2019-06-20, 20:48
Medlem
TraXzmans avatar
Knappast förvånande.... som alltid är tesen sann i nedåtgående diagram (minus) (i allt) ang detta
Citera
2019-06-20, 20:56
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Haha att deras totala BNP skulle bestå till 45% av enbart bidrag från Sverige är ju bara löjligt. Du skämmer bara ut dig här, ingen kommer att ta dig på allvar. Men det kanske inte är meningen att någon ska göra?

Lix förbajjat är de bara parasiter som gnager på varje system och bara lämna avföring efter dem när det är färdigmumsat så långt dom kom eller fick... tvivale!

Inget ge-bistånd-för- att återgälda-pengasystem undkommer naffsandet med bara strunt i återgälning.. siffror hit å dit .. det är principen som sliter sönder kuggarna i varje drev så det urkopplas
Citera
2019-06-20, 21:04
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanNolervik
Jag såg på Wikipedia idag att somalier suger ur svenska värlfärdssystemet för att skicka pengarna tillbaka till Somalia. Rena stölden! Läste också i artikeln att somalier skickar så mycket pengar till Somalia att landets BNP består av 45% (!) från svenska bidrag eftersom över 80% (!) av dom här missfostren väljer att leva på andra istället för att jobba.

Länk till artikeln: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Somalier_i_Sverige

Frågor och funderingar på det?
Det har ju varit känt sen länge att somalier i Sverge ger mer en allt bistånd.
Tyvärr är det du och jag som står för fiolerna. Somalier är ju de sämsta av de sämsta då det gäller att bidra. Det är bidragspengar de skickar hem och ännu är det lagligt!!!!
Citera
2019-06-20, 21:09
Medlem
negrofobens avatar
Somalier är just nu det sämsta folket här i landet!
Männen är de sämsta i världen då det gäller jämställdhet. Kvinnorna har blivit avelsdjur pga. våra generösa barnbidrag.
Citera
2019-06-20, 21:14
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Somalier är delvis smarta då de vet med sig att de är ett värdelöst folkslag. De ser ett rikt land i norr där man får bidrag och inte behöver arbeta. Allt man behöver göra är att ta sig dit och låtsas att man flyr från något. Sedan kan man åka ner på semester till Somalia.

Som TS senare påpekar är det svensken, i synnerhet den vänsterorienterade, som är en enorm retard. Denne har styrt landet åt helvete så att det nu är en global socialbyrå där tusentals parasiter strömmar in.
Citera
2019-06-20, 21:14
Medlem
negrofobens avatar
Kvinnorna i sina spökplumpstält har ju nu helt invaderat våra köpcenter. De går alltid med den största I phonen vid örat och tjattrar med nån släkting i Mogadishu.
De 5 ungarna drar de oftast till MC Donalds eller Burger King om det är nära.
Citera
2019-06-20, 21:17
Medlem
negrofobens avatar
Varför hatar jag bla just somalier?
Själv vill jag påstå att det beror på deras beteende och inte hudfärg.
Citera
2019-06-20, 21:33
Medlem
Det är ofattbart att man kan migrera till ett land och leva på deras skattepengar sådär.
Citera
2019-06-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Problemet är ju att det har funnits en stat. Länge. Under Italienskt påseende och som brittiskt protektorat. Men det var somalierna själva som sket sönder landet, av egen kraft. Att hjälpa somalier att föda sig är som att göda fästingar. Varför då liksom.

eller hur....

Även om folket gör allt för att de ska lyckats så går det inte!
Citera
2019-06-20, 21:43
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det är ofattbart att man kan migrera till ett land och leva på deras skattepengar sådär.

Inte ofattbart för somalierna. Sverige är rena himmelriket för de.
Citera
2019-06-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Varför hatar jag bla just somalier?
Själv vill jag påstå att det beror på deras beteende och inte hudfärg.

Du kanske borde prata med någon professionell om det där, istället för med dig själv?
Citera
2019-06-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Inte ofattbart för somalierna. Sverige är rena himmelriket för de.

Det är "dem", inte "de".

onT: Det kommer ta tid - eller aldrig för vissa - innan första generations somalier integrerar sig i samhället då de kommer till ett samhälle som är helt olikt deras. Vi andragenerations somalier är givetvis bättre integrerade än första generationen där det finns en salig blandning av högutbildade somalier till lågutbildade sådana. Det kommer ta tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in