2006-12-17, 10:54
Medlem
Var ute och surfade lite och kom in på en artikel om Niclas Löfdahl och hans ab som härjade på 1990-talet finns gänget kvar i sverige???
Citera
2006-12-17, 11:01
Medlem
Jotuns avatar
AB finns.
Citera
2006-12-17, 13:55
Medlem
ok var det jag trodde dem hade ju ganska många medlemmar i slutet på 1990 talet
Citera
2008-11-18, 12:31
Medlem
flashbackbrutals avatar
Nias löfdahl

De träffade naziledaren – i rökkupén
Pratade politik medan polisen jagade honom
När polisen jagade den förrymde nazistledaren Niclas Löfdahl satt han i en tågkupé och pratade politik.
Tillsammans med Ung vänsters ordförande Jenny Lindahl och muf-ordföranden Thomas Idergard.
– Jag kände inte igen honom. Det var först dagen efter när jag såg hans bild på löpsedeln som jag reagerade, säger Thomas Idergard.
Ett ungt par i en av Stockholms förorter har nu åtalats för att ha hjälpt Niclas Löfdahl under flykten. I förundersökningen berättar Löfdahl hur han timmarna efter att ha flytt satt i en tågkupé tillsammans med de två politikerna.
Niclas Löfdahl rymde tillsammans med en våldtäktsman när han skulle poströsta i Örebro den 17 september.
Niclas Löfdahl, som bland annat är dömd för att ha skickat en oapterad brevbomb till justitieminister Laila Freivalds, jagades av ett uppbåd poliser.
Efter en taxiresa till Arboga hoppade han och våldtäktsmannen på tåget mot Stockholm.
Vänsterpartisten Jenny Lindahl och moderaten Thomas Idergard var på väg till en tv-studio i Stockholm och mötte rymlingarna i rökkupén.
– Vi satt och pratade hela vägen till Stockholm, säger Jenny Lindahl.
– Diskussionen blev alltmer absurd när han berättade hur han hade bränt ner vänsterpartiets lokaler runt om i landet.
– Jag visste inte hur jag skulle reagera, det var en ovanlig situation.
Thomas Idergard uppger att han inte var så intresserad av samtalet med Niclas Löfdahl.
– Jag förstod vad han hade för värderingar och gav mig inte in i någon diskussion. Det blev mer att jag satt och lyssnade på hans utläggningar och satt och tittade i taket.
Varken Jenny Lindahl eller Thomas Idergard förstod att det var den förrymde och efterspanade Niclas Löfdahl som de hade framför sig.
– Vi kopplade inte ihop det, jag visste inte att det var den här personen förrän jag såg löpsedlarna, säger Thomas Idergard som numer inte längre är ordförande för muf.
Både Idergard och Lindahl slog senare larm till polisen om sitt möte med Niclas Löfdahl.
– Det var rikslarm efter honom, men det var ingen rikslarmsstämning på stationen, det var verkligen konstigt. Jag blev kopplad tusen gånger fram och tillbaka hit och dit, berättar Thomas Idergard.
Niclas Löfdahl har tagit avstånd från nazismen och sitter i dag på Säters sjukhus. Han minns mötet med politikerna under rymningen.
– Vi satt och pratade om det här med segregation och invandring, säger Löfdahl till Aftonbladet.
Trodde du inte de skulle känna igen dig?
– Nej, men jag tänkte på det senare när jag på såg på tv-programmet ”Efterlyst” på kvällen.
Niclas Löfdahl överlämnade sig kort efter frivilligt till polisen.

Frälste Löfdahl leder nytt mc-gäng
Niclas Löfdahl, 25, säger till Aftonbladet: ”White werewolves MC är ingen rasistisk klubb. Förutom mig är klubbens president kristen”. Ändå skriver de i en annons ”På grund av trakasserier av grissnutar (Stasi) har vi haft problem att hitta en klubblokal”.
Foto: TOMMY MARDELL

--------------------------------------------------------------------------------
Mördade polismannens grav skändad i natt Robert Karlströms mamma till aftonbladet.se: Jag är chockad
Nyckelvittnet fortsätter att tiga i polismordsrättegången ”Det kan jag inte svara på”
Byggnads överväger uteslutning av nazister Men nazisten på Systembolaget får behålla jobbet
Nazisten Robert Vesterlund häktades i dag Misstänks för brott mot vapenlagen
”Jätteviktigt att vi hjälps åt mot ondskan” Mördade polisen Olle Boréns familj skrev på uppropet – först av alla
Nazibreven till Tony Olsson Aftonbladet avslöjar: Nazistledaren och Tony Olsson brevväxlade från fängelset
Polisen: De är vapendragare Nazisterna anhållna för föreberedelse till grovt rån
Frälste Löfdahl leder ny mc-liga Polisen: Flera medlemmar är från en nazistiskt gäng
De hyllar mordet på idrottsstjärnan Polisen: Mats Nilsson är ledare för de misstänkta polismördarna
Han tar inte order – han bestämmer Polismordsrättegången, dag 13

