2019-06-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon skrev nog inte ut fullständiga namn någonstans om jag minns rätt.
Det innebar att ingen kunde hitta bloggen (den var inte sökbar) om inte hon talade om att den fanns, eller la ut en länk, som någon gjorde i Flashbacktråden.

Jag skulle tro att bloggen var avsedd för Flashbackläsare och att hon inte alls insåg vilken mästrande besserwisser hon är och hur tydligt det framgick av allt hon skrev.
Med sin bristande självkännedom trodde hon nog att bloggen skulle ge henne sympatier.

Jag kommer inte ihåg om det gick att skicka privata meddelanden.
Ingen skrev något om att de ville kommunicera med henne.

Ja du kanske har rätt där, att den var avsedd just för Flashback..intressant tack!
Citera
2019-06-15, 11:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon skrev nog inte ut fullständiga namn någonstans om jag minns rätt.
Det innebar att ingen kunde hitta bloggen (den var inte sökbar) om inte hon talade om att den fanns, eller la ut en länk, som någon gjorde i Flashbacktråden.

Jag skulle tro att bloggen var avsedd för Flashbackläsare och att hon inte alls insåg vilken mästrande besserwisser hon är och hur tydligt det framgick av allt hon skrev.
Med sin bristande självkännedom trodde hon nog att bloggen skulle ge henne sympatier.

Jag kommer inte ihåg om det gick att skicka privata meddelanden.
Ingen skrev något om att de ville kommunicera med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja du kanske har rätt där, att den var avsedd just för Flashback..intressant tack!

Om hon redan började skriva bloggen ganska snart efter uppbrottet med UW, så kan hon nog knappast haft flashbackare som sin tilltänkta målgrupp
Citera
2019-06-15, 11:24
Medlem
Citat:
Se där ja, ja självklart måste hon ju få kraftiga sympatier och använder det som hjälp då tänker jag.

Det är som vanligt, det är frivilligt å läsa, tycker man det är ointressant
ger man fan i det.

Förmodligen intressant för kvinnor som befinner sig i samma situation, tänker jag.
Citera
2019-06-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Lite mer om polisanmälan.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ofy ... så fräck att skicka fakturorna till honom, undrar om det finns något hon känner eget ansvar för??
Förstår varför han förkortade betänketiden
Citera
2019-06-15, 11:27
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Som jag fick intryck av verkar hon mer ha använt sig av bloggandet i syfte att bearbeta uppbrottet med UW. Den var nog i första hand tänkt som en slags dagbok för henne själv, för att gå vidare efter skilsmässan som kanske inte hade skötts helt schysst från UW.

"Kaka söker maka" och något gemensamt måste de väl haft tillsammans.
MH är nog mycket manipulativ och det kanske UW söker sig till..
Man skulle kunna jämföra LW och MH vad har de gemensamt utöver att vara pastorer.
Citera
2019-06-15, 11:28
Medlem
Citat:
Som jag fick intryck av verkar hon mer ha använt sig av bloggandet i syfte att bearbeta uppbrottet med UW. Den var nog i första hand tänkt som en slags dagbok för henne själv, för att gå vidare efter skilsmässan som kanske inte hade skötts helt schysst från UW.

Ok du kan ha rätt. Men nu blev det inte bara för henne själv, uppenbarligen har fler läst den, så en läsare skulle mycket väl kunna vara GM, hur otroligt långsökt det än kan tyckas
Citera
2019-06-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ofy ... så fräck att skicka fakturorna till honom, undrar om det finns något hon känner eget ansvar för??
Förstår varför han förkortade betänketiden

Jovist, det är ju alldeles för långsökt å tänka att UW svek ett löfte
han hade gett

Citat:
MH menade att hon gjorde detta för att UW hade lovat att ta alla konsekvenser som skilsmässan skulle innebära
Citera
2019-06-15, 11:31
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag anmäler mig gärna frivilligt här för en granskning.
Sida efter sida (nåja) har jag ägnat mig åt att nagelfara LW som person. Det är inte p g a att jag till min natur är särskilt hatiskt lagd. Däremot ogillar jag starkt hyckleri, men inte i den utsträckningen att jag skulle beskriva det som hat.
När jag i tråden har kritiserat LW, så är det viktigt att försöka se att det är hennes val jag många gånger vänder mig mot, inte för att hon är en synderska.
LW valde att inleda en sexuell relation med SD. Det var i mina ögon ett riktigt uselt val, inte för att jag anser SD vara usel (vet inget privat om honom), utan för att LW därigenom kränkte det löfte hon gett Gud. Hon hade sammanvigt SD med HD. Där förlorade LW min respekt, den jag som trådföljare utgår från.

