2019-06-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Och vad vet du om klimatfrågan som inte Greta Thunberg vet?

Vad spelar det för roll?

Var får Greta sin information ifrån, IPCC samt teorier från forskare som blandas med klämkäcka fraser samt lite tårar?
2019-06-16, 08:51
Medlem
Giant Squids avatar
Påven hakar på Greta effekten efter allt stohej och mötet med henne. Påven har haft möte med dom allra största energi och oljebovarna
Påven har ju i dagsläget lite fler följare än Greta men desto mer hängivna i den mängd katolskt driva stater som finns på planeten.
Mäktigt, totalt genomslag.
Snart kommer det väl ned varelser från rymden för att stödja Greta, trots det finns det en handfull bakåtsträvare som vägra släppa sin diselbil o plankstek utan strid.

Oljebossarna ville naturligtvis att regeringarna skulle lösa krisen, själva var dom inte så sugna på att bidra direkt dom fähundarna. Man blir lite förbannat, höj bensinpriserna rejält förbövelen, dubbelt minst, jag menar allvar.

Pope Francis declares 'climate emergency' and urges action

Citat:
Future generations stand to inherit a greatly spoiled world. Our children and grandchildren should not have to pay the cost of our generation’s irresponsibility,” he said, in his strongest and most direct intervention yet on the climate crisis. “Indeed, as is becoming increasingly clear, young people are calling for a change.”

https://www.theguardian.com/environment/2019/jun/14/pope-francis-declares-climate-emergency-and-urges-action

VIVA Greta.
Förbered eder och era arbetsgivare på 20 september. Kan vara dålig publicitet att ha verksamheten öppen då. Smartare vore att föregå detta genom att företagsledningar hakar på i kampanjen och vänder det till något bra.
2019-06-16, 08:51
Bannlyst
Har tänkt mer på detta.

Man har skapat ett monster. En dag kommer hon ha växt upp och inte längre kunna kontrolleras av förmyndare.

Sanna mina ord, jag ser galenskap i hennes ögon. I framtiden leder hon någon form av organiserat massmord i klimatkampens namn. Man har skapat en liten Adolf. En människa med dårskap i blicken som vid 15 års ålder givits ett podium och en massiv publik. Hon kommer att vara livsfarlig i framtiden. Kom ihåg var ni läste det först.
2019-06-16, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Malena har skapat något stort, räcker inte det? När kommer du få ett namn som inte kommer att glömmas i generationer? Mer känd än Astrid Lindgren eller självaste statsministern?
Jag tycker man är lika stor om man gör någon slags nytta i samhället typ sopar gatan har trist arbete på fabrik eller delar ut posten byter blöjor inom äldrevården. Det är stort. Man behöver inte ens ha akademisk examen eller vara artist eller fotbollsspelare. Gör man någon slags nytta i samhället är man stor. Om dom vuxna också ska strejka som Greta säger, hur ska det då gå med hjärtinfarkten om inte ambulansen kommer?
2019-06-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Har tänkt mer på detta.

Man har skapat ett monster. En dag kommer hon ha växt upp och inte längre kunna kontrolleras av förmyndare.

Sanna mina ord, jag ser galenskap i hennes ögon. I framtiden leder hon någon form av organiserat massmord i klimatkampens namn. Man har skapat en liten Adolf. En människa med dårskap i blicken som vid 15 års ålder givits ett podium och en massiv publik. Hon kommer att vara livsfarlig i framtiden. Kom ihåg var ni läste det först.

Ja effekterna av projektet Greta kan bli väldigt svåra för nästa generation. Hon har noll kunskaper men ett väldigt högt anseende. Hon kan kapitalisterna detta anseende på ett väldigt farligt sätt.

Hon har aldrig fått mothugg för något eftersom hon är ett barn med rätt pk-budskap. När hon snart blir vuxen kommer hon förbli oemotsagd i media, noll kritiska frågor om vad hennes trovärdighet egentligen består i. Hon blir en Johan Rockström med svårare störning och med en följarskara och kredd som är världsomspännande.
2019-06-16, 09:45
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Inget levande är CO2 neutralt, men det visste du och Greta kanske? Inte det?
Det där beror helt på hur du definierar co2 neutralt, Men menar du att man inte tillför mer kol till det aktiva kretsloppet så finns det en driva organismer som har ett negativt tillskott, de kallas växter. Sedan finns en stor grupp organismer som är mer eller mindre helt koldioxidneutrala, de är de olika djurgrupperna. Sedan är det vi människor...
Därutöver så tillför vulkaner, bränder och en del andra processer kol till atmosfären. Bränder kan vi bekämpa, vulkaner har vi ingen teknik för och sedan är det vi själva då...där kan vi , men vill inte.
2019-06-16, 09:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Intelligensbefriat inlägg. Du kan bättre.
Besvara inlägget istället, hade Greta varit exceptionellt begåvad som DN försöker föra fram. Då hade hon gått ut både grundskola och gymnasium redan. Hon hade börjat på universitetet till hösten om inte redan nu.
Sluta sprid fake news.
2019-06-16, 09:50
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Har tänkt mer på detta.

Tror knappast hon kommer att bli någon Hitler, eller en Mussolini. Sätter en utsläppskvot på att hon är med Let's Dance innan hon får köpa ut på Systemet.
2019-06-16, 09:53
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Besvara inlägget istället, hade Greta varit exceptionellt begåvad som DN försöker föra fram. Då hade hon gått ut både grundskola och gymnasium redan. Hon hade börjat på universitetet till hösten om inte redan nu.
Sluta sprid fake news.

Anar vi lite avundsjuka och missunnsamhet här kanske?
2019-06-16, 09:55
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Ja effekterna av projektet Greta kan bli väldigt svåra för nästa generation. Hon har noll kunskaper men ett väldigt högt anseende. Hon kan kapitalisterna detta anseende på ett väldigt farligt sätt.
Berätta hur farlig Greta kan bli i kapitalismens namn?

Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Hon har aldrig fått mothugg för något eftersom hon är ett barn med rätt pk-budskap. När hon snart blir vuxen kommer hon förbli oemotsagd i media, noll kritiska frågor om vad hennes trovärdighet egentligen består i. Hon blir en Johan Rockström med svårare störning och med en följarskara och kredd som är världsomspännande.
Vad ska hon få mothugg för? Vad har hon sagt som är rent vetenskapligt fel? Det enda som kommer hända när hon blir vuxen är att Jimmie Åkesson inte längre kommer att kunna barnstämpla henne.
2019-06-16, 09:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Anar vi lite avundsjuka och missunnsamhet här kanske?
Inte det minsta, jag har ingen önskan att vara en autistisk flicka med försenad utveckling och oansvariga föräldrar.
Jag gör ett konstaterande, Greta har bra betyg från en anpassad skolgång. Knappast ett tecken på att hon är speciellt begåvad.
2019-06-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte det minsta, jag har ingen önskan att vara en autistisk flicka med försenad utveckling och oansvariga föräldrar.
Jag gör ett konstaterande, Greta har bra betyg från en anpassad skolgång. Knappast ett tecken på att hon är speciellt begåvad.
Nej. Nu har du fel. Igen.

Greta Thunberg har fått sina betyg genom avprickning av exakt samma kunskapskrav som alla andra elever i grundskolan och de är direkt jämförbara. Hade hennes anpassning varit i form av minskad takt, mindre stoff eller lägre krav då hade hon i bästa fall fått E.

Men det glädjer mig att du inte längre skriver ”särskola”. Vi är på väg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in