--------------------------------------------------------------------------------
Unikt reportage i samarbete mellan Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet
Ladda hem hela reportaget enkelt!
Reportaget - snart på ytterligare tre språk
Råd och tips till lärare
TYCK TILL Är nazisterna ett hot mot demokratin?

Polisen: Flera medlemmar är från ett nazistiskt gäng
MALMÖ. Ariska brödraskapets grundare Niclas Löfdahl, 25, säger att han blivit kristen och tagit avstånd från nazismen.
Aftonbladet kan i dag berätta att han är vicepresident i den nystartade mc-klubben White werewolves i Skåne.
– Flera av medlemmarna kommer från ett nazistiskt gäng i Landskrona, säger en polis vid länskriminalens underrättelserotel.
Niclas Löfdahl är en av de 62 nazister och mc-kriminella som Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet publicerade namn och bild på i tisdags.
Löfdahl har efter publiceringen kontaktat Aftonbladet. Han säger att han har lämnat nazismen och blivit frälst.

”Vi är kristna”
– White werewolves MC är ingen rasistisk klubb. Förutom mig är klubbens president kristen, säger Niclas Löfdahl.
Men i Hells Angels tidning Scanbike finns en annons från White werewolves MC (vita varulvar) om att de letar klubblokal i Skåne. Kontaktperson är klubbens vice president Niclas Löfdahl.
”På grund av trakasserier av grissnutar (Stasi) har vi haft problem att hitta en klubblokal”, står det i annonsen.
Är det inte en konstig formulering för att komma från en kristen mc-klubb?
– Nja, det kan man ju tycka. Men det var några andra av killarna som satte ihop annonsen och frågade mig om jag kunde stå som kontaktperson, säger Niclas Löfdahl.
Löfdahl dömdes till sluten psykiatrisk vård 1998 för att han skickat ett paket med sprängämnen till justitieminister Laila Freivalds. Han vårdas just nu på Säters rättspsykiatriska avdelning.
– Jag lärde känna lite folk i Landskrona när jag hade en flickvän där. Det är med dem som jag startat White werewolves, säger han.

Känner Nielsen
Enligt polisförhör med den tidigare flickvännen umgicks Löfdahl mycket med Erik Nielsen (tidigare Blücher), Vit Makt-musikens frontfigur.
I annonsen i Scanbike står att White werewolves MC – för övrigt felstavat till ”Wearwolfs” – rekryterar medlemmar från Brödraskapet och Ulfens blotyx i Landskrona.
Ulfens blotyx är ett nazistiskt gäng på ett tiotal personer som 1996 startade flera bråk med invandrare i Landskrona.
Niclas Löfdahl försäkrar under intervjun med Aftonbladet att den nya mc-klubben varken har kopplingar till Hells Angels eller Bandidos.
Men enligt polisens underrättelserotel finns det personkontakter mellan minst en person i Hells angels och medlemmar i Ulfens blotyx.
– De går hand i hand, säger en polisman.
Citera
2008-11-18, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
AB finns.

Några av dom kanske gick med i SMR
Citera
2008-11-19, 14:05
Medlem
Snilleblixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner

ja kanske det! Skarpsint höken!
Citera
2008-11-21, 08:32
Bannlyst
När och var bildades dem och är de aktiva nu?
Citera
2017-08-17, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner

Undrar hur nassarna på Nordfront ställer sig till det att John Hrons mördare förmodligen är medlem. Fy fan, jag såg precis filmen och det är en jävla skam att mördaren till en ung modig grabb går fri och med all förmodan sitter med högstenassarna i Nordfront nu.
Citera
2019-06-21, 00:03
Medlem
TheFrenchGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Undrar hur nassarna på Nordfront ställer sig till det att John Hrons mördare förmodligen är medlem. Fy fan, jag såg precis filmen och det är en jävla skam att mördaren till en ung modig grabb går fri och med all förmodan sitter med högstenassarna i Nordfront nu.

Man ska inte tro på allt man ser på film.
Citera
2019-06-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
AB finns.

Bra. Detta ser ut att vara ett spännande initiativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in