lugnt vänta in betalningskrav, påminnelse samt kronofogdsregistrering och bara bestrida alla fakturor.
Kostar de mer att driva ärende än pengarna varvid jag tror du kan komma undan med en vinst även om du gör moraliskt fel

Edit: Finns såklart också risk att det är en typ av fuling från deras sida för få tillbaka där de förlorar, utan nått gått snett. Utan bevis, inget underlag för tvist
Senast redigerad av frdk 2019-06-22 kl. 19:58.
Citera
2019-06-22, 19:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Yes, självklart har dom en regel mot det. Men hur kunde jag veta att det var ett tekniskt fel? Spelet betedde sig normalt förutom att jag hade otrolig tur och vann höga vinster gång på gång.

Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
https://www.videoslots.com/sv/mobile/terms-and-conditions/sga-svenska-regler-och-villkor/#sauml;kerhetsregler

Betala inte tillbaka en krona än då länge. Står att de kan neka överföring till dig om det varit något fel, men hittar inget om att de kan begära tillbaka pengar de redan överfört.

Be dem bevisa att det varit tekniskt fel samt be om vilken punkt under villkoren de hänvisar till, skriv att du håller i pengarna så länge.

Citat:
3.7 Videoslots förbehåller sig rätten att enligt eget gottfinnande avbryta, återföra eller justera eventuella transaktioner och/eller förverkade medel på grund av: tekniskt fel, ”uppenbart fel”, force majeure; överträdelse av villkoren; kollusion och/eller kriminella handlingar;

Återföra låter ju som att man har rätt att få tillbaka pengarna. Men jag är ingen jurist.
Citera
2019-06-22, 19:58
Medlem
Vilka summor spelade du för eftersom du vann så mycket? Vann du allt på samma snurr eller vadå? Måste ha varit värsta bonusen? 😁

Bara nyfiken, tex om du satsade 2 spänn och vann 153k så är det ju uppenbart att det är ett tekniskt fel det handlar om. Oavsett vad så skit i att svara dom, du har vunnit och fått pengarna i tron om att du har vunnit på riktigt, dvs god tro.
Citera
2019-06-22, 19:58
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Allt handlar om vad deras terms säger som du skrivit under på.
Hur skall de kunna bevisa tekniskt fel? Det kan ju inte gälla bara för att de säger det .
Citera
2019-06-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vilka summor spelade du för eftersom du vann så mycket? Vann du allt på samma snurr eller vadå? Måste ha varit värsta bonusen? 😁

Bara nyfiken, tex om du satsade 2 spänn och vann 153k så är det ju uppenbart att det är ett tekniskt fel det handlar om. Oavsett vad så skit i att svara dom, du har vunnit och fått pengarna i tron om att du har vunnit pp riktigt, dvs god tro.

Nej jag satsade 50 kr per snurr, så vinsten är rimlig om än väldigt väldigt ovanlig.
Citera
Medlem
Secs avatar
Om du har pengarna på ditt konto så bara be dom dra åt helvete.

De kan ju skylla på "glitch" varje gång nån vinner stort??

Såna jävla as.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Isf kan du skratta dig lycklig du har uppenbart inte vunnit korrekt utan fått en fet felsättning, och du borde rimligtvis bli återbetalningsskyldig

Du kan dock lugnt vänta in betalningskrav, påminnelse samt kronofogdsregistrering och bara bestrida alla fakturor.
Kostar de mer att driva ärende än pengarna varvid jag tror du kan komma undan med en vinst även om du gör moraliskt fel

Eftersom det är flera spelare som krävs på pengar kanske Videoslots kan göra gemensam sak med alla, dvs driva en gemensam process mot spelarna istället för många?

Det handlar ju om stora summor , så jag tror inte Videoslots lägger sig i första taget om de har lagen på sin sida.
Citera
2019-06-22, 20:00
Medlem
QkNNs avatar
snacka om scam.. Trodde det fanns regler nu när dom har svensk spel licens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in