Mycket i det som framkommit här, indikerar att LW hade ett kanske lite för stort intresse för GC. Åtminstone i förhållande till tiden hon tycks ha avsatt för sina tre barn. Det var helt frivilligt LW valde att ägna GC så mycket tid. Jag anser att hon valde fel.

Ville LW arbeta kvällar/nätter? Allt tyder på det. Det mesta tyder dessutom på att LW hade möjlighet att påverka sitt schema, d v s hon valde att nedprioritera sina tre barn. I mina ögon ett riktigt uselt val.

Man måste kunna få bedöma människors gärningar och val även om de råkar vara döda, även om de råkar vara mördade.
Om inte LW har mördats av en totalt 'random killer', så är det stor chans att hennes mördare står att finna bland de personer hon valt att umgås med alt att arbeta med.
Med facit i hand vågar jag hävda att LW gjorde dåliga val. Jag skriver INTE att LW var en dålig människa!

Lotta valde Martin.
Tova valde Billy.

Detta vänder jag mig starkt emot. När det gäller Martin skrek alla varningsalarmen på högsta ljud och han var en känd kriminell som en frisk sund kvinna borde kollat upp.

När det gäller Tova var hon 15 år när hon inledde det förhållandet som pågick i många år. När ett förhållande inleds i den åldern så blir anknytningen stark. Hon var dessutom jäkligt medveten om hur destruktiv relationen var. Hon tänkte sticka utomlands efter studenten som inte låg alltför långt bort.
Vi kan dessutom argumentera att Aki som (med största sannolikhet) blev bragd om livet av Johanna Möller valde henne. Med den kunskap han hade om henne när de inledde förhållandet såg han inga problem.

Om vi dessutom anser att människor har förmågan att se in i framtiden så kan vi förfasa oss över de som skiljer sig. För X valde Y, kunde X inte se att de inte var kompatibla?
Där han ju frikyrkorna fått ändra sig helt. Deras egna medlemmar skiljer sig och skulle de bli uteslutna ur församlingen så skulle medlemsantalet kraftigt decimeras.

Jag tog med hela inlägget eftersom det handlar om vilka val vi gör. Om vi ser det ur ett annat perspektiv, att SD är fullständigt oskyldig till LW:s död. Då har har han i över ett år varit ett jagat villebråd på grund av det val han gjorde..

Tillägg: Sedan vet vi att Lotta inte mådde bra, hon var inte en frisk och sund människa. Det gör det svårt att klandra henne för de dumma val hon gjorde.
Senast redigerad av why123 2019-06-15 kl. 12:03. Anledning: .
Citera
2019-06-15, 11:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
ger man fan i det.

Förmodligen intressant för kvinnor som befinner sig i samma situation, tänker jag.

Kanske också för att det inom en del kristna församlingar inte alltid ses med blida ögon när människor skiljer sig? Eller en rädsla för att man som kristen/pastor inte "får prata illa" om sina medmänniskor (i detta fall UW) inför andra?

Istället för att kunna sitta och ondgöra sig över sitt ex på en fikarast på jobbet, som vi vanliga människor kan göra utan att någon lyfter på ögonbrynen, så kanske hon hellre valde att "prata av sig" genom en blogg.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-06-15 kl. 11:36.
Citera
2019-06-15, 11:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Då försvarar vi UWs smitning med att det, blev nog inte så stora skador, tur för
den påkörda att det inte va SD som körde på honom, då hade han varit minst halvdöd

Hur vet du att det inte har stått något om smitningen i tidningar?
Jag har inte försvarat hans smitning och vet inte om någon blev skadad eller i så fall hur svårt skadad.
Smitningsolyckor brukar slås upp rätt stort i tidningar och då borde någon komma ihåg något om det.
Därför spekulerade jag i att det kanske inte blev allvarliga skador och kanske inte ens polisanmäldes.
Citera
2019-06-15, 11:35
Medlem
Citat:
ger man fan i det.

Varför skulle det vara intressant för bara kvinnor?
Även män blir väl orättvist behandlade?
Och alla kan drabbas av cancer.
Och alla kan drabbas av svartsjuka och hat, inte bara kvinnor väl?
Citera
2019-06-15, 11:37
Medlem
Citat:
Kanske också för att det inom en del kristna församlingar inte alltid ses med blida ögon när människor skiljer sig? Eller en rädsla för att man som kristen/pastor inte "får prata illa" om sina medmänniskor (i detta fall UW) inför andra?

Istället för att kunna sitta och ondgöra sig över sitt ex på en fikarast på jobbet, som vi vanliga människor kan göra utan att någon lyfter på ögonbrynen, så kanske hon istället valde att "prata av sig" genom en blogg.

Det låter fullt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in