Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Jag anmäler mig gärna frivilligt här för en granskning.
Sida efter sida (nåja) har jag ägnat mig åt att nagelfara LW som person. Det är inte p g a att jag till min natur är särskilt hatiskt lagd. Däremot ogillar jag starkt hyckleri, men inte i den utsträckningen att jag skulle beskriva det som hat.
När jag i tråden har kritiserat LW, så är det viktigt att försöka se att det är hennes val jag många gånger vänder mig mot, inte för att hon är en synderska.
LW valde att inleda en sexuell relation med SD. Det var i mina ögon ett riktigt uselt val, inte för att jag anser SD vara usel (vet inget privat om honom), utan för att LW därigenom kränkte det löfte hon gett Gud. Hon hade sammanvigt SD med HD. Där förlorade LW min respekt, den jag som trådföljare utgår från.
Mycket i det som framkommit här, indikerar att LW hade ett kanske lite för stort intresse för GC. Åtminstone i förhållande till tiden hon tycks ha avsatt för sina tre barn. Det var helt frivilligt LW valde att ägna GC så mycket tid. Jag anser att hon valde fel.
Ville LW arbeta kvällar/nätter? Allt tyder på det. Det mesta tyder dessutom på att LW hade möjlighet att påverka sitt schema, d v s hon valde att nedprioritera sina tre barn. I mina ögon ett riktigt uselt val.
Man måste kunna få bedöma människors gärningar och val även om de råkar vara döda, även om de råkar vara mördade.
Om inte LW har mördats av en totalt 'random killer', så är det stor chans att hennes mördare står att finna bland de personer hon valt att umgås med alt att arbeta med.
Med facit i hand vågar jag hävda att LW gjorde dåliga val. Jag skriver INTE att LW var en dålig människa!
Lotta valde Martin.
Tova valde Billy.
Detta vänder jag mig starkt emot. När det gäller Martin skrek alla varningsalarmen på högsta ljud och han var en känd kriminell som en frisk sund kvinna borde kollat upp.
När det gäller Tova var hon 15 år när hon inledde det förhållandet som pågick i många år. När ett förhållande inleds i den åldern så blir anknytningen stark. Hon var dessutom jäkligt medveten om hur destruktiv relationen var. Hon tänkte sticka utomlands efter studenten som inte låg alltför långt bort.
Vi kan dessutom argumentera att Aki som (med största sannolikhet) blev bragd om livet av Johanna Möller valde henne. Med den kunskap han hade om henne när de inledde förhållandet såg han inga problem.
Om vi dessutom anser att människor har förmågan att se in i framtiden så kan vi förfasa oss över de som skiljer sig. För X valde Y, kunde X inte se att de inte var kompatibla?
Där han ju frikyrkorna fått ändra sig helt. Deras egna medlemmar skiljer sig och skulle de bli uteslutna ur församlingen så skulle medlemsantalet kraftigt decimeras.
Jag tog med hela inlägget eftersom det handlar om vilka val vi gör. Om vi ser det ur ett annat perspektiv, att SD är fullständigt oskyldig till LW:s död. Då har har han i över ett år varit ett jagat villebråd på grund av det
val han gjorde..
Tillägg: Sedan vet vi att Lotta inte mådde bra, hon var inte en frisk och sund människa. Det gör det svårt att klandra henne för de dumma val hon gjorde.