2019-05-04, 19:23
Medlem
TokyoBarns avatar
Att Metallica - Nothing else matters , inte är världens bästa låt.
Citera
2019-05-05, 04:15
Bannlyst
Uppskattningsvis en gång i månaden lyssnar jag på kristen musik som Hans Martin eller Viktor Klimenko.

Kanske har jag ett uppdämt behov av dansmusik som behöver tillfredsställas, och den kristna vinkeln gör det mer legit.
Citera
2019-06-17, 14:34
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Jag tycker att LIE: The Love And Terror Cult med Charles Manson är en platta.
Citera
2019-06-17, 18:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Jag tycker att LIE: The Love And Terror Cult med Charles Manson är en platta.
Klart det är en platta, har den i min skivsamling.
Citera
2019-06-18, 01:34
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Klart det är en platta, har den i min skivsamling.

Öhm.... Blev lite fel där. Det jag tänkte skriva var att jag tycker det är en bra platta men ett ord kom visst inte med.
Citera
2019-06-18, 01:42
Medlem
Lyssnar då och då på kommunistisk kampmusik samt vit makt-musik och tycker det är bra trotts att båda ligger långt från min politiska åskådning.
Citera
2019-06-18, 01:45
Medlem
Grollarens avatar
När man är på dejt och mannen ska spela nån jävla skum musik som låter för jävligt och ingen har hört talas om för att verka intellektuell.
Efter två timmar har man ont i huvudet och är gråtfärdig, men vill ändå inte erkänna att musiken är hemsk. Allrahelst inte efter att mannen har påpekat 25 ggr att mainstream är för omusikaliska skivbolagshoror osv...
Själv lyssnar jag i hemlighet på filmmusik.
Citera
2019-06-18, 05:04
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
När man är på dejt och mannen ska spela nån jävla skum musik som låter för jävligt och ingen har hört talas om för att verka intellektuell.
Efter två timmar har man ont i huvudet och är gråtfärdig, men vill ändå inte erkänna att musiken är hemsk. Allrahelst inte efter att mannen har påpekat 25 ggr att mainstream är för omusikaliska skivbolagshoror osv...
Själv lyssnar jag i hemlighet på filmmusik.

Brorsan brukar köra hipsterband med akustisk gitarr på fester. Brukar låta rätt monotont och tråkigt. Kanske inte är coolt att ha en bra melodi.
Citera
2019-06-18, 05:13
Medlem
jay.simpsons avatar
Jag har aldrig och kommer förmodligen aldrig uppskatta The Beatles och Elvis. Elvis Costello uppskattar jag däremot.

Jag lyssnar annars på band och artister som The Smiths, the velvet underground, Lou Reed, Morrissey, Blur och så vidare.
Citera
2019-06-18, 11:30
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Brorsan brukar köra hipsterband med akustisk gitarr på fester. Brukar låta rätt monotont och tråkigt. Kanske inte är coolt att ha en bra melodi.

Haha nä.
"Insatta" i musik lyssnar på melodilöst skrammel. Då är man cool, intellektuell och väldigt musikalisk.
Bandet eller musikern ska gärna komma från ett ställe man aldrig har hört talas om, och musikern måste ha gått bort före 1980.
Märkligt nog var den musikern den ENDA som visste hur man egentligen spelar gitarr också.
Citera
2019-06-18, 11:38
Bannlyst
Hennes kritik är bra ... https://www.youtube.com/watch?v=bRGe7z4CYlo
Citera
2019-06-18, 19:24
Medlem
Geomeisters avatar
Jag har aldrig hört Lynyrd Skynyrds flaggskepp "Free Bird"

Tycker att Hansons Mmmbop är hur catchig som helst.

Det är ett evigt hyllande om Kurt Cobain och Randy Rhoads. Tycker båda var duktiga, men inte SÅ överdrivet duktiga som många påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in