2019-06-18, 00:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Inte särskilt många som varken har råd med lyxbåtar eller den lyxkonsumtion som Isabella oavsett om de följer henne eller inte.

På Lidingö, där Bella bor, är den båten absolut ingenting, den kostar ungefär som en vettig bil i dessa trakter. Bellas båt är något som man ger till barnen, så att de har något att göra på sommaren, de få stunder de är hemma i Sverige. Sådana leksaker finns i mängder på Lidingö, Stocksund, Djursholm, Värmdö och Dalarö och öarna där i kring. Detta är något som Bellas följare inte begriper.

Det skall bli intressant att se vem kör båten åt henne, om hon skall ha den en längre tid, det blir nog mest bryggsegling. "Kom barnen, vi går och fikar i båten och tar några bilder"
Senast redigerad av trottwell 2019-06-18 kl. 00:42.
Citera
2019-06-18, 00:53
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Fast, nu ska man komma ihåg att allting inte handlar om hur många följare man har, utan vilka följare man har; det är rätt meningslöst att rikta annonser om Petrossian Beluga mot en publik som endast har råd med Kalles.

Jag har liksom svårt att se att Bellas publik har råd med båtar.

Kom igen Styrbjörn, vi köper en likadan båt som Ulla-Bella har”.
Inget otroligt scenario.
Citera
2019-06-18, 01:02
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Kom igen Styrbjörn, vi köper en likadan båt som Ulla-Bella har”.
Inget otroligt scenario.

Belåna radhuset, sommartorpet och båten, noll kronor i kontantinsats, det kan gå. Återstår att hitta en båtplats och ordna vinterförvaring.
Citera
2019-06-18, 02:18
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Kanske vänskapskorruption/byte av tjänster??

"Om jag får låna en båt av dig, så får du flyga med till Paris i jeten, vi tar lite bilder för säkerhets skull" eller "Geten" som en mindre begåvad skribent uttryckte sig.

Geten är redan ett behrepp! Men finns Geten?
Var inte det också bara ett samarbete bland många? Att hon inte äger någon privatget är uppenbart och jag tvivlar på att hon ens hyrt någon privatget och faktiskt betalt för det!

Hur som helst är privatgetter ute 2019!
Citera
2019-06-18, 02:21
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Inte särskilt många som varken har råd med lyxbåtar eller den lyxkonsumtion som Isabella oavsett om de följer henne eller inte.

Du menar alltså att de allra flesta har råd med lyxbåtar eller lyxkonsumtion?

Det tvivlar jag på!
Citera
2019-06-18, 06:57
Medlem
Det kan ju vara så att hon lånar pengar för att kunna genomföra "Usa satsningen", hon skriver på bloggen om igår att "Idag har jag haft möten hela dagen, träffat min bank med min nya VD och presenterat allt jag har på gång. Träffat ett VC-bolag som flugit hit till Stockholm för Löwengrips räkning, vi har haft möten och middag på Teatergrillen."

Kanske pengar till hyra i NY, löner för de två anställda som ska vara där med henne och starta upp "Agencyn" och resor fram och åter bekostas med lånepengar från banken?

Någon som kan upplysa mig om vad ett VC bolag är för något?
Citera
2019-06-18, 07:36
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Det kan ju vara så att hon lånar pengar för att kunna genomföra "Usa satsningen", hon skriver på bloggen om igår att "Idag har jag haft möten hela dagen, träffat min bank med min nya VD och presenterat allt jag har på gång. Träffat ett VC-bolag som flugit hit till Stockholm för Löwengrips räkning, vi har haft möten och middag på Teatergrillen."

Kanske pengar till hyra i NY, löner för de två anställda som ska vara där med henne och starta upp "Agencyn" och resor fram och åter bekostas med lånepengar från banken?

Någon som kan upplysa mig om vad ett VC bolag är för något?

Venture Capital. I Sverige kallar vi det väl risk kapital, dvs företag som reser riskkapital från olika investerare/sparare och investerar dem i bolag.
Citera
2019-06-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Venture Capital. I Sverige kallar vi det väl risk kapital, dvs företag som reser riskkapital från olika investerare/sparare och investerar dem i bolag.
Börjar se ut som att hon platsar i Hampus Jarlbos liga snart och honom gick det inte så bra för..
Citera
2019-06-18, 08:54
Medlem
CalzoneItalias avatar
Hur kan man varna amerikanerna för hennes produkter?
Citera
2019-06-18, 09:34
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
På Lidingö, där Bella bor, är den båten absolut ingenting, den kostar ungefär som en vettig bil i dessa trakter. Bellas båt är något som man ger till barnen, så att de har något att göra på sommaren, de få stunder de är hemma i Sverige. Sådana leksaker finns i mängder på Lidingö, Stocksund, Djursholm, Värmdö och Dalarö och öarna där i kring. Detta är något som Bellas följare inte begriper.

Det skall bli intressant att se vem kör båten åt henne, om hon skall ha den en längre tid, det blir nog mest bryggsegling. "Kom barnen, vi går och fikar i båten och tar några bilder"

Hon är nyrik och höjer sig själv till skyarna.
Citera
2019-06-18, 09:36
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Du menar alltså att de allra flesta har råd med lyxbåtar eller lyxkonsumtion?

Det tvivlar jag på!
Näääääääää verkligen inte, de som tillhör överklassen.
Citera
2019-06-18, 09:39
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hur kan man varna amerikanerna för hennes produkter?

Det fixar hon själv med sina bristfälliga kunskaper i engelska och marknadsföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in